Sodejuu Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk:roger over Huh.... riep er iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Roger Kennelijk hebben meer mensen een email notificatie op deze thread staan. Breekie breekie, FF kijken of Haudio er nog inkomt op kanaaltje 14. Over Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Hoi Maarten Ik heb nergens een e-mail-notificatie van aanstaan. Ik heb nog wat plek over in mijn hoofd waar ik dergelijke dingen kan opslaan . Ik heb nog ff naar je phonotrap gekeken en volgens mij lukt het gewoon niet met op de ingang een AD797 te zetten, of je moet een buffertrap gebruiken met een transistor erin. Die AD797 is gewoon veel te lastig. Hou de OPA627 op de ingang en gewoon blijven luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Hoi Sodejuu, Ik heb idd alle weerstanden zo'n beetje vervangen door laagohmige types en de phonoclone draait momenteel goed stabiel. OpAmps zijn reuze leuk om mee te bouwen. En we zijn al het hele weekend aan het luisteren. Ik moest nog zo'n 40 LP's wassen en in de lijst zetten maar ik ben maar begonnen eerst eens lekker te luisteren. Dat schoonmaken is geen hobby van me. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Wat heeft dit met een meeting te maken?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 zullen we deze maar weer eens oprakelen hoe zit het met die meeting in 2004 nu dan ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Welja, laten we vast plannen voor 2004. Ik ben zolangzamerhand wel benieuwd naar zo'n TACT roomcorrector. Afgelopen dagen even zitten spelen met een room analyzer van Henk. Heel erg leuk om te zien (horen doe je het minder) hoe je kamer sommige frequenties versterkt en anderen dempt. Zo'n TACT moet nog meer kunnen. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Een behringer nog meer, en hij kost ook eens minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door JSA:Een behringer nog meer, en hij kost ook eens minder Klink de Behringer ook goed? Hij is niet zozeer voor HiFi gemaakt lijkt me ... Met de functies kan het wel snor zitten, maar deze room correctors komen in de signaalweg te zitten. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Geplaatst door Maarten: Ik heb idd alle weerstanden zo'n beetje vervangen door laagohmige types Maarten Uhhh, ik ken heel veel schakelingen die hier niet blij mee zouden zijn Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 juni 2003 Report Share Posted 22 juni 2003 Beste maarten, De Nieuwe Behringer UC 9624 is absoluut neit te vergelijken met de oude 8024. Diverse (studio) klanten gebruiken hem al, en ik ken de Behringer inmiddels als het topje van mijn duim. Hij is ontworpen voor mastering doeleinden, dus zeker het woord "hifi" waard. Over de klank zijn we alleen zeer verbaast, en het is nauwelijks merkbaar dat hij er tussen zit. Eenmaal de ruimte uitgeruist, wil je hem er zoiezo nooit meer tussen uit. De winst is dan zo enorm, dat het een van de meest nutigge upgrades ooit, voor een prijs waar je gewoon om lacht. Om de Behringer echt compromiseloos te gebruiken, moet hij alleen digitaal gebruikt worden, en zo omzeil je de hele uitgangstage. In de studio was dat dus tussen een digitale in/out van de mastersectie van een digitale tafel. Op deze wijze is het verschil met en zonder behringer niet meer waarneembaar, en is het verwaarloosbaar dat hij er tussen zit. Voor audiofielen dus tussen loopwerk en dac. Anders een externe A/D D/A converter ertussen. Zo werkt de Behringer zelf puur als DSP machine, en doet hij niets meer in het analoge signaal. De Nieuwe Ultracurce DEQ 2496 is waanzinnig! en ik ben er zelf ook helemaal van ondersteboven. Alle respect voor een mooi merk als TACT, maar de Behringer gaat echt een paar grote stappen verder. Het vereist alleen de nodige kennis er het uterste uit te halen, maar i.c.m. met de zeer nauwkeurige analyzer, vrij toepasbare paramtrische correcties. (traploze Q factor en frequentie) is het met de Behringer mogelijk liniaal rechte curves te maken op de hotspot. De Behringer heeft eigen algoritmes, die er rekening mee houden dat naburige banden elkaar beinvloeden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 30 juni 2003 Report Share Posted 30 juni 2003 Amen, deze mooi uitleg verdient een schopje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste maarten, De Nieuwe Behringer UC 9624 is absoluut neit te vergelijken met de oude 8024. ... Eenmaal de ruimte uitgeruist, wil je hem er zoiezo nooit meer tussen uit. De winst is dan zo enorm, dat het een van de meest nutigge upgrades ooit, voor een prijs waar je gewoon om lacht. ... Groeten, Bas Iets van 450 euro meen ik bij Feedback (zag een maandje terug iemand met 2 stuks onder zijn armen mee weglopen). Helaas heb ik nog 299 betaald voor de 8024 + 60 voor de interface + 150 voor een AES/EBU converter (niet echt nodig) en 2 * 75 euro voor 2 Apogee kabels. Had dus beter een jaartje kunnen wachten... Ik wil hem (de 8024) wel tussen de CD speler en de DAC plaatsen, dus ook als loutere DSP. Of zal ik het hele zwikje verkopen (wie weet trapt iemand er in) voor 500 euro?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Iets van 450 euro meen ik bij Feedback (zag een maandje terug iemand met 2 stuks onder zijn armen mee weglopen). Helaas heb ik nog 299 betaald voor de 8024 + 60 voor de interface + 150 voor een AES/EBU converter (niet echt nodig) en 2 * 75 euro voor 2 Apogee kabels. Had dus beter een jaartje kunnen wachten... Ik wil hem (de 8024) wel tussen de CD speler en de DAC plaatsen, dus ook als loutere DSP. Of zal ik het hele zwikje verkopen (wie weet trapt iemand er in) voor 500 euro?? Als DSP snap ik. Maar hoe is de DAC als je het apparaat achter je CDspeler hangt (of zelfs tussen twee analoge apparaten)? Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Een Behringer 8024 heeft een AD en DA converter on board (Crystals). Je kunt hem analoog aansluiten, bv tussen pre en eind versterker. Het signaal zal dan in de Behringer worden gedigitaliseerd, vervolgens de digitale DSP equalizing en weer worden omgezet naar analoog (nadeel: consumenten electronica stuurt de AD converter niet volledig uit, waardoor je resolutie verliest. De nieuwe Behringer is flexibeler). Je kunt hem ook op de digitaal out van een CD speler aansluiten (of loopwerk). Liefst op een AES/EBU uitgang, maar s/pdif (coax) werkt ook (zeker bij de nieuwe, die ook toslink aankan). Dan kun je de DAC van de behringer gebruiken en sluit je het analoog aan op je pre (of geintegreerde) amp. De analoge uitgang van de 8024 is niet het sterkste punt. Ook kun de de digital out van de Behringer gebruiken naar een externe DAC toe (ik ken maar 1 CD speler die ook een digital in heeft, een Quad). De behringer doet dan alleen equalizatie (digitaal), de externe DAC maakt er (op audiofiel verantwoorde wijze) weer analoog signaal van. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet te veel jitter en andere elende introduceert (voor mij nog een zorgenpunt in deze configuratie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 juli 2003 Report Share Posted 1 juli 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp. Volgens mij kom je een heel eind De analoge uitgang van de 8024 is niet het sterkste punt. Dat bedoel ik .... maar ik vroeg me met name af of het nieuwe model een betere DAC heeft. Waarschijnlijk is een externe DAC uiteindelijk geen overbodige luxe anders ga je er nog niet op vooruit. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 2 juli 2003 Report Share Posted 2 juli 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:... Voorwaarde is natuurlijk wel dat je niet te veel jitter en andere elende introduceert (voor mij nog een zorgenpunt in deze configuratie). Dan zet je tussen de Behringer en de dac toch nog een dip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juli 2003 Report Share Posted 2 juli 2003 IK heb dit er tussen Doet iets aan "jitter correctie" (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 IT GEET OAN (als dit tenminste enigszins Fries is ) Ik heb zonet van een zeer betrouwbare bron vernomen dat we op 8 November hartelijk welkom zijn in Huize Audio Selectief in Sneek. Er is dus iets geregeld met de TACT, in combinatie met ... en .... . In hoeverre de reeds "geregelde" dingen nog welkom/gewenst/van toepassing zijn weet ik niet. Daar kunnen we nu dus opnieuw over gaan debatteren . Feit is dat ik dus wel op 8 november in Sneek ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geen reacties tot zover. Wil dat zeggen dat er geen animo meer voor is Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Geen reacties tot zover. Wil dat zeggen dat er geen animo meer voor is Ik heb al meer aankondigingen gezien met datum erbij, maar er gebeurde niets, Haudio zei vervolgens niets, terwijl hij toch het initiatief in het verre grijze verleden een keer nam ..... Hoe serieus is het deze keer en waarom kan Haudio dit zelf niet zeggen? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Als ik zeg "van een zeer betrouwbare bron" bedoel ik uit eerste hand. Dat betekent dat ik dit rechtstreeks van Haudio heb vernomen. Ik zou nl deze week al naar Sneek zijn gegaan, maar was helaas verhinderd. Dmv een PB heeft hij me dat vanmiddag medegedeeld. Ik denk dat Haudio nu bezig is met de puntjes op de i te zetten. Wat wel al vast staat is dat AND akte de presence zal geven. Dus de spullen van TACT zijn dan zeker aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Ha, de Haudio-dag is nog steeds onderwerp van gesprek, zie ik! Zal deze ruimte ook in de gaten houden, want dat wil natuurlijk niemand missen!!! Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 De afspraak staat. Is er nog ruimte in het programma voor eigen spullen of gaan we tact-vol luisteren ... Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 8 november? Het ziet er naar uit dat ik dan wel kan. mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts