Duck-Twacy Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk:Maar gebeurt het in Sneek helemaal?? mij maakt het niet uit (heb weekend OV nu wie uit de buurt van dordrecht/rotterdam is van plan om ook te gaan met de trein? (of iemand moet me in de aute mee willen ) Nou, als het ff kan ga ik wel weer kijken/luisteren. Sneek is een leuk stadje en Audio Selectief een mooie hifi zaak. Met de trein is het zo'n 3,5 uur vanaf mijn huis, maar gelukkig zit ik 1e klas dus heb ik geen last van je (grapje). Maar ben wel benieuwd welk programma bedacht gaat worden. De NA Horizon wellicht?? Zou het ook wel eens leuk vinden om wat van dat 47 Lab spul te horen (in vergelijking met zwaarder spul ala Krell of ML of Accuphase). Tis maar een idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Gitaarwerk: Maar gebeurt het in Sneek helemaal?? mij maakt het niet uit (heb weekend OV nu wie uit de buurt van dordrecht/rotterdam is van plan om ook te gaan met de trein? (of iemand moet me in de aute mee willen ) Ik denk er aan om ook te gaan, tenslotte heb ik een van de beste dac's/loopwerken ooit Ik neem wel het busje, dat inmiddels voorzien is van geluidsisolatie op de wanden en tegen het dak, want ik werd gek van dat lawaai (en doof ) Ik kan dus ook nog meer spullen meenemen. Bij UltrAnalog staat trouwens een modificatie, waardoor een Pioneer cdspeler (pd-s603) als mooi loopwerk gebruikt kan worden Zijn cd-enhancer (die de dac van de Pioneer sterk verbetert) is ook een aanrader Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Nanning: Nog even 2 dingen: 1. Een Alfa is NOOIT gewoon en 2. al helemaal niet als opels en VW's Want een Alfa heeft nl. in tegenstelling tot genoemde vervoermiddelen een karakter! De oude slogan van Alfa uit de 70-er jaren "The car you drive to work is a champion" (sloeg op de Guilia GT Sprint, afgeleide van de legendarische GTA) geldt nog altijd voor iedere Alfa die tegenwoordig gemaakt is. Alleen dan wat minder natuurlijk.... (Alfa's zijn tenslotte ook massaproductie-voortbrengselen). Ik bedoel ook 'gewoon' m.b.t. de kwaliteit. Opels en VW's zijn dat ook (ookal blijken er nog steeds veel mensen te denken dat dat superbetrouwbare merken zijn, maar dan moet je toch echt een Toyota hebben (maar die wil je ook niet )). Qua uitstraling zijn ze zeker niet gewoon. Ook niet per se mooi trouwens (maar das een kwestie van smaak). En ze hebben (voor hoe lang nog?) twin spark-motoren. Overigens zijn ze nu (door GM) wel aan Opel gelieerd en zullen ze onderdelen gaan delen. Hopelijk verliezen ze hierdoor niet hun karakter en waarschijnlijk zal dat ook niet zo zijn (als ze een beetje kunnen nadenken bij GM tenminste)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Nanning:(mag morgenvroeg m'n 75 weer van de garage komen ophalen na een welverdiende onderhoudsbeurt De 75 is dan ook de laatste echte Alfa. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Henrie: Ik bedoel ook 'gewoon' m.b.t. de kwaliteit. Dat wist ik wel, maar er stond (bijna) iemand op mijn lange tenen. Gek dat die afhankelijk van het onderwerp plotseling langer kunnen worden Opels en VW's zijn dat ook (ookal blijken er nog steeds veel mensen te denken dat dat superbetrouwbare merken zijn, maar dan moet je toch echt een Toyota hebben (maar die wil je ook niet )). Yepp, de duitsers spelen op dit moment met vuur (nl. hun imago) door te bezuinigen op kwaliteit van de onderdelen. Resultaat: ze zijn (kwalitatief) niet beter meer dan de rest. Behalve Toyota dan misschien, maar ja,.... Qua uitstraling zijn ze zeker niet gewoon. Ook niet per se mooi trouwens (maar das een kwestie van smaak). Yepp, zelf vond ik de 75 vroeger ontzettend lelijk! Nu vindt ik hem onderscheidend en zelfs mooi. De 156 wordt echter door bijna iedereen een beauty gevonden! En zo is het.... En ze hebben (voor hoe lang nog?) twin spark-motoren. Overigens zijn ze nu (door GM) wel aan Opel gelieerd en zullen ze onderdelen gaan delen. Hopelijk verliezen ze hierdoor niet hun karakter en waarschijnlijk zal dat ook niet zo zijn (als ze een beetje kunnen nadenken bij GM tenminste)... De Twinspark motoren worden op dit moment vervangen door JTS motoren (directe inspuiting, 1 spark per cilinder). Niet erg want ze preseren beter. En over de toekomst van Fiat en daarmee Alfa, Ferrari en Maserati gaan inderdaad de wildste verhalen de ronde. Kijk maar hier: Autonieuws (scroll naar 11 december). Waarom hebben we op HEAR eigenlijk geen off topic?? Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Yepp, de duitsers spelen op dit moment met vuur (nl. hun imago) door te bezuinigen op kwaliteit van de onderdelen. Resultaat: ze zijn (kwalitatief) niet beter meer dan de rest. Opel is daar inmiddels achter en probeert (wanhopig?) er weer bovenop te komen. Met snelle versies van bestaande modellen (OPC-modellen) en nieuwe (niche-)modellen zoals Zafira (de eerste midi-mpv met 7 zitplaatsen en een slim wegklapsysteem), de Speedster (de Lotus Elise van Opel) en binnenkort de Vectra Signum (luxe en apart gelijnde zakenauto)... Hopelijk komen ze ook met de straatversie van de Astra Coupe DTM-racer. Daar hebben ze al eens een prototype van gemaakt en die schijnt erg indrukwekkend te zijn: 430pk en (ik geloof) ongeveer 1100kg... Dat wil wel vooruit dus... VW doet er ook al wel wat meer aan, maar ik weet niet of ze het wel goed doen. Ze komen bijvoorbeeld met een zakenauto (de Phaeton) die moet gaan concurreren met de Mercedes S-klasse, de BMW 7-serie en de Audi A8. Dat laatste is snijden in je eigen vlees, want Audi is van VW. Weet niet of dit dus zo slim is. Zo zijn er wel meer voorbeelden van wazig management bij de VW-groep... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Stond gisteren aan de stoeprand bij een verkeersdrempel. Er rijdt een Alfa overheen en wat denk je? Echt gebeurd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Hans:Stond gisteren aan de stoeprand bij een verkeersdrempel. Er rijdt een Alfa overheen en wat denk je? Echt gebeurd! Dat is karakter ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 10 januari 2003 Report Share Posted 10 januari 2003 Geplaatst door Hans:Stond gisteren aan de stoeprand bij een verkeersdrempel. Er rijdt een Alfa overheen en wat denk je? Echt gebeurd! Nou, houd me niet langer in spanning Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 De knalpijp lag er natuurlijk af! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Wat voor Alfa was het? Toch niet zo'm uitgebouwde 33 of wel? Wat een trieste bakken zijn dat zeg... (alleen Opel Manta's en VW Golf GTI's zijn erger)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Tja, het zal beslist aan mij liggen, maar wat is er zo bijzonder aan een Alfa ???? Dat ie geen wegligging heeft, hoge onderhoudskosten, geen beenruimte en niet vooruit te branden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Henrie:Wat voor Alfa was het? Toch niet zo'm uitgebouwde 33 of wel? Wat een trieste bakken zijn dat zeg... (alleen Opel Manta's en VW Golf GTI's zijn erger)... Jij mag dus niet mee in mijn 33 als we in Sneek bij elkaar komen . Maar mijn 33 is dan wel al standaard voorzien van al dat plastic en is dus af fabriek zo . Wat Manta's en Golfjes betreft, vergeet de allom bekende Kadett GSI niet. @ 428765491ste Henk, Je kan ze niet betichten van "geen wegligging" want je kan er werkelijk haakse bochten mee rijden, onderhoudskosten liggen onder die van een Golf, rijdt geweldig en ik heb niet zo'n lange benen BTW: Staat de definitieve datum nu vast voor deze meeting????? (22 feb wordt voor mij echt lastig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Ik kom ook met mn YOKO versterker in een LADA!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Ik kan ook niet op 22/2 dus ik zou graag de datum in maart of zo zetten. Na alle tulp en ski vakanties. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Jij mag dus niet mee in mijn 33 als we in Sneek bij elkaar komen . Maar mijn 33 is dan wel al standaard voorzien van al dat plastic en is dus af fabriek zo . Wat Manta's en Golfjes betreft, vergeet de allom bekende Kadett GSI niet. *** Ja dat er plastic op zit (af fabriek) weet ik. Das ook nog niet zo'n ramp (maar mooi is anders, vind ik). Maar je ziet zo af en toe van die enorm uitgebouwde auto's rijden. Dat zijn dan vaak Alfa's 33, Golfjes of Manta's. En idd, ik was de Kadett GSI vergeten. Ook zo'n boeren bak Verder heb ik niks tegen Alfa hoor. In tegendeel, ik vind het over het algemeen wel mooie auto's. De nieuwere modellen tenminste. De GTA's gaan wel weer een beetje richting 'boeren bak', maar als je ze zo houdt als ze af fabriek zijn, valt het nog wel mee. *** @ 428765491ste Henk, Je kan ze niet betichten van "geen wegligging" want je kan er werkelijk haakse bochten mee rijden, onderhoudskosten liggen onder die van een Golf, rijdt geweldig en ik heb niet zo'n lange benen *** Henk, ik heb nog geen rijbewijs, maar als ik de verhalen van de Autovisieredakteurs mag geloven, rijden Alfa's over het algemeen behoorlijk goed/sportief. Op de weg tenminste, want op het circuit is de 156GTA behoorlijk door het ijs gezakt. Binnenruimte is idd een probleem (soms). Maar heb je wel eens in een Golf achterin gezeten? Of een Audi A4? Of een BMW 3-serie van de vorige generatie (E36-serie)? Die zijn ook alles behalve ruim en daar hoor je bijna nooit iemand over. Trouwens, er zijn ook ruime Alfa's hoor. Neem nou de 166. Misschien niet de meest mooie, maar wel elegant en tijdloos en bovendien dus ook nog eens behoorlijk ruim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 januari 2003 Report Share Posted 11 januari 2003 Geplaatst door Maarten:Ik kan ook niet op 22/2 dus ik zou graag de datum in maart of zo zetten. Na alle tulp en ski vakanties. Maarten In maart kan ik helaas niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Is er intussen al iets meer bekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 wat bazelen jullie nou over alfa,s als je ellende wilt moet je alfa gaan rijden. wat een rampendingen zijn dat zeg. gelukkig heb ik in de afgelopen 13 jaar dat ik automonteur ben ook andere merken over de vloer gehad ,want anders had ik echt een ander beroep gekozen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Als de datum bekend is wil ik er ook wel bij zijn, als ik kan dus... Zal ik de wadia dac meenemen? trouwens, erg veel reclame over alfa's, ik rij een alfa er zo uit, als het gaat om zuinig rijden (1op19 diesel) en hou je meer geld over voor audio! gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:wat bazelen jullie nou over alfa,s als je ellende wilt moet je alfa gaan rijden. wat een rampendingen zijn dat zeg. gelukkig heb ik in de afgelopen 13 jaar dat ik automonteur ben ook andere merken over de vloer gehad ,want anders had ik echt een ander beroep gekozen 13 jaar oude Alfa's zijn 'rampendingen' inderdaad... Maar mooiere auto's (in de 'normale-auto-klasse') zijn er niet (vind ik). En zo slecht zijn ze tegenwoordig niet meer hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Geplaatst door Henrie: 13 jaar oude Alfa's zijn 'rampendingen' inderdaad... Ja, bedankt. Ik moet het er wel mee doen. Ik ben wel voor een nieuwere aan het kijken, maar als je vorig jaar een huis hebt gekocht, dan valt het met de financien een beetje tegen op dit moment Volgens mij gaat dit topic toch weldegelijk ergens anders over Rogier, de Wadia is van harte welkom, maar zal het onderspit delven tegen mijn AVM (alsof audio een wedstrijd is ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Elzinga Posted 22 januari 2003 Report Share Posted 22 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk:07. Hero Elzinga eventueel een combinatie Rotel loopwerk / PS-audio DAC Laat dat eventueel maar weg als ik er ben neem ik de zaak gewoon mee. Ik probeer ook voor die tijd een netfilter in de DAC gebouwd te krijgen op een dusdanige manier dat ie ook te bypassen is. Dan kan wie geintereseerd is met eigen oren vaststellen wat de (on)zin van een netfilter is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 25 januari 2003 Report Share Posted 25 januari 2003 Geplaatst door Hero Elzinga: Ik probeer ook voor die tijd een netfilter in de DAC gebouwd te krijgen op een dusdanige manier dat ie ook te bypassen is. Dan kan wie geintereseerd is met eigen oren vaststellen wat de (on)zin van een netfilter is. Is het speciaal prepareren van audio-apparatuur voor deze meeting volgens de reglementen wel toegestaan?? Ik zou niet willen dat je gediskwalificeerd wordt na zon lange rit.... Tenzij je Alfa rijdt natuurlijk, want daarin is rijden altijd een feest, ook als ie 13 jaar of ouder is!! Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts