richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Een stop in de meterkast heeft toch maar 16 Ampere? Dat geeft bij 230 Volt toch maar 3680 Watt? Waar haalt die Krell de rest vandaan? Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door richard 1:Een stop in de meterkast heeft toch maar 16 Ampere? Dat geeft bij 230 Volt toch maar 3680 Watt? Waar haalt die Krell de rest vandaan? Richard Vuurwerk in je meterkast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door richard 1:Een stop in de meterkast heeft toch maar 16 Ampere? Dat geeft bij 230 Volt toch maar 3680 Watt? Waar haalt die Krell de rest vandaan? Richard Als ik me niet vergis mogen er nu ook groepen van 25A gemaakt worden, maar dan moet er wel een 35A hoofdzekering in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Met 25 Ampere gaat het wel goed, je kunt er dan nog een schemerlamp bij aansluiten. (goedkoop lichtorgel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2002 Author Report Share Posted 27 december 2002 Don't worry jongens, achterop de 300S zit en Stotz van 20A (T) en ik moest in de stoppenkast 16AT gebruiken om de stop heel te houden bij inschakelen Je hoort de trafo even grommen, het licht dimt volledig en de luidsprekers blijven nog even afgeschakeld. Als ze dan bij komen, dan hoor je een behoorlijk harde klik en er lijkt iets te schuiven (in het zeer zware relais), heel imposant allemaal. Dan speelt de netspanning nog een rol, hij staat nog op 220V ingesteld en niet op 240V, mogelijk heeft de zekering het minder zwaar bij de 240V instelling Een nieuwe schone groep komt eraan, het draad heb ik liggen, alleen is de stoppenkast niet makkelijk uit te breiden. De hoofdzekering is 25A volgens mij en zou dus in principe voldoen. 20A voor de nieuwe groep moet voldoende zijn, anders zou die 20A Stotz er niet in zitten Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Ooit eens een ontwerp gezien van een drie-fase voeding voor een versterker. Misschien een optie om de Krell om te bouwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Ik weet niet, maar volgens mij is 20A geen standaard maat voor in een groepenkast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2002 Author Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door richard 1:Ooit eens een ontwerp gezien van een drie-fase voeding voor een versterker. Misschien een optie om de Krell om te bouwen? Dat wordt een heel dure grap vrees ik .... Bas speelde ooit met 2 Krell monoblocks en kon dat alleen met 3 fasen doen. Ik zou dan 2 trafo's nodig hebben en die passen niet in de behuizing. Ook de power inlet moet dan aangepast worden, no thanks, hij speelt prima zo Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Met drie fasen heb je drie trafo's en drie bruggelijkrichters nodig. Ze kunnen wel wat kleiner uitvallen dan bij enkelfase. Ook kun je met veel kleinere elco's toe omdat de rimpel veel kleiner is. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Beste, Ik gebruikte de drie fase's neit als 380 volt drie fase voeding. Ik pakte de drie fase's ten opzichte van de nul, en eht potentiaal verschil tussen elke fase en de nul is dan 220 volt. Zo had elke Krell een eigen groep van 30 Ampere. Niet dat ik zo gestoord was dit te laten aan leggen maar de vorige bewoner had het laten aanleggen voor zijn zware zendmasten :). Overigens zul je nooit fullpower draaien met zo'n krell. Simpelweg omdat je in een normale huiskamer nooit aan zulke vermogens komt. wie al 100 echte watten door zijn luidsprekers weet te jagen moet nu zeker doof zijn. Dat is echt heel erg veel, en hoger zul je gewoon helemaal al nooit komen. Nu heb ik twee simpele Rotel RB1090's staan met per versterker twee 1250 V/A voedingen. In totaal dus 5000 V/A maar het is een klasse A/B versterker dus ik kom zoiezo nooit meer aan zulk hoog stroomverbruik. Met de drie fase's is het wel ideaal om digitaal en analoog een eigen groep te geven. Dat maakt een wereld van verschil. Er staan nog twee RB1090's op mijn verlanglijstje maar dat komt ooit nog wel. Ik draai er nu nog maar met een, en de tweede staat al geruime tijd in het opberg hok stof te happen. SImpelweg, omdat ik het nu al fantastisch vind klinken. Echt klasse A is en blijft fantastisch maar niet verantwoord meer met zulke grote bakken. En ook niet te betalen qua stroomverbruik. Dan is toch het stable bias principe een beter compromise. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Sebastiaan:Beste, Er staan nog twee RB1090's op mijn verlanglijstje maar dat komt ooit nog wel. Ik draai er nu nog maar met een, en de tweede staat al geruime tijd in het opberg hok stof te happen. SImpelweg, omdat ik het nu al fantastisch vind klinken. Groeten, Bas Als het dan werkelijk zo fantastisch is waarom dan nog twee erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Sander:Iemand nog ervaringen met De NorthStar dac en loopwerk of andere upsampling dac's??? Groet, Sander Mijn broer speelt met de Northstar dac aan z'n Wadia 23, dit gaat goed, maar toch net iets anders dan bij mij omdat hij zonder i2S koppeling speelt Toch is het geluid goed vergelijkbaar. Kermit heeft de Quad99 cd-p, dit is een complete 192/24 upsampling cdspeler met een ander loopwerk. Zijn bevindingen staan ook ergens op dit forum. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Sander:Ik zal het forum eens doorspitten... Oh ja, even off-topic Andre: in eerdere posts zei je dat je de krell nog op 220 instelling hebt staan i.p.v. 240. Is dit gezien de hogere netspanning tegenwoordig wel zo gunstig voor bijvoorbeeld (vroegtijdige) slijtage aan voedingselco's en zo? Groet, Sander De netspanning is gemiddeld 227V bij mij, 5% variatie kan geen kwaad. Als ik de 240V stand zou kiezen, dan kom ik net iets teveel power tekort denk ik, want dan is de afwijking relatief groter. Het geeft wel een iets veiliger gevoel, maar die 7V hoger baart mij ook geen zorgen Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Zet maar gauw op 240V. Straks gaat de trafo brommen door de overspanning. Het beetje vermogen ga je echt niet missen met spelen op bias level 1. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door FrankD:Zet maar gauw op 240V. Straks gaat de trafo brommen door de overspanning. Het beetje vermogen ga je echt niet missen met spelen op bias level 1. Frank Tja, en nu "even" die doos openmaken om te zien hoe ik dit evt kan aanpassen, van buitenaf kun je geen schuifje verzetten o.i.d. Toch lijkt die 7V extra mij geen probleem, dat is slechts 3% van 220V. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Audiopaul: Je kunt ook overwegen om 'm op 230V te zetten, als je die optie hebt! Mijn ML (ook met 5000 VA-voeding) is daar al fabrieksmatig op ingesteld. Bij ons is de netspanning ca. 225V, dus dat komt aardig overeen. Overigens geeft de handleiding heel nadrukkelijk aan dat all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Heren Kennelijk is er interesse genoeg om met elkaar te discusieren over de voedingen van Krell versterkers. Kunnen jullie daar geen apart topic over openen? Kunnen we het hier weer over die geweldige nieuwe generatie 24/192 upsampling CD-spelers hebben. En..... we lopen niet het risico dat het forum dichtgegooid wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 sinds wanneer wordt er hier iets dichtgegooid Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Sodejuu:sinds wanneer wordt er hier iets dichtgegooid stil nou jongens kermit is noch steede in de war van haifi.enel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Wat mij trouwens opviel is dat er daar de laatste dagen ontzettend weinig gepost wordt! Zo'n topic als deze brengt "leven" in een forum. Jammer dat zo'n recensie-topic als deze niet (meer) wordt toegestaan daar. Ok, "on-topic" maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Henno Appel: Jammer dat zo'n recensie-topic als deze niet (meer) wordt toegestaan daar. Ok, "on-topic" maar weer. Hun standpunt in deze is duidelijk, dus gewoon hier de reviews plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Henno Appel:Wat mij trouwens opviel is dat er daar de laatste dagen ontzettend weinig gepost wordt! Zo'n topic als deze brengt "leven" in een forum. Jammer dat zo'n recensie-topic als deze niet (meer) wordt toegestaan daar. Ok, "on-topic" maar weer. Ze wachten blijkbaar op de off-topic rubriek Even voor Sander (mocht ie vergeten zijn dat hij daar ook op gereageerd heeft). Ik heb hiero al iets laten weten over mijn DAC. 't Is geen 24/192 maar een 24/96 en hij haalt het denk ik niet bij de Nordstar. Toch bij ik uitermate tevreden met de upgrade van deze ouwe DAC. Het klinkt allemaal veel losser en er is meer "rust tussen de regels" En dat voor een betrekkelijk klein bedrag. Ik wil 'm wel eens vergelijken met de M-Audio superdac die er op Hifi.nl super uit kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Henno Appel:Wat mij trouwens opviel is dat er daar de laatste dagen ontzettend weinig gepost wordt! Ok, "on-topic" maar weer. Ik denk dat ze zich nog wel achter de oren zullen krabben.Ze hebben waarschijnlijk de input van "dat groepje" onderschat, misschien zouden ze toch even het aantal postings van "dat groepje" op moeten tellen en af moeten zetten tegen de andere posters(er zijn b.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Met mij gaat het precies zo. Ik zal forumleden daar op die manier blijven helpen met die onderwerpen waar ik wat zinnigs over te zeggen heb. En als ik zelf met vragen zit, dan stel ik die hier of op het forum van Jasper. Er mogen dan minder leden zijn, maar de kwaliteit is veel beter dan wat er over is op hifi.nl. En beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts