Jump to content

NorthStar Design 192 dac en loopwerk

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

sorry dat ik stoor.

maar gaat er in de audiowereld niet om dat iedereen zijn eigen smaak en beleving heb.

is het ook niet zo dat ik (vb) helemaal weg kan zijn van bose en de rest van het forum niet.

dat erik geen verschil hoort tussen cd-spelers zal mijn een worst zijn,is zijn goed recht daar gaat ik niet tegen in.

ik ga ook wel eens zo op met mijn hobby moet dan iemand daardoor geirriteerd raken.

wel vreemd eigenlijk dat je ook hier op een audio forum op je woorden moet letten zucht...,spring nou niet gelijk voor de tram.

je schrijft (Ik geloof ook niet zo in dikke netsnoeren) nou ik wel en is bewezen bij mij thuis en bij meer forumleden,moet ik hierdan ook geirriteerd door raken nee toch,daar zijn we toch te oud voor geworden.

en toch zou ik wel van het dak af willen roepen zo tevreden ben ik met xtc.

heeft allemaal te maken met elkaar te waarderen en respecteren.

Henrie

Niet zo geirriteerd doen, is nergens voor nodig. Erik hoeft zijn gelijk niety te halen en dat probeert hij ook niet. Wat hioj wel probeert is een CD-speler te vinden die beter klinkt dan de zijne. Zo is dit ook begonnen: als zoektocht naar iets beters. En tot zijn stomme verbazing kwam hij er achter dat hij geen verschillen kon waarnemen tussen de sppelers die hij uitprobeerde en zijn eigen Harman Kardon. En wat doet Erik dan: die gaat de confrontatie aan met het forumlid dat zelfs een topic geopend heeft over de speciale kwaliteiten van zijn nieuwe CD-speler. En kan wederom geen verschillen vaststellen. Dan is het alleen maar goed dat hij dat ook in deze draad neerzet, want het zegt wel iets over het gerecenseerde apparaat...

Geplaatst door Kermit:

Henrie

Niet zo geirriteerd doen, is nergens voor nodig. Erik hoeft zijn gelijk niety te halen en dat probeert hij ook niet. Wat hioj wel probeert is een CD-speler te vinden die beter klinkt dan de zijne. Zo is dit ook begonnen: als zoektocht naar iets beters. En tot zijn stomme verbazing kwam hij er achter dat hij geen verschillen kon waarnemen tussen de sppelers die hij uitprobeerde en zijn eigen Harman Kardon. En wat doet Erik dan: die gaat de confrontatie aan met het forumlid dat zelfs een topic geopend heeft over de speciale kwaliteiten van zijn nieuwe CD-speler. En kan wederom geen verschillen vaststellen. Dan is het alleen maar goed dat hij dat ook in deze draad neerzet, want het zegt wel iets over het gerecenseerde apparaat...

Maar moet dat dan 80.000 keer??? confused.gif:rolleyes: . Ik vind het fijn voor Erik dat hij zo tevreden is met zijn Hartman Karton en mag die mening zeker ventileren, maar om idd in elke topic dit (dwingend) van de daken te schreeuwen vind ik ook niet nodig. Bovendien maakt Andr

Telefunken, Kermit,

Kijk naar de post van Sodejuu en jullie weten wat ik bedoel. Van mij mag Erik best geen verschil horen tussen cd-spelers, wat mij betreft hoort ie zelfs geen verschil tussen een midiset en een high end-set, maar moet ie dat dan in elk topic vermelden? Ik erger me eraan dat ie op soort van dwingende manier, steeds weer opnieuw moet vermelden dat hij toch echt geen verschil hoort. Ik vind het prima dat ie geen verschil hoort, maar dat weten we nou zo langzaam aan wel een keer...

Geplaatst door Kermit:

Dan is het alleen maar goed dat hij dat ook in deze draad neerzet, want het zegt wel iets over het gerecenseerde apparaat...

Je bent ff weg en hoppa, nog maar een keer inwrijven, he Erik?

Ga nu eerst eens met juist die 2 cd's bij anderen luisteren en dan met de cd die ik erna heb genoemd (famous blue raincoat).

Dan sta jij eindelijk ook weer met 2 beentjes op de grond ;)cool.gif

Ik heb mijn eigen cd (deep purple) nog eens beluisterd en het is gewoon een shit opname die ik pakte omdat ik toevallig 2 exemplaren had liggen.

Je kunt natuurlijk door gaan met je feestje, maar dat vier je op een gegeven moment alleen nog met jezelf, geloofwaardiger wordt het er allemaal niet op :)

Dat Kermit hier inhoudelijk op in gaat begrijp ik helemaal niet, hij was er immers niet bij aanwezig en kan dus moeilijk conclusies trekken?

Mijn originele recensie staat nog steeds, laat Erik alle hierin besproken cd's ook eens op de HK bij mij draaien, dan ga ik vast mijn eigen feestje voorbereiden :D

Greetinx

Andr

Geplaatst door Ruud:

Dat is ook niet bepaald een handige actie :(;)

Nee inderdaad, nu ik zie dat die opname maar meteen als solide basis voor deze speelse luistertest misbruikt wordt, had ik beter een eigen referentieopname kunnen kiezen en niet die dropveters....

Daarom bied ik ook aan om het geheel nog eens dunnetjes over te doen en dan op een goede manier, want dit gaat helemaal de verkeerde kant op :rolleyes:

Greetinx

Andr

Geplaatst door Kermit:

Beste Sodejuu

Vind je dit zelf nu eigenlijk wel zo'n correcte reactie?

Sorry voor de late reactie, maar als antwoord op je vraag dus eigenlijk wel. Ik heb me heel lang ingehouden, maar dit moest er dus ff uit. Het is gewoon een optelsommetje van de afgelopen weken. Ik was/ben het een beetje beu dat er in elke topic weer dezelfde praat voorbij komt van dezelfde personen. Dit voegt niet veel toe aan een forum (net zoals deze discussie) en wil het daarom hierbij laten. ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Sorry voor de late reactie, maar als antwoord op je vraag dus eigenlijk wel. Ik heb me heel lang ingehouden, maar dit moest er dus ff uit. Het is gewoon een optelsommetje van de afgelopen weken. Ik was/ben het een beetje beu dat er in elke topic weer dezelfde praat voorbij komt van dezelfde personen. Dit voegt niet veel toe aan een forum (net zoals deze discussie) en wil het daarom hierbij laten. ;)

sorry sodejuu,

twas allemaal niet zo bedoeld .

maar ik wil graag overtuigd worden van mijn (on)gelijk,snap je .

en daar komt bij dat ik nog steeds op zoek ben naar een andere cdspeler ,want daar is het mee begonnen.

en die andere cdspeler heb ik nog steeds niet omdat ik er geen kan vinden.

moeilijk allemaal.

:(

Geplaatst door erik klijnsmit:

sorry sodejuu,

twas allemaal niet zo bedoeld .

maar ik wil graag overtuigd worden van mijn (on)gelijk,snap je .

en daar komt bij dat ik nog steeds op zoek ben naar een andere cdspeler ,want daar is het mee begonnen.

en die andere cdspeler heb ik nog steeds niet omdat ik er geen kan vinden.

moeilijk allemaal.

:(

Erik, maak je niet druk. Als jij tevreden bent met de HK en je geen verschil hoort met een andere speler, waarom zou je dan gaan veranderen confused.gif Alleen omdat HK minder status heeft dan een ander? Ik denk dat je dan volkomen verkeerd bezig bent. Als je tevreden bent met de HK, blijf er dan mee spelen. Kyra heeft ook zoiets. Die heeft een goedkope Technics en die vindt hij beter klinken dan de veel duurdere (hoewel als koopje gekochte) ZoNie SACD-speler. En daarbij heeft Technics nog minder status dan HK. Alsof het daarom gaat :rolleyes:

(Ik geloof dat ik dit antwoord beter in jouw topic over die hetzelfde klinkende cd-spelers had moeten posten eek.gif:P;) )

nou het gaat mij niet om de status hoor :)

maar ik was op zoek naar een andere cdspeler.

en die kan ik niet vinden :(

dus stop ik met zoeken ,en ga ik het geld maar aan andere speakers besteden.

jammer dat het allemaal zo moest lopen .

maar ik ben in ieder geval weer een hoop wijzer . ;)

nogmaals excuus voor de irritaties .