Jump to content

NorthStar Design 192 dac en loopwerk

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door erik klijnsmit:

juist speedy .

ik ga proberen verschillen te zullen waarnemen .

als dat lukt dan gaat het me veel geld kosten .

en als er geen verschillen zijn dan lach ik jullie allemaal vierkant uit

;)

(nog effe mijn herman karton opvoeren vanavond )

Yep, aandrijving op 380V/3 fasen, 1000x oversampling erin, 5-dubbel vergulde outputs en uiteraard 300kg koper erin om het een beetje af te schermen cool.gif:D

Als dat niet helpt......

Andr

Geplaatst door Hans:

Hallo Ruud,

Bedoel je te zeggen dat je North Star het kan opnemen tegen je Transrotor Sirius?

:)

Zo ja, dan is de Northstar wel heel erg 'analoog' :) :)

Overigens heb ik bij HansvL en Jitze de klank vergeleken met die van hun draaitafels en ik had zelfs de indruk meer details te horen en zowiezo meer dynamiek.

Dit was echter geen 'uitputtende' vergelijking maar gewoon even een kwartiertje spelen.

Een draaitafel lijkt wat meer rust en gemak in zich te hebben, maar of dit de muziek meer realistisch maakt durf ik niet te zeggen, hoe feller hoe lekkerder vind ik :D

Andr

Geplaatst door Hans:

Hallo Ruud,

Bedoel je te zeggen dat je North Star het kan opnemen tegen je Transrotor Sirius?

:)

Dat heb je goed gelezen ;)

Nu is de EMT al van huis uit een rustig klinkend element, wel heel muzikaal, maar in het hoog/dynamiek/laag komt ie gewoon wat tekort :rolleyes:

De vergelijking met de Sphinx Project 32 kon ie goed aan, maar de NorthStar is duidelijk zijn meerdere ;)

Geplaatst door Ruud:

Dat heb je goed gelezen ;)

Nu is de EMT al van huis uit een rustig klinkend element, wel heel muzikaal, maar in het hoog/dynamiek/laag komt ie gewoon wat tekort :rolleyes:

De vergelijking met de Sphinx Project 32(en daarvoor een Harman Kardon 760)kon ie goed aan, maar de NorthStar is duidelijk zijn meerdere ;)

**springt in Erik klijnsmit mode**

Zeg dat nog eens Ruud :D

**back to abnormal mode**

Wat zit er in je oren Henk, wanneer je bij iemand gaat luisteren? :rolleyes:

Andr

• 3 weeks later...
Geplaatst door Mikey:

Bel eens met de importeur van Audionet, Audio Inventive in Enschede tel: 053 4783572. Aardige man die graag een demo model ter beschikking stelt om te luisteren.

Groeten

Mikey

die volgende week zijn Art V2 krijgt :)

Mazzelaar! :)

Maar ehh... Nou wil Andre waarschijnlijk langskomen. En dan gaat je Audionet helemaal met de grond gelijk gemaakt worden door z'n NS. Want dat is de beste die er is... :rolleyes:cool.gif:P

Ooh vast :D de NS is een hele andere speler dan de Art V2. De Art V2 is een analytische en zeer muzikale speler, in tegenstelling tot de NS die erg analoog klinkt. Als 'ie ingespeeld is, wil ik em best ter beschikking stellen voor een test hoor :)

Geplaatst door Henrie:

Mazzelaar! :)

Maar ehh... Nou wil Andre waarschijnlijk langskomen. En dan gaat je Audionet helemaal met de grond gelijk gemaakt worden door z'n NS. Want dat is de beste die er is... :rolleyes:cool.gif:P

Jij weet ook niet wat je wil he confused.gif

Aan de ene kant mag ik niets over de NS zeggen en aan de andere kant verkondig je 'mijn' mening die ik dus niet hanteer.

Fijne vent :):)

Kermit zou nu zeggen: "ik weet genoeg".

Andr

• 3 weeks later...

Gezien de North Star met grote regelmaat in allerlei topics blijft opduiken, moet ik toch maar even reageren.

Na een avond totaal overdonderd te zijn geweest door de ernorme dynamiek welke deze speler wist te bewerkstelligen, ben ik niet direct overgegaan tot de aanschaf van de North Star combi.

Spelend met mijn eigen Jadis Symphonia heb ik diep nagedacht - was wel erg moeilijk - over de verschillen welke we hadden gehoord.

Besloten om een poging te wagen in elk geval meer dynamiek in de weergave te krijgen en mogelijk zelfs meer muzikaal genoegen te verwerven.

Dus besloten om een Trichord clock 3 in mijn speler te - laten - zetten.

Gelukkig was ik in de gelegenheid om hierna ook nog eens zo'n week of 2 met een NS combi te spelen.

Als resultaat van deze operatie denk ik dat het bijzonder aanbevelenswaardig is om ook de NS te voorzien van een betere clock.

De Jadis doet op het dynamisch vlak niet meer onder en wint het tonaal van de NS.

zeer opvallend is het vrijwel geheel ontbreken van enige scherpte............

Dit opent beslist perspectief voor degenen die niet in staat zijn ruim

Geplaatst door Jitze:

Gezien de North Star met grote regelmaat in allerlei topics blijft opduiken, moet ik toch maar even reageren.

Na een avond totaal overdonderd te zijn geweest door de ernorme dynamiek welke deze speler wist te bewerkstelligen, ben ik niet direct overgegaan tot de aanschaf van de North Star combi.

Spelend met mijn eigen Jadis Symphonia heb ik diep nagedacht - was wel erg moeilijk - over de verschillen welke we hadden gehoord.

Besloten om een poging te wagen in elk geval meer dynamiek in de weergave te krijgen en mogelijk zelfs meer muzikaal genoegen te verwerven.

Dus besloten om een Trichord clock 3 in mijn speler te - laten - zetten.

Gelukkig was ik in de gelegenheid om hierna ook nog eens zo'n week of 2 met een NS combi te spelen.

Als resultaat van deze operatie denk ik dat het bijzonder aanbevelenswaardig is om ook de NS te voorzien van een betere clock.

De Jadis doet op het dynamisch vlak niet meer onder en wint het tonaal van de NS.

zeer opvallend is het vrijwel geheel ontbreken van enige scherpte............

Dit opent beslist perspectief voor degenen die niet in staat zijn ruim

Jitze,

Zonder iets te willen afdoen aan jouw ervaring vind ik dat er wel erg gemakkelijk wordt geconcludeerd dat er een beter clock in de NS zou moeten komen. Misschien zit er in de NS al een super goede clock en is hier helemaal geen verbetering meer mogelijk?

Dat er clock modificaties te koop zijn wil niet direct zeggen dat de clock die standaard in een speler zit per definitie slecht is. Een goede clock is een relatief eenvoudig stukje electronica, dus in zou elke fabrikant van cd spelers is staat KUNNEN zijn standaard een goede clock te leveren. Op voorhand er vanuit gaan dat dit dus niet is gebeurd vind ik wat al te gemakkelijk geconcludeerd.

Kun je e.e.a. over de Jadis toelichten?

Is dit een upsampling converter?

Wat bedoel je met tonaal beter/mooier, op welk gebied?

Heb je de Jadis en die andere NS met vergelijkbare netsnoeren vergeleken?

Is de beeldvorming en de 'lucht' bij de Jadis vergelijkbaar, of doet hij dit anders?

Uiteraard wil ik wel eens nadenken over een andere clock, want als de Jadis nu ongeveer vergelijkbaar is, dan zou de NS ook nog een sprong vooruit kunnen maken, terwijl bijv. de dynamiek al flink beter t.o.v. de standaard Jadis.

Hier lijkt mij trouwens een grens aan te zitten, nog eens zo'n sprong en je kunt geen cd meer normaal draaien :D

Ik denk dat ik binnenkort weer eens naar A'dam moet afreizen om dit Jadis-wondertje te aanschouwen eh .... te beluisteren :)

Andr