Jump to content

NorthStar Design 192 dac en loopwerk

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Sander:

Vraagje aan mede North Star Design gebruikers:

Hoewel ik zeer tevreden ben over de dac qua geluidskwaliteit ontdekte ik gisteren toch een minpuntje en hoor graag een oplossing van jullie.

Iemand suggesties? Niet geaarde netkabel aan de dac hangen of zo?

Groet,

Sander

Geen van de door jou geschetste problemen komen bij mij voor. Kijk zelf via een satellietschotel/tuner, dus geen kabeltelevisie(liefst nooit meer :( )

Exemplarische fout confused.gif

Andre, ik heb je laatst gevraagd of je die Italiaanse roestbak ;) van je al een hebt vergeleken met de Duitse Degelijkheid van Audionet: de Art V2. Ik heb daar toen geen reactie op gekregen, maar ik zou toch graag ff je mening willen weten :)

Geplaatst door Henrie:

Andre, ik heb je laatst gevraagd of je die Italiaanse roestbak ;) van je al een hebt vergeleken met de Duitse Degelijkheid van Audionet: de Art V2. Ik heb daar toen geen reactie op gekregen, maar ik zou toch graag ff je mening willen weten :)

Nee, die heb ik niet vergeleken.

Sterker nog, ik zou niet eens weten waar ik hem vandaan moet halen confused.gif

Het is trouwens een cdspeler met 96/24 dac, de Northstar heeft een 192/24 dac.

De prijs komt ongeveer overeen met die van de Northstar en hij ziet er wel knap uit.

Ook deze heeft geen gebalanceerde outputs....

Andr

Vraagje aan de North Star-bezitters onder ons... die er weleens in gekeken hebben:

Is het doenbaar om de fronten van DAC en loopwerk vd North Star te vervangen door eigen fabrikaat, zonder de constructie en kwaliteit van het geheel wezenlijk aan te tasten?

eek.gif

Ha Sander,

Het is oneerbiedig, maar ik weet nu al dat als ik ooit tot de aanschaf van NorthStars overga, ik mij danig zal blijven storen aan hun Design ( :D ). Als er ook zwart is wordt ik al optimistischer, want dat zie je niet zo goed. Maar ik denk dus dat ik zelf echt heel wat mooiere fronten kan freubelen. Zulk geknutsel moet dan wel zonder verdere schade kunnen natuurlijk, bv doordat het front gewoon van de rest afgeschroefd kan worden. Zodoende mijn vraag. :rolleyes:

groet

Geplaatst door Kermit:

Je zou de North Star eens naast mijn Quad kunnen zetten: ook een 24/192 speler. Maar die kost maar de helft van de North Star, dus dat kan ook weer geen eerlijk vergelijk zijn.

Ach, dat kan nog weleens meevallen, de NordStar is heus niet twee keer beter dan jouw Quad ;)

Geplaatst door Hans:

Ha Sander,

Als er ook zwart is wordt ik al optimistischer, want dat zie je niet zo goed. Maar ik denk dus dat ik zelf echt heel wat mooiere fronten kan freubelen. Zulk geknutsel moet dan wel zonder verdere schade kunnen natuurlijk, bv doordat het front gewoon van de rest afgeschroefd kan worden. Zodoende mijn vraag. :rolleyes:

groet

Ik stoor me niet zo aan uiterlijk van audioapparatuur, vind hem zelf overigens in het zwart mooier dan zilver, komt waarschijnlijk doordat bij mij(bijna)alles zwart is.

In tegenstelling tot bij Andr

Geplaatst door Hans:

Ha Sander,

Het is oneerbiedig, maar ik weet nu al dat als ik ooit tot de aanschaf van NorthStars overga, ik mij danig zal blijven storen aan hun Design ( :D ). Als er ook zwart is wordt ik al optimistischer, want dat zie je niet zo goed. Maar ik denk dus dat ik zelf echt heel wat mooiere fronten kan freubelen. Zulk geknutsel moet dan wel zonder verdere schade kunnen natuurlijk, bv doordat het front gewoon van de rest afgeschroefd kan worden. Zodoende mijn vraag. :rolleyes:

groet

Zie de plaatjes bij deze reviews: dac

loopwerk

Je zou de LED's en toetsen van de dac op een andere plek kunnen zetten, bij het loopwerk wordt dit wat lastiger, omdat je ook met het display rekening moet houden.

Andr

Geplaatst door Ruud:

Zo af en toe komen er wel eens verstandige opmerkingen onder mijn vingers vandaan :D:D;)

Alleen dat onderschrift he, die mening deel ik niet 100% met je :rolleyes:

Andr

Geplaatst door Hans:

't is een diepe wijsheid die jullie mij daar voorhouden. Toch wil het oog soms ook weleens wat. :rolleyes:

Idd... Ik wil wedden dat Andre 'm ook niet zou willen als ie er alleen is in fel-roze, met een vleeskleurig schuifje... :D:P

Geplaatst door Henrie:

Dan heeft Andre dus echt geen smaak... Gatver, een fel-roze bak met vleeskleurig schuifje... Om te kotsen... 23.gif

Hee zeg, heb een beetje respect voor je eigen verzinsel :D

Nee, die kleurstelling gaat mij net iets te ver 15.gif

Andr