Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Hans: Het argument van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie: En persoonlijk zou ik bijvoorbeeld geen buizenversterker willen waar aan alle kanten van die glazen 'units' uitsteken. Geen gezicht vind ik dat... Wat is ie lelijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie: En persoonlijk zou ik bijvoorbeeld geen buizenversterker willen waar aan alle kanten van die glazen 'units' uitsteken. Geen gezicht vind ik dat... Persoonlijk vind ik qua uiterlijk de Graaf GM-20 buizenversterker zonder kapjes het mooiste wat er is, al steken daar ook allemaal van die 'glazen units'uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Ruud: Wat is ie lelijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Ik ken die Graaf niet, maar over het algemeen heb ik toch liever een kap om de elektronica. Dat kan, want er zit een eenvoudig aan te brengen metalen kap bij de Graaf geleverd. Maar naast dat ie eenvoudig aan te brengen is is tie gelukkig ook makkelijk te verwijderen, de meeste eigenaren halen 'm er namelijk zo snel mogelijk van af. Eigenlijk is het verwijderen van de kap bij een Graaf vergelijkbaar met het uitkleden van een lekker wijf, die zie je ook het liefst naakt. Ach, er zijn ook mensen die (mijn) Marantz PM7000 lelijk vinden... Ach, dat wil ik niet zeggen. Een Graaf GM20 is zeg maar "anders". H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Dat kan, want er zit een eenvoudig aan te brengen metalen kap bij de Graaf geleverd. Maar naast dat ie eenvoudig aan te brengen is is tie gelukkig ook makkelijk te verwijderen, de meeste eigenaren halen 'm er namelijk zo snel mogelijk van af. Eigenlijk is het verwijderen van de kap bij een Graaf vergelijkbaar met het uitkleden van een lekker wijf, die zie je ook het liefst naakt. Wat ook een vergelijking LOL Toch blijf ik het raar vinden, dat buizenamps vaak 'open' zijn en transistoramps niet. Wat is er zo mooi aan een buisje..? Geplaatst door Henno Appel: Ach, dat wil ik niet zeggen. Een Graaf GM20 is zeg maar "anders". H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Heb er ff een plaatje van opgezocht Dit is 'm dus? Tja, smaken verschillen... Hij ziet er wel netjes afgewerkt uit (mag ook wel voor die prijs...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie: Ja, kommaar, zeg het maar, je vind het een kutding Valt misschien mee, maar ruilen voor mijn onafzichtelijke buisjes..........nou nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Ruud: Valt misschien mee, maar ruilen voor mijn onafzichtelijke buisjes..........nou nee Misschien? Heb je er nog nooit een gezien dan? Zo zeldzaam zijn ze niet hoor Qua klank zou ik wellicht willen ruilen (ik heb nog nooit een buizenbak gehoord, dus ik kan daar niet zoveel over zeggen), maar qua uiterlijk niet. Toch maar een Heart CD6000 cd-speler dan? Heb ik het uiterlijk van een Marantz en buisjes voor de klank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie: Misschien? Heb je er nog nooit een gezien dan? Zo zeldzaam zijn ze niet hoor Ja, misschien. Ik heb hem nog nooit beluisterd Zijn inderdaad niet zo zeldzaam als mijn buizensetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Ruud: Ja, misschien. Ik heb hem nog nooit beluisterd Zijn inderdaad niet zo zeldzaam als mijn buizensetje Oh zo... Ach, het is niet echt veel bijzonders of zo (die van mij bedoel ik dan), maar ik ben er wel tevreden mee. Qua 'prestaties' en prijs is ie redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een NAD C350 (iets minder vermogen), Yamaha AX-596 (iets meer vermogen). Qua klank nog het meest met de NAD. De Yamaha klinkt veel helderder/scherper. De NAD wat gedetailleerder, maar ook wat minder 'sterk' (weer een nieuw woord voor het audiofielen woordenboek ). Ik weet niet of je (een van) deze twee wel kent? Ach, het maakt ook niet zoveel uit, het is zo vreselijk subjectief... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Hallo Henrie, Ik weet dat het nogal opa-achtig klinkt, maar wanneer je ervoor zorgt dat je je tentamens haalt en over tien jaar nog in audio ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Hans:Hallo Henrie, Ik weet dat het nogal opa-achtig klinkt, maar wanneer je ervoor zorgt dat je je tentamens haalt en over tien jaar nog in audio ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie: Ja, kommaar, zeg het maar, je vind het een kutding Hehe... nee, sommige mensen vinden de voorkant te plat en vinden daarbij die grote knoppen voor volume en input niet mooi staan. Kan ik me wel wat bij voorstellen eigenlijk, al vind het zelf wel leuk staan. Zelfde geld voor de CD6000. Die heeft zo'n 'uitpuilende' cd-lade. Ik vind het contrast wel leuk... Ik vind het iig mooier dan de meeste Denon-apparatuur. Ik heb een Denon cd-speler en die vind ik niet echt mooi of zo. Gelukkig is ie gitzwart en staat ie in een zwarte kast, dus dan zie je 'm nauwelijks. En de Marantz steekt er mooi bij af... alles is mooi aan een buis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Hans:Hallo Henrie, Ik weet dat het nogal opa-achtig klinkt, maar wanneer je ervoor zorgt dat je je tentamens haalt en over tien jaar nog in audio ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door jopie: alles is mooi aan een buis. Zolang ie in een kastje zit, vind ik het prima... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Henrie: Ik vind het niet opa-achtig klinken hoor... Eerder een beetje arrogant... Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als je zelf veel duurdere apparatuur hebt, dan is budget-spul niet zo interessant meer. Hallo Henrie, Wat audio betreft zie ik mezelf als weinig meer dan een beginner, dus arrogant was het zeker niet bedoeld. Waar ik op doelde was niet zozeer duurdere apparatuur, maar het feit dat sommigen op dit forum tien-twintig jaar of nog langer audio-ervaring hebben. Dat verdwijnt via zo'n medium als een internet-forum nogal makkelijk uit het zicht. Aan de ene kant is dat leuk, aan de andere kant blijft het wel een feit dat er in werkelijkheid grote verschillen zijn. Nou ja, ik weet al niet meer waarom ik dit allemaal zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 april 2003 Author Report Share Posted 6 april 2003 Fijn Hans, dan kunnen we nu weer terug naar de Northstar Over mooi vs lelijk kunnen we ook een ander topic starten. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 april 2003 Author Report Share Posted 9 april 2003 Gelukkig maar Misschien staat hij gewoon via de niet-gebruikte outputs te seinen? De geheel metalen kast lijkt mij voldoende afscherming. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 De kampioen gaat zich a.s. zaterdag bewijzen.... Ik ken nu de winnaar al.... In elk geval niet mijn Sony, want die blijft thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:De kampioen gaat zich a.s. zaterdag bewijzen.... Ik ken nu de winnaar al.... Heet dat nu "Open mind" Maar misschien heb je wel gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 de winnaar Zoals Ruud in een andere topic reeds opmerkte begint het op dit forum een beetje op Studio Sport te lijken, maar dan op hifi-gebied. Welke is de beste, wie heeft de beste, welke heeft gewonnen... Morgen is er weer een (CD-speler) wedstrijd, het enigste wat ik nog mis is een topic waar je geld kan inzetten op mogelijke winnaars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2003 Author Report Share Posted 11 april 2003 Ja jongens, stop eens met die 'wedstrijdjes' tenzij er prijzengeld beschikbaar komt Erik wil (en gaat denk ik) verschillen horen tussen zijn- en diverse andere cdspelers, daar draait het morgen om. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts