Jump to content

NorthStar Design 192 dac en loopwerk

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Ome Henk,

draag jij wel eens iets positiefs aan 'n discussie bij.

Een hoop Quotes twee letters (maximaal twee woorden) eronder en je bent weer grappig.

Is dit het doel van dit forum?? confused.gif

Of gaat het bij jouw alleen om de kwantiteit.

Dat ik erg dicht bij Array zit is nu wel duidelijk. Dat ik bevooroordeeld ben ook, maar daarom is het nog niet zo, dat er niet over kwaliteit en meningen gediscusieerd mag worden.

Ik wil ook graag meningen van anderen over Array en vooral ook over andere spullen horen.

Mij valt het op dat veel mensen Array alleen van de VAD kennen waar hoofdzakelijk met Magnepan is gedemonstreerd in moeilijke ruimten. Hier kregen we toch vaak complimenten in de vorm van "best sound of the show" of iets dergelijks.

Thuis is e.e.a. toch beter te beluisteren. Je hebt je eigen muziek, je eigen omgeving en acoustiek.

Ome Henk probeer eens een zinnig verhaal te typen, ik bedoel waar mensen wat mee kunnen.

Geplaatst door Ome Henk:

Dat proberen heb ik al opgegeven... :rolleyes:

En dat vind ik nou weer jammer Henk :rolleyes:

Je hebt minstens zoveel (luister)ervaring als ik en je post 5x zoveel.

Zelfs Joopie knutselt af en toe een hele paragraaf met tekst in elkaar (wat zou hij nuttigen alvorens tot deze prestatie te komen eek.gif ).

Denk je dat het voor mij eenvoudig is om bijv. een redelijk onderhoudende recensie te schrijven?

Je hebt nu een paar mooie speakers staan, verblijd ons eens met je ervaring hiermee :)

Andr

ome henk is een oude wijze man die op een bankje in de speeltuin zit toe te kijken naar de kinderen die aan het spelen zijn met allerlei speeltoestellen en af en toe eens zijn zegje doet om de kindertjes die al te enthousiast zijn een beetje te temperen om dat ze anders niet weten welk speeltje ze nou het leukst vinden ,of welk nou het best is en daarom soms al ruziend door de speeltuin rennen omdat de

Erik,

ik ben het helemaal met je eens m.b.t. Ome Henk.

Ome Henk,

Array is echt niet het werk van 1 man, bovendien ontwerp ik niks aan deze apparaten (behalve af en toe wat kasten en zo).

Bovendien heb je aan alleen versterkers ook niks, er zal toch een bron en een luidspreker aan moeten. Bovendien moeten er nog kabels tussen.

Mijn mening is dat wat ik hier schrijf, niet meer en niet minder.

Samenwerken doe ik n.l. de hele dag al.

Geplaatst door Ome Henk:

Daarbij doe ik ook een poging om dit forum levendig te houden...

Ome Henk

Forumheerser

Forumlid # 116

Berichten: 3306 | Lokatie Elders | Geregistreerd: jun 2001 | IP: Gelogd

...Dat kan je wel stellen, ja. Keep up the good work!! ;)

• 3 weeks later...

Andre, heb je 'm al eens vergeleken met een Audionet ART V2? Niet dat ik die ken hoor (laat staan dat ik 'm heb), maar die schijnt erg goed te zijn en ongeveer even duur dacht ik. Ik vind vooral de bouwwijze wel interessant: granieten bodem, 'low resonance' MDF behuizing en een aluminium front (in 2 of 3 kleuren geloof ik). Is net als de North Star een bovenlader en heeft verder een 'zwevend' loopwerk EN DAC (apart van elkaar opgehangen) en voor beide delen een aparte voeding en clock (voor het analoge gedeelte weer een andere voeding geloof ik). Weegt in totaal maar liefst 18 kilo en komt erg goed uit verschillende tests (gelezen op internet), al zegt dat niet alles uiteraard. Misschien een ideetje om die ook een keer te testen/vergelijken? Moet je denk ik wel een winkel opzoeken die 'm leveren wil, want ik ken zo niemand met zo'n Audionet.

Hier nog ff een plaatje:

artv2_2.jpg

Geplaatst door Sander:

C'est moi!

Maar dan alleen de dac en wel in de kleur zwart. Dac alleen is ook zeer zeker de moeite waard en geniet er nu zo'n 2 weekjes van!

Groet,

Sander :):):)

Leuk, met wat voor digitale interlink zit hij aan je cdspeler/loopwerk?

Andr

Geplaatst door Ruud:

Hij staat te spelen, eerste indrukken zijn zeer positief, waarschijnlijk een blijvertje ;)

Cool! cool.gif

Vind je de schuifklep handig, of neem je hem op de koop toe zoals ik?

Hij had best elektrisch uitgevoerd mogen zijn van mij ....

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

M.i. is dit forum een virtuele hangplek voor audioten om gegevens/ervaringen uit te wisselen.

Jouw bevooroordeelde ervaring zou dan ook een welkome aanvulling kunnen zijn.........

Zeker gezien het feit dat je in staat bent de huidige set af te zetten, vergelijken dus, tegen de vorige...............

Dit soort verhalen maakt dit forum als informatiebron waardevol.

Groet Jitze