SpeedyAndr Posted 24 maart 2003 Author Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Jitze: Inmiddels begint dit verhaal op een propagandeslag te lijken, worden er heftige zwart-wit stellingen betrokken. Ook hier is nog wel enkel grijs te ontdekken. Natuurlijk was de confrontatie met de North Star overweldigend, vooral op het vlak van de dynamiek, dit is de reden dat de Jadis een nieuwe klok krijgt. Overigens draai ik, ook na de eerste schrik nog steeds met plezier m'n cd's en ben ik zeer benieuwd naar de effecten die een klok teweeg kan brengen. Om een weloverwogen keuze te maken of een standpunt te betrekken is toch minimaal nog een poosje leven met de North Star een eerste vereiste, binnenkort hoop ik in elk geval de DAC wat langer in huis te kunnen hebben. Groet Jitze Oei, volgens mij kijk ik teveel TV Propaganda tja, ik wil het graag laten weten wanneer een 'onbekend' apparaat boven modaal presteert en helaas vergelijk je dat vaak met een andere bekendere apparaten. Ook ikzelf was de klos, ik dacht met mijn Wadia 830 een van de mooiste cdspelers in huis te hebben, maar na 4 jaar blijkt de techniek toch echt verder gevorderd te ijn. Ik hoop dat je langere tijd met de dac kunt spelen, ook ik ben benieuwd wat zo'n clock upgrade voor de Jadis met zich mee brengt. Volgens mij wordt hij eerder stabieler en strakker dan dynamischer, dat laatste moet je echt bij de dac zoeken. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T zou kunnen ja. Maar... Conclusies trekken aan de hand van een avondje luisteren is een capaciteit die ik niet heb (of, zo u wilt, niet w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door jopie:,t staat al vast dat die van jou het mooist klinkt andre we doen het nu echt blind dus geen discussie mogelijk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Zeg Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 maart 2003 Author Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dit komt me h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Helemaal in de begintijd van hifi.nl hadden we ene Peter Raaymakers die helemaal weg was van Totem en Rega. Wie kan zich hem nog herinneren? Sinds hij van het forum verdwenen is hoor je bijna niets meer over die merken. En Totem luidsprekers zij het beluisteren beslist waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Kermit, Er is pas nog een Rega set getest bij hifi.nl bestaande uit een Rega Mira geintegreerde versterker, een Rega planet CD speler en een planar 3 draaitafel. Ook is er iets langer geleden de Totem dream catcher speaker getest. En natuurlijk ben ik er als "vaste poster" om nog een beetje van de achterstand goed te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Tsja, je hebt echten en je hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Bij een recensie probeer je de muziek te analyseren en laat ik daar nu juist helemaal geen behoefte aan hebben. Nu zit je toch op het verkeerde forum, we hebben het hier niet over de muziek, maar over de wijze waarop onze apparatuur muziek "reproduceert" , alhoewel nogal wat recensenteen dit verschil ook niet helemaal helder hebben................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 maart 2003 Author Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Zoals ik reeds aangaf... Ik ken m'n beperkingen (ook die van m'n set trouwens) Overigens: tussen de regels door zeg ik een hoop over de muzikale capaciteiten van m'n set Dan helpen we je toch ff Henk Je versterker is: a krachtig ja/nee b dynamisch ja/nee c warm/koud/neutraal Je platen en/of ceedeespeler is a analytisch ja/nee b dynamisch ja/nee c holografisch matig/goed/zeer goed d laks/snel e schel/gepolijst f mooi/onopvallend/lelijk Je speakers: laag te weinig/te veel/precies goed/boemerig midden open/troebel/transparant hoog fel/afgerond/normaal beeld groot/klein/diep/plat/raar aanstuurbaarheid slecht/goed/te goed afwerking slordig/goed/perfect Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 sjonge andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Jitze:Zeg Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 maart 2003 Author Report Share Posted 27 maart 2003 Geplaatst door Sander: Helemaal waar! Daarom ben ik tijdens de speurtocht naar een nieuwe dac ook niet over 1 nacht ijs gegaan en zo'n halfjaartje vanalles uitgeprobeerd en elke dac zo'n weekje in huis gehad. 1 avondje luisteren zegt meestal niet zoveel en al helemaal niet als je het betreffende apparaat niet in je eigen set kunt beluisteren.. Groet, Sander Juist, ook ik heb weken lang gespeeld met de Northstar voordat ik hem kocht. Heel belangrijk is, dat het geluid ondanks de grote dynamiek en precisie niet gaat irriteren of vermoeien, het blijft aantrekkelijk om naar te luisteren en je gaat vanzelf al je populaire opnames nog eens draaien. Naast alle details is er ook nog plaats voor dingen als rust en stabiliteit, het is geen 'wilde' cdspeler, zoals bijv. een '24 bits' Pioneer die in uiteindelijk gewoon een 1-bitter is. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 28 maart 2003 Report Share Posted 28 maart 2003 hoe lang blijft ie nu weer in bezit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 maart 2003 Author Report Share Posted 29 maart 2003 Geplaatst door jopie:hoe lang blijft ie nu weer in bezit? Tot er voor hetzelfde geld iets veel beters is, en dat duurt nog wel even Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 maart 2003 Report Share Posted 29 maart 2003 Balans na 10 dagen (continue)spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 29 maart 2003 Report Share Posted 29 maart 2003 totdat je weer een ander wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door jopie:totdat je weer een ander wil Zeur niet zo door Jopie. Ik vervang ongeveer elke 4 jaar een cdspeler, omdat dan nieuwe techniek betaalbaar is geworden en de huidige cdspeler nog genoeg oplevert bij verkoop. Per saldo geef je dan eigenlijk alleen bij de eerste cdspeler veel geld uit, de volgende kost relatief weinig en biedt meer moois dan de huidige. Velen doen dit ook met auto's bijv. dus zo gek is het niet. Ik heb nu bijna m'n hele set vervangen in een jaar tijd, dus er komt weer een periode van rust en genieten Eerst was het wat onrust vanwege luisterervaringen bij anderen, maar ik blijf nog steeds genieten. Als jij 10 jaar doet met je apparatuur dan moet je vooral niet op mij letten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 ik let wel op jou, je bent een prima voorbeeld van iemand die het NIET om de muziek gaat. toch.... zeg nu eens eerlijk andre en kijk eens in de spiegel. piece of mind heet dat toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 10 jaar;;;;; zo kort????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door jopie:10 jaar;;;;; zo kort????????????? Ik geloof niet dat ik wakker ga liggen van jou opmerkingen Jopie Hoe weet jij nou of en hoe ik van muziek geniet? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 30 maart 2003 Report Share Posted 30 maart 2003 Jopie heeft het te druk met SpeedyAndre om naar muziek te luisteren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2003 Author Report Share Posted 30 maart 2003 Geplaatst door Hans:Jopie heeft het te druk met SpeedyAndre om naar muziek te luisteren.... Waarschijnlijk omdat zijn set toch nergens naar klinkt, dan ga je maar anderen afzeiken he Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts