Jump to content

Speksteen, PePe, en Array.....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door spido:

Men gedenke Jericho!

Haar val was groot, ja zeer groot...

Beste Spido,

Volgens onnderzoekers die zich niet laten leiden door allerlei zotte dogma's is Jericho zoals te doen gebruikelijk geheel volgens de regelen der toenmalige krijgskunde uitgehongerd, ingenomen en platgebrand.

Buitendien, beton is een bedenksel van de Romeinen en toen die ter plaatse kwamen bestond Jericho allang niet meer. De gevonden restanten waren van gewone stenen, van klei gebakken.

Je moet niet alles er met de haren bijslepen

;););)

Met groet,

Geplaatst door dick jansen:

Beste Spido,

Volgens onnderzoekers die zich niet laten leiden door allerlei zotte dogma's is Jericho zoals te doen gebruikelijk geheel volgens de regelen der toenmalige krijgskunde uitgehongerd, ingenomen en platgebrand.

Buitendien, beton is een bedenksel van de Romeinen en toen die ter plaatse kwamen bestond Jericho allang niet meer. De gevonden restanten waren van gewone stenen, van klei gebakken.

Je moet niet alles er met de haren bijslepen

;););)

Met groet,

mijn beste dick .

in zeven dagen hongerje een stad niet uit .

en om haar in te nemen zul je toch over de muur moeten .

ik heb zowel het 1500 pagina,s tellende boek van flavius josephus en de bijbel van voor tot achter gelezen , en beide vertellen ze mij van een grote menigte mensen die juichten en op bazuinen bliezen .

sommige verklaarders schrijven dat ze daarbij ook nog op de grond hebben gestampt , en door dat enorme geluid in kombinatie met de trilling van de grond , stortte de muren in .

dus geluid en trilling kan funest zijn voor speakers die van steen zijn .

;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

mijn beste dick .

in zeven dagen hongerje een stad niet uit .

en om haar in te nemen zul je toch over de muur moeten .

ik heb zowel het 1500 pagina,s tellende boek van flavius josephus en de bijbel van voor tot achter gelezen , en beide vertellen ze mij van een grote menigte mensen die juichten en op bazuinen bliezen .

sommige verklaarders schrijven dat ze daarbij ook nog op de grond hebben gestampt , en door dat enorme geluid in kombinatie met de trilling van de grond , stortte de muren in .

dus geluid en trilling kan funest zijn voor speakers die van steen zijn .

;)

Mijn beste Erik,

Om een stad in te nemen hoef je niet per se over de muur, je kunt er ook een bres in slaan, een verrader kan de poort openen enz.

Zowel de boeken van Grimm als de boeken van Andersen heb ik integraal doorgeworsteld, maar beiden hebben mij niet gesterkt in het geloof in kabouters en elfen.

Bovendien maak je een opmerkelijke denkfout. Je praat over steen, maar het gaat hier toch om beton?

Kortom, niet alles geloven wat je leest en goed blijven opletten.

Met vriendelijke groet,

Beste Dick,

Erik begrijpt er meer van dan jij...

Het ging mij erom duidelijk te maken dat steen (en dan maakt het geen donder uit of dat vulkanisch, sedimentisch of gietsteen is!) onder invloed van geluidstrillingen materiaalmoeheid zal gaan vertonen.

Er komen dus, na verloop van tijd, als gevolg van grote belasting (welke popgroep had ook weer een CD gemaakt van The Fall of the House Usher?) en vooral van eigenresonanties van de betonnen panelen, scheurtjes in.

Hoe harder de steen, hoe heviger de akoestische erosie zal verlopen.

Flexibiliteit, en nog beter: absortiviteit, hebben hun voordelen... op den duur.

Natuurlijk weten we allebei dat beton een vinding van de Romeinen was!

Niet dat ik geloof dat ze het

Geplaatst door spido:

Beste Dick,

.....Hoe zit dat, Dick?

Dag Spido,

Ik dacht al, waar blijft'ie nou.... En inderdaad, geheel in de traditie van diverse aliassen een uitgebreid antwoord. Over het waarheidsgehalte van de diverse beweringen zal ik het maar niet hebben.

En hoe het zit? Ach, dit is niet het gremium om daar over van gedachten te wisselen; liever gezellig onder ons

;);)

Een ding mag duidelijk zijn, hoe verder ik me verdiep in de geschiedenis en hoe meer ik om me heen kijk, hoe groter mijn antigodsdienstige overtuiging.

Let wel, niet anti geloof, wel anti godsdienst, de georganiseerde vorm, met alle ellende van dien.

En wat de elfjes beteft, de door Conan Doyle voor authentiek verklaarde foto's bleken achteraf ook falsificaties.

Met opgewekte groet,

Geplaatst door Ome Henk:

En volgens mij mochten "we" het niet meer over de PPSS hebben... Blijft kennelijk over: PePe, en Array..... :P

...en een ontluikende liefde tussen twee senior-hear-giganten. :D

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om de heren Jansen, James, Do en Feenstra mijn hartelijke dank over te brengen voor hun uitermate amusante en onderhoudende bijdragen? Vermaak in de aller-overtreffendste trap (is dit een grammaticale derde macht?)

Bij deze, aldus. Volledigheidshalve wil ik niet achterwege laten te melden dat mijn reactie gemeend is. Zeer.

Keep up the good work, gents!!

Michel

Beste Erik,

KF laat je hartelijk danken voor je uitnodiging!

Helaas kunnen de spekstenen kasten niet eenvoudig worden vervoerd: ze wegen bijna 90 kilo en zijn niet erg handzaam.

Bij het vervoer in Puur's kofferbak voor het luisteravondje bij Bas zijn ze al wat beschadigd geraakt (zal Rob wel leuk vinden om te lezen!) en Klaas wil verdere rampen voorkomen.

Hij heeft trouwens een ontwerp gemaakt voor een extensie aan zijn steekkar: een subplateau met een kabel, een katrol aan de beugel en windas aan de achterzijde. Een lier, dus.

Met zo'n voorziening aan de steekkar zou je zulke zware speakers eenvoudiger op het niveau van een laadvloer kunnen brengen.

Nou bleek later dat zulke karen reeds bestaan!

Ze heten "plateauhefwagen" en zijn belachelijk duur. Meer dan vijfhonderd euro!

Klaas zoekt nu een smid die zijn kar tegen redelijke kosten van zo'n lier kan voorzien. En wanneer dat is gelukt, komt hij graag nog eens van je soep proeven...

Want die was high-end, zei hij.

"Zelfgemaakt: daar gaat niets boven!"

En jij en je vrouw moesten de hartelijke groeten van hem hebben.

Geplaatst door spido:

...een subplateau met een kabel,

Waarde Spido,

Is er wel goed advies ingewonnen omtrent het soort kabel

:D:D:D

Deskundigen te over hier....

p.s.: ik vernam dat KF zaterdag in Zwolle optreedt, wellicht tot dan...

Met opgewekte groet,

Geplaatst door spido:

Beste Erik,

Klaas zoekt nu een smid .

en kleine smid ??

;)

affijn , jammer dat ik helemaal in de hoeksche waard woon .

ik had het steekwagentje graag voor hem omgebouwd .

een liertje is wel aan te komen , bij de watersportzaak hier in de buurt .

kosten geloof ik 75 euro ??

misschien wel minder ,

daarna een bestaande steekkar voorzien van twee glijstangen .

om die glijstangen twee pijpen met daaraan het plateau .

het bestaande plateau zal vervangen moeten worden door twee ,wat langere pijpen , om er voor te zorgen dat het zaakje niet voorover kiept als men de last omhoogheft .

de steunpijpen en het plateau , zouden inklapbaar kunnen worden gemaakt .

Geplaatst door erik klijnsmit:

maar , waarom maakt klaas geen plateau , waar de ppss plat op kan liggen .

onder het plateau maakt hij vier zwenkwieltjes (die kun je onder een winkelwagentje vandaan schroeven ,en zo'n winkelwagentje kost bij de meeste supermarkten maar