erik klijnsmit Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Mag ik de heren even verzoeken mij uit te leggen wat Jansenisme is? En wilt u mij dan nooit meer associ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Dokter Erik aan het woord het zit echt allemaal tussen je oren . En daar ben ik maar wat blij om. Stel je voor dat het tussen je tenen zit met die audiohobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Lees even goed wat er staat Erik. Ik heb het over de speakerkabels van Klaas die bij de speksteendemo bij Bas werden gebruikt en verder verwijs ik naar het feit dat de King bij jou scherp klonk, niet dat dit aan een speakerkabel lag. Sterker nog, ik denk dat jouw speakerkabel beter is dan die van Klaas, want bij jou hoorde je die scherpte goed zoals ik in het verslag lees. Ik bedoel dus ook de speaker die geen vuil in de spleet had, voordat dit weer verward wordt Niet voor niets heeft Klaas de middentoner later getemd, hij had een demo met ervaren luisteraars nodig om er achter te komen dat zijn speaker scherp klinkt. Met de eigen oren en eigen set + kabels lukt dit kennelijk niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 Mag ik de heren even verzoeken mij uit te leggen wat Jansenisme is? En wilt u mij dan nooit meer associ Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 december 2003 Report Share Posted 1 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 december 2003 Author Report Share Posted 2 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 *deelt alvast zakdoekjes uit* Zakdoekjes om als demping voor de units te hangen? Ik wil wel eens weten wat er 'wazig' is, wanneer je feilloos alle instrumenten van elkaar kunt onderscheiden (met de gevlochten kabel) en waarom die verkouden kabel dan niet wazig zou klinken .... Dat ene instrument kwam er perongeluk wat mooier uit, leek het, maar de rest er omheen was gelijk niet meer hoorbaar. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 ik wou dat ik zulke oren had als jullie . dan hoefde ik niet meer op luistervisite bij iemand, om te horen hoe zijn set klinkt . dat kon ik dan hier vandaan ook wel horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 (...) Bovendien gaat dit topic helemaal niet over kabels, daar is een ander topic voor. Eigenlijk ging het alleen over de PePe King en de Array's.(...) Beste Hans, Ja, daar z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 december 2003 Author Report Share Posted 2 december 2003 (...) Bovendien gaat dit topic helemaal niet over kabels, daar is een ander topic voor. Eigenlijk ging het alleen over de PePe King en de Array's.(...) Beste Hans, Ja, daar z Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 Nu we toch off topic zijn: Ik zag net een leuke titel die mij wel aanspreekt: 'Rush - A farewell to Kings' Rush is in dit geval de Wisdom Adrenaline Rush speaker Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 december 2003 Report Share Posted 2 december 2003 Hahahah, En nu kom ik zeker toevallig met mijn speaker: 'The Emperor' ook eens even om de hoek kijken mvgr Hahaha, een "Keizer zonder kleren" zeker? Je vraagt er ook wel om he LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 10 december 2003 Report Share Posted 10 december 2003 Correctie beton kan zowel trekspanningen als drukspanningen opnemen. Echter de orde van grootte voor de trekspanningen ligt in het ongusntige geval een factor 10-100 lager dan de drukspanning. Maar deze waarde voor de trekspanning is nog altijd ruim voldoende voor alle huis tuin en keuken toepassingen!!! (grindtegels, betonnen luidsprekers, etc) Gewapend beton bestaat inderdaad uit zowel wapeningsstaal als beton, het beton neemt de drukspanningen voor zijn rekening het staal de trekspanningen. De buigsterkte, oftewel het maximaal opneembare moment (populair uitgedrukt: kracht maal arm) in de ligger is afhankelijk van zowel de druk als trekkrachten in de ligger, aan de bovenrand van de ligger ontstaat er een druk-, en aan de onderzijde een trekkracht. Bij belasten van een ongewapende ligger zie je dus scheuren ontstaan aan de onderzijde het beton bezwijkt op trek, door nu wapening staaf onder in de ligger mee te storten zal de staaf alle trekkrachten opnemen en de ligger niet bezwijken. Dichtheid van wapening heb ik nog nooit van gehoord, je bedoelt waarschijnlijk de ligging van de wapening en het type staal. Moet er naast het maximaal op te nemen moment ook nog rekening gehouden worden met de dwarskracht? Dat bepaalt nl. ook je wapening. (kracht loodrecht op het materiaal) Echter zoals ik al gezegd heb: Voor huis tuin en keuken toepassingen heb je geen wapening nodig. En: Doordat er zulke dunne wanden worden gemaakt zal het grofste toeslagmateriaal (grind, zand) al niet meer in de dikte van de wand passen en zal er een relatief grote verhouding fijn toeslag + cement zijn waardoor de op te nemen trekkrachten al groter zijn dan bij "ordinair beton" N.B. en dan heb ik het nog niet eens gehad over een andere nuttige toepassing: het voorspannen van beton, maar daar ga ik wel een keertje over uitwijden als je een overspanning van 50m nodig hebt. En niet een lullig wandje van 4 cm dik en 1meter hoog. In het kader van de "Doe mee aan de Spido afzeikdag" is deze tekst wel geslaagd. Waarschijnlijk is er vanuit jouw perspectief van de vakbekwame betontimmerman ook wel een bruikbaar element te vinden. Echter bij beton als toepassingsmateriaal voor luidsprekerkasten moet je toch andere tips verstrekken. Ondanks dat een wapeningsdichtheid met een percentage van 5% niet nodig is, is het toch de overweging waard wat krimpwapening toe te voegen. En juist bij dunne wandjes is wat extra sterkte gewenst. Eventueel met glasvezel te bereiken.(asbestvezel is wat minder populair heden ten dage) De belangrijkste tip is echter de toepassing van krimpvrije gietmortel. Wel wat duurder maar het resultaat is zonder grind en zandnesten. Er is ook veel minder kans op luchtbellen en krimpscheuren. Groeten Yoyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 Hoe zou het met de speksteenluidsprekers zijn....???? Met de Array's errug goed. Er zijn n.l. 'n paar wijzigingen doorgevoerd, die hem NOG mooier signaal laten versterken. Zowel de Quartz M als de Obsedian A heeft 'n opvolger in de vorm van : Quartz M II en Obsedian A II Gewerkt is aan een oplossing voor meer druk in het laag. Nu presteren ze over het hele bereik ver boven gemiddeld. De informatie is zo vers dat er zelfs op de Array site nog niks van te vinden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Met de Array's errug goed, er zijn 'n paar wijzigingen doorgevoerd, die hem NOG mooier signaal laten versterken. Zowel de Quartz M als de Obsedian A heeft 'n opvolger in de vorm van : Quartz M II en Obsedian A II Gewerkt is aan een oplossing voor meer druk in het laag. Nu presetren ze over het hele bereik ver boven gemiddeld. De informatie is zo vers dat er zelfs op de Array site nog niks van te vinden is. Dat wordt dan een Mercedes kopen en zaaltjes huren Hans De grote Array tour, nu nog een Array cd/dvdspeler en Array speakers Je mag bij mij de druk in het laag wel komen testen, of je laat het een keer met je eigen Kappa's horen Betekent de nieuwe serie nog iets voor de (prijs van de) huidige serie, of gaat ie er uit? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 ... Eventueel met glasvezel te bereiken.(asbestvezel is wat minder populair heden ten dage) Glasvezel en cement gaan niet zo goed samen, de vezels worden op den duur aangetast en verliezen hun sterkte. In het huis van de toekomst in Rosmalen hebben ze in de vloer aramide wapening toegepast, dit gaat wel goed met beton. Maar staal en beton is en blijft nog steeds een goede combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Hoe zou het met de speksteenluidsprekers zijn....???? Prima, hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2004 Author Report Share Posted 6 januari 2004 Hoe zou het met de speksteenluidsprekers zijn....???? Prima, hoor! Zijn er hear al mensen die de gewijzigde speksteenluidsprekers gehoord hebben...??? (behalve Spido dan).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Hoe zou het met de speksteenluidsprekers zijn....???? Prima, hoor! Zijn er hear al mensen die de gewijzigde speksteenluidsprekers gehoord hebben...??? (behalve Spido dan).. binnen niet al te lange tijd , hoop ik naar het verre noorden te reizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 12 januari 2004 Report Share Posted 12 januari 2004 Je moet er effe voor gaan zitten om dit topic door te komen, maar dan heb je ook wat ! Wat een leesgenot ! Interessant ook die vergelijking tussen de kabels. Sorry hoor Hans, maar ik ben nog lang niet overtuigd ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2004 Author Report Share Posted 13 januari 2004 Je moet er effe voor gaan zitten om dit topic door te komen, maar dan heb je ook wat ! Wat een leesgenot ! Interessant ook die vergelijking tussen de kabels. Sorry hoor Hans, maar ik ben nog lang niet overtuigd ! Paul. Paul.... zelf proberen en openstaan voor veranderingen, dan hoor je het verschil ook. Het meest merkwaardige aan deze luistersessie vond ik (en met mij ook andere) dat met mijn kabels leek of het luider klonk. Ik schatte toen zo'n 3 dB. En dat is toch behoorlijk harder. Met het kopertouw van Klaas, zat het geluidsbeeld toch veel dichter, en klonk het aanmerkelijk ronder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 januari 2004 Report Share Posted 13 januari 2004 Openheid en en een slank klankbeeld hoeft helemaal niet beter te zijn dan rond en gedempt. De luidspreker zelf klonk ook alles behalve evenwichtig, dus eigenlijk kun je er niet zo veel over zeggen. Wellicht wel als je ter plekke een opname had gemaakt en weer had afgespeeld. Bij de bijeenkomst voor zelfbouwers van ESL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts