Sebastiaan de vries Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Niet helemaal mijn voorkeur (te helder en te weinig in het laag), maar er werd wel even iets heel erg moois neergezet. Beste Kermit, Het laag van Array munt enerzijds uit in enrome controle, maar anderzijds is de drive misschien wat aan de voorzichtige kant. voor mij geen punt, want daar hebben we de Crown voor . Ik zit nu al te dromen van een Crown/Array combi:d. Ik wil nogmaals wel benadrukken dat ik het laag van Array zeer goed vond, en strakker dan het merendeel van de eindbakken voor dat geld. Ik ben eenmaal afwijkend dat ik meer drive wens dan normale mensen:d. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Ha Bas Ik weet niet of je de thread Array en Quad ESL63 al eens gelezen hebt. Dat is het verslag van een luisteravond hier in Hellevoetsluis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Geplaatst door Kermit:Ha Bas Ik weet niet of je de thread Array en Quad ESL63 al eens gelezen hebt. Dat is het verslag van een luisteravond hier in Hellevoetsluis. null Beste Kermit, Thanx voor de link. Om de een of andere reden (was ik toen op vakantie?) heb ik dit hele verslag gemist. Was evengoed erg leuk om te lezen. Dat Array een klasse product is ben ik met je eens. Ik denk da tik het beter vind dan het veel duurdere (en ook zeer snelle) spectral. Array is denk ik de perfecte middenweg tussen Spectral (extreem snel) Krell (massief en rotsvast) en Bryston (altijd strak en onder controle) Ik heb de centen nog niet, maar als het spaarvarken voldoende gevuld is, hoop ik dat ik het thuis mag proberen, en wie weet heb ik dan DE eindblokken gevonden voor het midden en hoog. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 oktober 2003 Report Share Posted 27 oktober 2003 Geplaatst door Kermit: Ik kom graag een keertje mee... bij bas thuis dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: bij bas thuis dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: (...) De Matrix 800's zijn tot dusver de beste weergvers in de wereld . (en ik ben niet de enige die dat ooit heeft gezegd)(...) E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Beste Spido, Je zou bijna zeggen dat je er zelf bij was, zogoed weet je hoe dat ging met de kabels en cd spelers vergelijken. Zal wel zijn omdat de recensie's zo goed geschreven zijn, zodat je je helemaal kon inbeelden in de werkelijke situatie toen. Een andere verklaring kan ik echt niet vinden.... . E Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: De Matrix 800's zijn tot dusver de beste weergvers in de wereld . van de melkweg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Het viel mij gisteravond weer op dat het bij mij thuis een tikje warm klinkt maar wat mij nog duidelijker opviel is dat het geluid wat versmeerd. Niet dramatisch natuurlijk maar de Array deed dat duidelijk beter. Ik ben benieuwd welke component daar nu het meeste invloed op heeft. Dit kon best de luidsprekerkabel wel eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2003 Author Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: idd , ik vond de array,s erg terughoudend klinken op mijn esl,s . net alsof de speakers ineens 4 meter verder naar achteren geschoven waren . maar hou er wel rekening mee dat ze een gruwelijke impendantie hebben . en een vrij laag rendement . en daar kunnen niet alle versterkers mee omgaan denk ik . Ik wil hier nog even wat relativeren...., ik was er tenslotte ook bij . Jij draaide toen met Quad, en je electrostaten waren met drie panelen voorzien. Kermit was er ook bij, en die is ook aan Quad gewend . Jullie vonden beiden dat het midden wat terug viel met de Array's. Dit is nou precies het stuk van het frequentiebereik wat het geluid upfront maakt of niet. Jullie vonden (hierdoor?) beiden dat de afstand tot de muziek vergroot werd. Later is de Quad vervangen door de MF, en wat bleek...., het midden lag op een lager niveau.... . Ook waren een week na de sessie met de Array, de electrostaten weer zoals ze vroeger waren, en nu nog steeds zijn, met twee panelen. Wat IK toen van de sessie vond was het volgende. Het geluid werd met de Array's duidelijk opener. Er zat duidelijk meer precisie in het klankbeeld. Ook was er veeeeeeel te veel laag. Ook was de netspanning te hoog, waardoor de Array op het laatst zelfs niet meer wilde werken (pieken boven de 240 Volt). Dit heeft ook een ongunstige uitwerking op het geluid. Al met al wil ik zeggen...: Dit beter maar niet meer als referentie gebruiken Erik.. Het is trouwens de enige keer geweest dat de meesten (in dit geval Erik en Kermit) vonden dat een versterker (in dit geval de Quad) het beter deed dan de Array. Dat ik het hier niet mee eens was is ondertussen wel duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2003 Author Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste Eric, Is dat ook weer de wereld uit . Groeten, Bas Precies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2003 Author Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Puur:Het viel mij gisteravond weer op dat het bij mij thuis een tikje warm klinkt maar wat mij nog duidelijker opviel is dat het geluid wat versmeerd. Niet dramatisch natuurlijk maar de Array deed dat duidelijk beter. Ik ben benieuwd welke component daar nu het meeste invloed op heeft. Dit kon best de luidsprekerkabel wel eens zijn. Tja, een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Kermit:(...) Op de VAD heb ik met iemand gesproken die veel ervaring heeft met betonachtige kasten en die wist me te vertellen dat er aan speksteen voor audiotoepassingen ook de nodige bezwaren kleven. (...) Oei! Kermit heeft iemand gesproken... op de VAD...maar hij weet niet meer wi Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik wil hier nog even wat relativeren...., ik was er tenslotte ook bij . Jij draaide toen met Quad, en je electrostaten waren met drie panelen voorzien. Kermit was er ook bij, en die is ook aan Quad gewend Jullie vonden beiden dat het midden wat terug viel met de Array's. Dit is nou precies het stuk van het frequentiebereik wat het geluid upfront maakt of niet. Jullie vonden (hierdoor?) beiden dat de afstand tot de muziek vergroot werd. Later is de Quad vervangen door de MF, en wat bleek...., het midden lag op een lager niveau.... Ook waren een week na de sessie met de Array, de electrostaten weer zoals ze vroeger waren, en nu nog steeds zijn, met twee panelen. Wat IK toen van de sessie vond was het volgende. Het geluid werd met de Array's duidelijk opener. Er zat duidelijk meer precisie in het klankbeeld. Ook was er veeeeeeel te veel laag. Ook was de netspanning te hoog, waardoor de Array op het laatst zelfs niet meer wilde werken (pieken boven de 240 Volt). Dit heeft ook een ongunstige uitwerking op het geluid. Al met al wil ik zeggen...: Dit beter maar niet meer als referentie gebruiken Erik.. Het is trouwens de enige keer geweest dat de meesten (in dit geval Erik en Kermit) vonden dat een versterker (in dit geval de Quad) het beter deed dan de Array. Dat ik het hier niet mee eens was is ondertussen wel duidelijk. het is je goed recht , om array te verdedigen hans . vergeet alleen niet , dat het mijn mening was , en ik ben erg slecht in geluid . ik hoor het wel , maar toch weer niet . btw : je zou nog een keer hierheen komen ,om de 2 paneels versie te beluisteren in combinatie met de MF . als je dan weer de array meeneemt .? kunnne we het nog een keer op het gemakkie beluisteren. alleen dan zonder kabels en vv en rommel . alleen een eindversterker wissel , anders hou ik het niet meer bij . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Had jij dan geen pak aan Sherwin? Die hele HighEnd wereld is toch door en door verrot, ik hecht veel meer waarde aan bijeenkomsten zoals die van deze recensie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Das was Koos Schenk van Terazzo Art.. maargoed, ik heb ook een gesprek gehad met die kerel waarin hij mij in 1x liet staan en met iemand in een deftig pak ging staan praten (en achteraf nog snel even sorry, en pleite was ie). Als het tegenwoordig voortaan zo moet met die DEBIELE standhouders.. dan hebben ze (of krijgen ze) het nog hard te halen... Mvgr, Sherwin Klopt! Die ws het... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Volgens mij ging het er inderdaad om dat beton minder energie absorbeert dan speksteen en daarmee een beter kastmateriaal zou zijn. Je kon daar bij TAF een nog veel groter voordeel van betonmixjes zien, nl. alle vormen en kleuren zijn mogelijk, speksteen is wat dat betreft nogal beperkt.. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Beide PPSS-ers zijn bijgewerkt! De middentoners zijn aanzienlijk getrimd: het rendement is verder teruggenomen en het weergavegebied is aan beide grenzen verkleind. De tweeter zet nu wat hoger in. Het bleek ook gewenst het rendement van de tweeter een paar deebee terug te nemen. Dat was wel een beetje verrassend, gezien de specificaties van de leverancier. Het heel-erg-felle, het Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Op deze manier worden de pp's toch wel een beetje een kindje van de forummers.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door spido:Wanneer is de herkansing? Ik ben wel in voor een herkansing, ik ga er alleen niet weer mee reizen. Die seas van mij heeft genoeg te voorduren gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door cgm:Volgens mij ging het er inderdaad om dat beton minder energie absorbeert dan speksteen en daarmee een beter kastmateriaal zou zijn. (...) Bij Avalanche zul je ongetwijfeld het tegendeel horen beweren! Natuurlijk moet de kast zo weinig mogelijk energie absorberen. Dat betekent vooral dat het materiaal zo hard en stijf mogelijk moet zijn. Aan de andere kant willen we echter ook liever niet dat het hardere materiaal - wanneer het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door spido: Een plaat beton "klinkt" hoger en harder dan speksteen, dus. Niet zo hoog en hard als marmer of glas, maar toch... Wie er uiteindelijk de ultieme winnaar ook is, en het blijft interessant, m.i. zijn ze beiden stukken beter dan mdf.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2003 Author Report Share Posted 28 oktober 2003 Eigenlijk is een massieve kast het best.... maar dan past er geen speaker meer in.. Wat wel enorm goed is aan die PPSS is de dikte van van de wanden. Je kunt nog zo'n stijf materiaal hebben, maar als het te dun is buigt het. De wanden van die PPSS zijn wel 3,5 cm dik (schat ik) dus dat is al twee tot drie keer zo dik als de meeste "houten" kasten. Ik denk dat het dan niet meer zoveel uitmaakt, beton of speksteen. Daar komt nog bij dat het bij beton ca 3 maanden duurt voordat het helemaal is uitgehard. Dat betekend dat elke dag je luidspreker anders klinkt. Je moet maar afwachten of hij na drie maanden nog zo klinkt als toen je hem kocht... Ik ga voor speksteen. Wat ik wel zie zitten, is een smalle diepe kast met twee 20 cm woofers, een 13 cm midden toner en een ribbon voor het hoog. Dit allemaal actief aansturen en filteren. Tja zes eindblokken, en een actief filter. Nog maar even sparen. De zijkanten zouden dan mooi moeten worden afgeschuind, en de voorkant van de kast bekleden met vilt of zoiets. Ik denk dat je dan heel ver kunt komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2003 Author Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: het is je goed recht , om array te verdedigen hans . vergeet alleen niet , dat het mijn mening was , en ik ben erg slecht in geluid . ik hoor het wel , maar toch weer niet . btw : je zou nog een keer hierheen komen ,om de 2 paneels versie te beluisteren in combinatie met de MF . als je dan weer de array meeneemt .? kunnne we het nog een keer op het gemakkie beluisteren. alleen dan zonder kabels en vv en rommel . alleen een eindversterker wissel , anders hou ik het niet meer bij . Doen we, maar voorlopig effe niet, ik ben veel te vaak van huis. Of het moet zijn als m'n vrouw moet werken. Ik bel je wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door spido:Beide PPSS-ers zijn bijgewerkt! De middentoners zijn aanzienlijk getrimd: het rendement is verder teruggenomen en het weergavegebied is aan beide grenzen verkleind. De tweeter zet nu wat hoger in. Het bleek ook gewenst het rendement van de tweeter een paar deebee terug te nemen. Dat was wel een beetje verrassend, gezien de specificaties van de leverancier. Het heel-erg-felle, het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts