spido Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Hallo Erik! Je foto's tonen een jongeman van ca. 30 jaar. Of heb je jezelf laten uitdeuken, plamuren en overspuiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door spido:Hallo Erik! Je foto's tonen een jongeman van ca. 30 jaar. Of heb je jezelf laten uitdeuken, plamuren en overspuiten? Nee, daar heeft ie z'n eigen garage voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door spido:Hallo Erik! Je foto's tonen een jongeman van ca. 30 jaar. Of heb je jezelf laten uitdeuken, plamuren en overspuiten? Wisselen jullie foto's uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 He erik, jonge knul, hoe is het met je boomstam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door cgm: Wisselen jullie foto's uit? Van Spido bestaan geen foto's. Spido is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door spido: Van Spido bestaan geen foto's. Spido is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Ruud:(...) Overigens heb ik een tijd met de ESL63 gespeeld in een kleine kamer waarbij ik voor m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Ruud: Beste Spido, Als je werkelijk goed gelezen zou hebben....zou je begrepen hebben dat ik juist in die grotere kamer die onderste octaven ging missen..vandaar toen( Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Sorry Ruud... ik had 't eerlijk gezegd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door JSA:He erik, jonge knul, hoe is het met je boomstam? is uit het water . staat nu te drogen op zolder . binnenkort ga ik samen met mijn broer wat hakken en zagen . ik hoop dat het lukt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: binnenkort ga ik samen met mijn broer wat hakken en zagen . Erik gaat op de Gabbertoer??? Hakkuh!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2003 Author Report Share Posted 29 oktober 2003 Bas met een aantal foto's op pagina 5 en 6 is wat mis. Misschien is dit op te lossen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Bas met een aantal foto's op pagina 5 en 6 is wat mis. Misschien is dit op te lossen?? Hou maar zo, met name Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2003 Author Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: Erik gaat op de Gabbertoer??? Hakkuh!!! bijna , ik ga met mijn broer , een holleboomstamspeaker maken . we hebben 4 stammen van een eik ,(40 cm doorsnee) afgelopen juni in het water gelegd , en ze er pas weer uitgehaald . ze hebben iets meer dan drie maanden in het water gelegen om uit te harden , nu gaan we vanaf de onderkant de boom uithollen . daarna maken we er een gat in voor de woofer . dan zetten we de boom op een zeiltje en gieten we door het woofergat een emmer of twee beton . en dan heb je een mooie kast . nog effe het gaatje voor de tweeter frezen , en klaar . de bast laten we zitten , die spuit ik heel dik in de blanke lak . de bovenkant die polijst ik helemaal glad en spuit ik ook in de blanke lak . welke woofer of tweeter erin komt wete ik nog niet . de kast inhoud is makkelijk aan te passen naderhand . hoe meer beton ik op de bodem giet , hoe kleiner die word . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: bijna , ik ga met mijn broer , een holleboomstamspeaker maken . we hebben 4 stammen van een eik ,(40 cm doorsnee) afgelopen juni in het water gelegd , en ze er pas weer uitgehaald . ze hebben iets meer dan drie maanden in het water gelegen om uit te harden , nu gaan we vanaf de onderkant de boom uithollen . daarna maken we er een gat in voor de woofer . dan zetten we de boom op een zeiltje en gieten we door het woofergat een emmer of twee beton . en dan heb je een mooie kast . nog effe het gaatje voor de tweeter frezen , en klaar . de bast laten we zitten , die spuit ik heel dik in de blanke lak . de bovenkant die polijst ik helemaal glad en spuit ik ook in de blanke lak . welke woofer of tweeter erin komt wete ik nog niet . de kast inhoud is makkelijk aan te passen naderhand . hoe meer beton ik op de bodem giet , hoe kleiner die word . Aha... En dan ga je er mee spelen, of is het gewoon een grapje, een probeersel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2003 Author Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: bijna , ik ga met mijn broer , een holleboomstamspeaker maken . we hebben 4 stammen van een eik ,(40 cm doorsnee) afgelopen juni in het water gelegd , en ze er pas weer uitgehaald . ze hebben iets meer dan drie maanden in het water gelegen om uit te harden , nu gaan we vanaf de onderkant de boom uithollen . daarna maken we er een gat in voor de woofer . dan zetten we de boom op een zeiltje en gieten we door het woofergat een emmer of twee beton . en dan heb je een mooie kast . nog effe het gaatje voor de tweeter frezen , en klaar . de bast laten we zitten , die spuit ik heel dik in de blanke lak . de bovenkant die polijst ik helemaal glad en spuit ik ook in de blanke lak . welke woofer of tweeter erin komt wete ik nog niet . de kast inhoud is makkelijk aan te passen naderhand . hoe meer beton ik op de bodem giet , hoe kleiner die word . En mochten ze "het" niet doen, dan heb je altijd nog vier broedkasten voor uilen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: En mochten ze "het" niet doen, dan heb je altijd nog vier broeikasten voor uilen..... 'Broedkasten' mag ik hopen!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 En mochten die boomstammen nog niet dood genoeg zijn, dan kun je altijd nog een rotsblok uithollen, staat ook heel naturlijk in je kamer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2003 Author Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: 'Broedkasten' mag ik hopen!? ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: Aha... En dan ga je er mee spelen, of is het gewoon een grapje, een probeersel? dit word een ppss killer ps , tis geen grapje , wel een probeersel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: dit word een ppss killer ps , tis geen grapje , wel een probeersel . Haha... Laat Spido het niet horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Geplaatst door spido:Beton is zeker een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Bedankt voor deze extra info. Betonologie is een wetenschap, dat blijkt wel. Naast het (dode) eigengewicht van de horizontale panelen en de gemonteerde luidsprekerunits, is er voortdurend wisselende dynamische belasting: op de panelen wordt steeds afwisselend onderdruk en overdruk uitgeoefend. Ik denk daarom dat beide zijden van de panelen (binnenzijde en buitenzijde) dezelfde stijfheid moeten vertonen, en dezelfde bestendigheid tegen materiaalmoeheid. Men gedenke Jericho! Haar val was groot, ja zeer groot... Net zoals bij houten panelen, zal de amplitude in het midden van het paneel het grootst zijn (of, als er balken zijn toegepast: precies tussen de beide balken). Misschien is het afdoende alleen in het midden van het paneel wapening toe te passen? Dat zou de constructie veel eenvoudiger maken. Met dichtheid van de wapening bedoelde ik de grootte van de openingen. Bij de bouwmaterialenhandel zag ik dat sommige wapeningen van dikkere draden waren gelast; andere van dunnere. Bij de ene wapening waren de afstanden tussen de draden groter dan bij de andere. Dit worden straks halskwesties! Men zal elkaar uitlachen, ja zelfs verketteren en minachten, vanwege de dikte van de draden, de afstanden tussen de gaten, de rijkheid van het betonmengsel, of wegens het gebruik van een linksdraaiende c.q. rechtsdraaiende betonmolen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 oktober 2003 Author Report Share Posted 30 oktober 2003 Denk eens aan staalvezels versterkt beton, je hebt dan helemaal geen extra wapening nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts