Douma Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Nadat ik zondag middag mijn Jamo Concert 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Beste Rienk, Mooie vergelijking. Ik ben benieuwd of je laag nog beter naar je zin wordt met spikes. Waarom zit je er mee dat je ze moeilijker kan verkopen? Zo te horen ben je behoorlijk tevreden en waarom zou je ze dan weg doen? Enno , die Jamo helemaal niet vervelend vindt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 26 december 2002 Author Report Share Posted 26 december 2002 Ik zit er niet mee dat ze lastig te verkopen zijn. Ik ben gewoon een beetje een vooruit denker. Maar, je hebt gelijk. Op dit moment ben ik er zeer tevreden mee en ik zal ze voorlopig ook niet meer wegdoen. Of ik moet een nog beter koopje tegenkomen. Maar ik denk niet dat dat er in zit. Groet, Rienk(die nog steeds lacht om die 100 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Hey Rienk! Een leuk verslag. Heb je ook een voorkeur (de jamo's of de kef's?). En heb je al informatie kunnen vinden over deze speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Mijn voorkeur gaat voor 100% uit naar de Jamo's. De KEF's heb ik ondertussen ook al verkocht. Alleen het laag van de Jamo's is wat te veel aanwezig en een stabielere versterker zou nu ook geen overbodige luxe zijn. Ik heb laatst al even spikes gehaald bij Henk. Dit gaf al een hele verbetering. Vooral in de laagweergave. Die is nu minder rommelig. Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een andere versterker. Maar eerst moet ik maar eens beginnen met mijn Thorens TD166 project. Waarom moet het ook allemaal zoveel kosten? Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Aha! Kun je misschien wat meer vertellen over de Jamo's. 2 of 3 weg, frequentie bereik, gevoeligheid, impedantie, zuil, bas-reflex? Als het laag wat "te" aanwezig is kun je misschien ook proppen in de bas-reflexpoort proberen (zelf ook positieve ervaringen mee)! Dus een platenspeler? Goed werk Ook ik wil graag uitbreiden maar ik heb zo'n gevoel dat mijn portomonnee dat niet wil Hey, woon jij trouwens in IJlst? Ik woon zelf in Oudega. Misschien kunnen we eens bij elkaar gaan luisteren. Beetje hobby'en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Op dit moment heb ik weinig info over die Jamo's. Ik heb al wel een mailtje gestuurd naar Jamo maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Een aantal dingen weet ik wel: Impedantie: 6 Ohm Belastbaarheid: 110W(sinus) 160W(muziek) Het zijn 3-weg bas-reflex zuilen met de woofer aan de achterkant gemonteerd. volgens mij zat er in de kast een push-pull koppeling van passieve woofers. Volgens een mede-forummer zaten er luidspreker units van Seas in. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Ha Rienk! Het is moeilijk om informatie over deze speakers te vinden. Ik denk te weten hoe dit komt. Jamo heeft bijna al hun luidsprekers hernoemt. Volgens mij is de Concert serie, D5..(moet nog wat bij) geworden. Weet het niet precies. Kijk maar eens op http://www.jamo.com/consumer/products/ Misschien staan ze er tussen. De nieuwprijs was in iedergeval rond de fl. 799,- per stuk. Maar hoe lijkt 't, binnenkort eens luisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 6 januari 2003 Author Report Share Posted 6 januari 2003 Ik had al op de website van Jamo gekeken, maar daar stond geen info over op. Ook niet speakers die er op leken. De komende weken worden luistersessies niets. Ik zit in de laatste weken van school(stage) en heb veel te veel te doen. Altijd maar uitstellen. Misschien daarna. Groet, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 19 januari 2003 Report Share Posted 19 januari 2003 De Q60,is dat zo'n toeter met een ingebouwde tetter? Bij Kef zijn ze vergeten hoe je luidsprekers bouwt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 19 januari 2003 Author Report Share Posted 19 januari 2003 De Q60 is inderdaad een toeter met ingebouwde tetter. Oftwel hoog in laag. Bij Kef zijn ze vergeten hoe je luidsprekers bouwt. Daar lijkt het haast qwel op. Zijn er ook nog meer merken die zo'n UNI-Q systeem toepassen. Of iets wat er op lijkt? Groet, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 januari 2003 Report Share Posted 19 januari 2003 Geplaatst door Douma:De Q60 is inderdaad een toeter met ingebouwde tetter. Oftwel hoog in laag. Daar lijkt het haast qwel op. Zijn er ook nog meer merken die zo'n UNI-Q systeem toepassen. Of iets wat er op lijkt? Groet, Rienk Bij Tannoy heet het principe "Dual Concentric" en klinkt voor mij net zo miserabel, maar schijnbaar zijn er liefhebbers voor. Ik zeg niet dat het fout is, waarschijnlijk is het beter dan een standaardopstelling, omdat je een puntbron beter evenaart, maar ik kan er maar niet aan wennen. Cabasse heeft ook een speaker die als puntbron fungeert (of meerdere). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Het tannoy systeem is niet te vergelijken met Kef UniQ. Bij Kef zit de tweeter in het centrum van de woofer (of middentoonspeaker) gemonteerd, zodat de acoustische middelpunten exact samenvallen. Bij Tannoy is dat niet zo. Misschien dat je deze Q60 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Wel Kermit, Dan vertel me eens hoe de Tannoy unit afwijkt van de Kef????? Ook bij de Dual Concentric zit de tweeter exact in het midden van de woofer (coax bouw). De conus heeft ook bij Tannoy een gat waar de tweeter door naar voren komt (messing pijpje). Ik heb ook gezegd dat het systeem niet fout is, ik kan er alleen niet tegen. Voor mij klinken die dingen allemaal als gekwetter (nadruk op het midden/middenhoog) (shit happens ?!) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Je geeft zelf al een verschil aan: Kef gebruikt geen pijpje door de conus. De tweeter is fysiek in het hart van de woofer geplaatst. Je bent kennelijk goed thuis in de tannoy technologie, bekijk bij onderstaande link de Kef technolgie en trek je eigen conclusies... http://www.kef.com/whitepaper_q.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Sorry, ik zie nog steeds geen principieel verschil, behalve dan dat de Tannoy een hoorntjes tweeter in het midden heeft zitten en de Kef een "normale". Misschien dat het hoorntje dat gekwetter wel wat meer naar voren brengt. Ik heb wel een ouwere Uni-Q beluisterd, maar ook daar was ik niet van onder de indruk (klonk nasaal en had bonkerig, niet precies, laag). Daarbij was de B&W CDM1 uit mijn 2e set een waarlijke openbaring. BTW: De Dual Concentric technologie vind je hier: Tannoy DC system PDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Het rommelige laag herken ik in de Jamo's (heb zelf momenteel ook de concert 5 spelen). Is het nog wat geworden met de spikes? Ik zal ze binnenkort ook ff ophalen en eronder plaatsen. De kast is ook verre van dood, maakt ook veel uit. Verder hebben ze ook wel veel ruimte nodig die ik momenteel niet kan geven. Ze staan nu 45 cm van achterwand en 25 cm van zijwand af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 7 februari 2003 Author Report Share Posted 7 februari 2003 Is het nog wat geworden met de spikes? Ik zal ze binnenkort ook ff ophalen en eronder plaatsen.Is het nog wat geworden met de spikes? Ik zal ze binnenkort ook ff ophalen en eronder plaatsen. Met die spikes werd het al een stukje beter. Maar er zit nog steeds te veel laag in. Ik heb ook al schuimrubberen dempers in de basreflex poorten gedaan. Dit leverde ook weer een verbetering op. Maar nog steeds niet genoeg. ik heb ook een te kleine kamer voor die speakers. Maar ja....... 100 euro. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Douma: Maar ja....... 100 euro. Groet, Rienk. Dat is echt een koopje!!!!! De tweeters zijn nu nog steeds te verkrijgen en kosten alleen al bij 100 euro de set. Zelf een nieuwe kast maken met dezelfde inhoud als de concert 5 kan een hele verbetering opleveren. Ga je later nog met het filter aan de gang, dan wordt het helemaal mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts