Jump to content

Test XTC netsnoer


SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door demon:

maar de mooiste in nog steeds de shelby cobra

 

one day im gone drive one   cool.gif

 

Das wel een Engelse sportwagen hoor. Wel met een dikke, vette, Amerikaanse Ford V8 (4.3 of 7.0 liter), maar wel een Engelse auto qua design...

Je kunt ze trouwens nog nieuw kopen. Dan heb je wel een replica uiteraard maar wel een die er origineel uitziet. En als voordeel heeft ie uiteraard dat ie nieuw is (een oude moet je vaak eerst opknappen of, als ie al opgeknapt is, is vreselijk duur). Ik geloof dat er een bedrijf in Zuid Afrika is die ze nog maakt...

Maar je kunt er ook een zelf bouwen. Zoals die gast van Discovery Channel (ben z'n naam ff kwijt) dat ook heeft gedaan.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Duck-Twacy:

AC Cobra == The widow maker     eek.gif

 

Is dat zo? :)

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wie stopt er nou een 7-liter V8 in een licht, Engels sportautootje...

Ik ga voor de Corvette. De nieuwste Corvette wel te verstaan en dan het liefst de Le Mans-raceuitvoering. Al zal die wel niet straatlegaal zijn... Anders maar een Nissan Skyline GTR-R35...

Link to comment
Share on other sites

Het plaatje van de Lincoln betreft een convertible, alleen is op deze de hardtop bevestigd. Het dak kan er dus compleet vanaf.

Als je de saloonversie bekijkt is het passagierscompartiment (3x woordwaarde) een stuk groter.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door demon:

 

 

als oude amerikaan een pontiac gto

 

en als racemonster

is dit em wel denk ik    :P

 

Alleen zal die wel niet in produktie zijn. Lijkt mij sterk tenminste. Dan had er vast al wel eens wat over in Autovisie gestaan...

Als racemonster ga ik trouwens voor de McLaren F1. Als klassieker de Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, maar die zijn beide onbetaalbaar. Dan toch maar een Peugeot 206 RC... Moet (ooit) haalbaar zijn :)

Link to comment
Share on other sites

Alleen zal die wel niet in produktie zijn. Lijkt mij sterk tenminste. Dan had er vast al wel eens wat over in Autovisie gestaan...

Als racemonster ga ik trouwens voor de McLaren F1. Als klassieker de Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, maar die zijn beide onbetaalbaar. Dan toch maar een Peugeot 206 RC... Moet (ooit) haalbaar zijn  

 

hee dromen is toch leuk

bij mij word het waarschijnlijk toch een bmw :D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door demon:

 

hee dromen is toch leuk

bij mij word het waarschijnlijk toch een bmw   :D

 

Dromen is idd leuk... Moet je ook altijd blijven doen...

BMW hoef ik niet. Al is een M3 'wel aardig'. De nieuwe Mazda RX-8 is ook wel een leuk karretje. Of anders de (toekomstige) Alfa Evoluta... Of anders de Alfa Sprint (iets haalbaarder)... Hmmm... Dream On...

Link to comment
Share on other sites

AC Cobra == The widow maker  

 

ja das wel mooi maar ik had het over de shelby cobra wel 100% amerikaans

shelby is net zoiets als alpina voor bmw

ik moest het eerst ook zeker weten voor ik er verder over had

 

shelby is btw ook sneller dan de ac cobra :D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door demon:

 

ja das wel mooi maar ik had het over de shelby cobra  wel 100% amerikaans

shelby is net zoiets als alpina voor bmw

ik moest het eerst ook zeker weten voor ik er verder over had

 

shelby is btw ook sneller dan de ac cobra   :D

 

Shelby Cobra is gewoon een andere naam voor AC Cobra. De AC Cobra is een AC Ace (Engelse auto) met Amerikaanse Ford V8-motor gebouwd door de Amerikaan Caroll Shelby. Die noemde zijn creatie de AC Cobra en die wordt dus ook wel de Shelby Cobra genoemd. Net zoals de Ford Mustang er ook is in Shelby-uitvoering en die heet dan ook wel de Shelby Mustang.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tsjonge, jonge ... Wat ben ik blij dat hif.nl goed gemodereerd wordt zeg :P

 

Om het onderwerp weer min of meer on topic te krijgen even een vraagje voor XTC-Henno

 

Geplaatst door Henno Appel:

 

Lagere zelfinductie: door het toepassen van dikkere aders ondervindt het signaal wat door de ader loopt minder last van z'n eigen elektrisch veld, dit omdat de omtrek van de koperader groter is en de stroom daarom makkelijker zijn eigen electrisch veld aan de omgeving af kan geven.

 

 

Als dit belangrijk is, kun je dan niet beter platte kabel gebruiken? Dan heb je verhoudingsgewijs het grootste oppervlak.

Link to comment
Share on other sites

Als dit belangrijk is, kun je dan niet beter platte kabel gebruiken? Dan heb je verhoudingsgewijs het grootste oppervlak.

Een platte ader heeft idd een gunstigere zelfinductie, maar is niet in samengeslagen vorm te krijgen, althans, niet kant en klaar zover ik weet. Massief zou ook nog kunnen, maar is niet zo geschikt in m

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henno Appel:

Zou ik massief gebruiken in de XTC dan kun je 'm rechtop als kapstok neerzetten.    :)

 

 

Het moet niet gekker worden.

Een multifunctionele kabel. Wat willen we nog meer!!!!! :D;)eek.gif

 

Dit is een gat in de markt Henno!! :rolleyes:

 

Conqubite

Link to comment
Share on other sites

hoi ome of opa henk.

 

dat heb je als je ouder word krijg je last van altzheimer.

 

maar om op jouw vraag antwoord te geven ik heb 3 xtc netsnoeren bij mij was het grootste verschil hoorbaar op de eindbak

op de cd-speler kon ik eigenlijk geen verschil horen en de 3 heb ik nog niet aan gesloten ivm nog op zoek ben naar een goede vv.

 

ik hoop dat je je eigen vraag niet bent vergeten :D

Link to comment
Share on other sites

Ik vergeet er bijna ook iets over te vertellen :P

Ook bij mij veel effekt bij de eindversterker (krachtiger, losser en meer kleine details waaronder ruimtelijkheid/galmpjes).

Op de cdspeler (bij mij het loopwerk) gaat vooral de ruimte weergave erop vooruit (de upsampler reageert goed op dit netsnoer) en op de dac heb ik de NBS Statement III, daar kan de XTC echt niet aan tippen :D

 

Toch blijkt 2x XTC, zoals ik bij Jitze en bij Hans thuis heb gedemonstreerd op de Northstar het grote beeld en de dynamiek ten goede te komen, waarbij je kunt kiezen tussen wel of niet afgeschermde versies, de afgeschermde XTC is ook meteen vuistdik en vraagt meer ruimte achter de apparatuur.

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Volgens mij is ie even dik als de M2.4s die ik als luidsprekerkabel had    eek.gif

 

Overigens heb ik 'm nu aan m'n eindbak geknoopt. Of ik wel/niet verschil hoor laat ik even in 't midden, maar de aansluiting op het chassisdeel van m'n eind is nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter    cool.gif

 

 

En confused.gif

Is het geluid ook veeeeeeeeel beter na een paar uur luisteren? :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Henno,

 

Mag ik je langs deze weg complimenteren met je puike product, het Black Ultimate netsnoer.

Ik heb even gewacht met in gebruik nemen omdat ik ook pas nieuwe speakerkabels heb en eerst een tijdje wilde horen wat die doen. Na enkele volle dagen gebruik op m'n eindversterker ben ik dik :D tevreden over je netsnoer. Ik krijg er een transparantere soundstage en een grotere helderheid mee.

 

:):)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...