Jump to content

DVD en CD??

Pulmans
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb besteld een Denon AVR3802 versterker + een Denon DVD 2800 voor de films. Nu vroeg ik me af of het interesant is om hier een losse cd speler bij te kopen.. omdat ik vaak hoor dat de audio kwaliteit van DVD spelers wat minder is als die van een CD speler.

Wat denken jullie??

GrTz Joost

ik weet niet precies hoe het zit met dvd maar het lijkt mij dat de d.a conversie ervan minder is dan die van een goede cd speler dus dan lijkt me een goede cd speler geen overbodige luxe

laat degene die beter weet me ff verbeteren

maar ja zoals ik al zei zit ik niet erg in de dvd dus hang me er niet aan op

demon die erg benieuwd is of dit waar is confused.gif

Hey hoi!

Ik denk dat het ervan afhangt op wat voor kwaliteitsniveau geluidsweergave je zoekt. DVD-speler kan best een goede kwaliteit aan muziek afspelen, maar het blijft over het algemeen een mindere kwaliteit dan een cd-speler. Een extra cd-speler bijkopen hangt dus vanaf hoeveel je wilt besteden en hoeveel je geeft om topkwaliteit geluid.

Grtz,

Ender

Okee dus dit houdt in dat mijn DVD speler van 2750,- minder speelt als een cd speler van de helft... Okee.. dus het lonnt zeker wel de moeite om een aparte cd speler aan te schaffen. Heeft iemand hier nog een siggestie voor een bepaalde soort of merk? Het liefst blijf ik bij Denon omdat het dan als geheel goed bij mekaar aansluit.. andere merken mogen uiteraard ook..

GrTz Joost

Hey hoi!

Ik ben het helemaal met Henk eens! Luister eerst eens naar de DVD speler! Deze zal ongetwijfeld echt niet slecht zijn en wellicht helemaal aan jouw eisen voldoen! Mijn (goedkope) Philips DVD speler heeft mij geheel niet teleurgesteld als het op muziekdraaien aankwam (alhoewel ik m'n Arcam natuurlijk wel beter vind klinken :D). Ik zou het gewoon eerst eens proberen zonder en als dat niet bevalt, dan pas verder kijken!

Grtz,

Ender

probeer anders een nad of marantz

ik denk dat je daar vrij goede cd-spelers hebt in voor verhouding vrij weinig geld

maar dat vast niet zo mooi lijken als een compleet denon set maar qua cd-spelers ben ik niet zo weg van denon :rolleyes:

Je hebt gelijk Henk, Ik sta dubbel geregistreerd.. een is op de bedrijfscomputer.. de tweede computer staat bij mij thuis... op beide computers wordt er automatisch ingelogd als ik op het forum kom. Mijn probleem is nl. dat ik niet zo sterk ben in het onthouden van mijn wachtwoorden. Vandaar...

GrTz Joost

Ik heb het voordeel dat ik mijn eigen baas ben, ik ben filiaalleider in een computerwinkel... een functie die me beter afgaat als wachtwoorden onthouden.. aangezien ik hier mijn eigen baas ben kan ik dus wel zeggen dat mijn baas hier wel degelijk vanaf weet...

GrTz Joost