Jump to content

Von Schweikert VR-4

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Andre wilde meer reviews....

Was vanavond even bij Audiocube en had de gelegenheid om een Von Schweikert VR-4 te beluisteren (aangesloten op 47 Lab apparatuur).

Ik kan maar 1 ding zeggen, zelden een speaker gehoord die ook bij lage niveaus zo'n mooi geluid liet horen. Ik ga mij auto verkopen :)

vr4iii_01LG.jpghttp://www.vonschweikert.com/vr4_gen_iiimain.htm

;)

Ik was maar kort op bezoek (kwam alleen een Apogee kabeltje ophalen) en heb nog geen half uur geluisterd (had langer gekund, maar moest nog boodschap doen en wilde niet blijven plakken, is namelijk bij iemand (void?) thuis).

Maar ik heb zelden een speaker bij een zacht volume zo'n mooie strakke, droge en toch bijna plastische bas (op acoustische geplukte basgitaar, maar ook op drums etc) horen weergeven. Zal wel deels door de dubbele 9" in TR line komen. En dat met zo'n 25 watt opamp versterkertje.

Mijn eigen 10" focals in 60 liter BR kunnen daar niet aan tippen (met 80 watt AVM), die klinkt zelf nog niet zo indrukwekkend op "luid" nivo.

(natuurlijk heb ik nog geen Thiel/ML combo beluisterd).

Ik concentreer me nu een beetje teveel op het laag, omdat dat hetgeen was dat me het meeste opviel. Middengebied (stemmen) was ook zeer fraai, maar dat doen mijn eigen Focal mids ook niet slecht (dus is langer luisteren nodig om echt te kunnen vergelijken). Hoog was zeker schoner dan ik thuis gewend ben (maar goed T120 he).

Maar het is zeker een aanrader om eens een luisterafspraak te maken als je in dat marksegment iets zoekt.

Het 47 Lab spul zal zeker bijgedragen hebben aan de kwaliteit van het geluid (senleheid, detailering). Maar ik ben de komende 5 jaar wel voorzien van andersoortige versterking,.

De CD spelertje is een lief ding, ff kijken wat dat moet kosten...

4716pic1.jpg

Hm

Ah, daar komen de reviews dan toch :D

Ik heb deze speakers op de Vad gehoord, helaas aangesloten op een KR buizenbak, (not my favorite) maar toch waren de kwaliteiten heel goed hoorbaar ;)

Het laag is inderdaad mooi strak en snel, hoog en midden zijn goed gedetailleerd en zover het daar te horen was "verdwijnen" de speakers uit het stereobeeld.

Het ontwerp is ook nog eens mooi.

De Shigaraki apparatuur vind ik door het gebruikte materiaal niet zo mooi eruit zien, maar inwendig zit natuurlijk goede kwaliteit.

Als je naar de prijs kijkt, dan ben met Northstar zelfs nog voordeliger uit en dan heb je een iets gangbaardere vormgeving :)

Luisteren wil ik graag nog een keer doen :)

Greetinx

Andr

Geplaatst door Duck-Twacy:

Andre wilde meer reviews....

Was vanavond even bij Audiocube en had de gelegenheid om een Von Schweikert VR-4 te beluisteren (aangesloten op 47 Lab apparatuur).

Ik kan maar 1 ding zeggen, zelden een speaker gehoord die ook bij lage niveaus zo'n mooi geluid liet horen. Ik ga mij auto verkopen      :)

vr4iii_01LG.jpg      http://www.vonschweikert.com/vr4_gen_iiimain.htm

;)

Studio Alkmaar

Robbenkoog 30A

DE Von Schweikert VR 4 gen III Voor 6950 Euro

En inruil is mogelijk

:)

Geplaatst door Gitaarwerk:

he duck    :)

ik dacht dat je ook wat middenklasse apparatuur ging reviewen??     :rolleyes:     :rolleyes:

Dat wordt dan een review van mijn eigen set:

Laag: welk laag?

Mid laag: boom boom boom

Mid hoog: zit die speaker in een conserveblik?

Hoog: auw, kan het wat zachter

:)

Luisterde daaarnet in de pauze bij Staffhorst even naar een paar Dynaudio Evidence (op ARC/ML33 combo). Dat klonk mooi, maar ik moet nog steeds zeggen dat de von Schweikert meer indruk maakte op mij.

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb een gekleurde ervaring met deze speaker, dus is nogmaals luisteren nooit verkeerd        ;)

Ha Henk,

Ik vind de kleur ook niet zo mooi

:D

Je hebt ze kunnen vergelijken met je Ushers?? Waar heb je dat gedaan (lijkt me lastig 1 plek te vinden waar beide staan)?

Wat je wel hier en daar leest is dat ze niet oplopen in het laag rond 50 Hz. Sommige mensen schijnen een bult in dat gebied te missen (kijk maar op audioreview (review 6)

Ik wil ze zeker nog eens beluisteren (heb toevallig nog een kabeltje nodig)

Ha Henk,

Ik vind de kleur ook niet zo mooi

:D

Je hebt ze kunnen vergelijken met je Ushers?? Waar heb je dat gedaan (lijkt me lastig 1 plek te vinden waar beide  staan)?

Wat je wel hier en daar leest is dat ze niet oplopen in het laag rond 50 Hz. Sommige mensen schijnen een bult in dat gebied te missen (kijk maar op audioreview (review 6)

Ik wil ze zeker nog eens beluisteren (heb toevallig nog een kabeltje nodig)

Volgens mij hebben ze ooit (nog steeds?) bij Organised Electronics in Lelystad gestaan.

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Volgens mij hebben ze ooit (nog steeds?) bij Organised Electronics in Lelystad gestaan.

De Ushers of de Von Schweikert?

Wat is dat trouwens voor zaak? Ik zie daar altijd bosjes 2e handsspul ads van staan.

Wat is dat trouwens voor zaak?

Beste DT,

Zaak ziet er niet uit, zit boven een winkel galerij, mooie spullen/merken.

Ben begin 2001 bij het zoeken naar een nieuwe/andere set ook bij hun geweest. Reageren slecht/niet op e-mails en telefoontjes. Afspraak in de winkel werd niet nagekomen. Voor mij geen al te beste ervaring dus.

Ik heb begrepen dat andere forumbezoekers (bijv. Bas) betere ervaringen hebben.

Enno