Jump to content

Zelfbouw met klasse......

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door spido:

Verkoopcijfers zeggen niet veel over kwaliteit!

Zei ik ook helemaal niet.

Het is ook wel een nietszeggende open deur zeg. Van zowel goede spullen als rotzooi wordt EN heel veel verkocht EN vrijwel niets tot helemaal niets.

P.s. Spido hoeveel van die PP's gaan er nou per jaar de deur bij Klaas uit?

Geplaatst door Kermit:

Ach, erg subtiel is het allemaal niet. Ten slotte zitten hier recensies bij die betrekking hebben op versies die inmiddels al zo'n keer of 6 gemodificeerd zijn. Dus zo goed waren die kennelijk niet. Ten slotte waren we over de voorlaatste versie bepaald niet enthousiast. Het valt me op dat Spidoklaasbob driftig de positieve zaken bij elkaar heeft geschraapt en uit verband gerukt hier heeft gepresenteerd. Hij doet maar. Ik vond het alweer kenmerkend dat de prijs van de spekstenen luidsprekers hier al heel snel genoemd werd, terwijl de beluisterde versie enkele weken later eigenlijk niet goed om aan te horen was (als ik de reacties moet geloven). Kwestie van prioriteiten stellen?

Zoals de waard is...

Puur is de enige van 't forum die zo ongeveer de hele wordingsgeschiedenis van de King heeft meegemaakt.

Hij heeft het over nuances. Ze werden steeds een beetje beter.

Maar genuanceerd denken is er bij jou niet bij, h

Geplaatst door Sherwin:

Ik hoef mijn kasten niet naast die PP's want het is geen wedstrijd, ik wil gewoon mijn zelfbouw luidsprekers tonen aan degene die interesse hebben.. sta er wel met de volle 100% achter dat de klank subliem is, punt uit,

Mvgr, Sherwin

Dat is het verschil tussen de amateur en de professionele bouwer: Klaas staat niet achter de sublieme klank van zijn speakers, want hij laat zich beinvloeden door commentaren van die verachtelijke forummers hier...

Geplaatst door Sherwin:

Ik hoef mezelf voor niemand te verantwoorden, maar ik kan wel garanderen dat SOMMIGEN uit hun dak gaan van mijn systeem.. mag ook wel na ruim een jaar werk, en ik heb er gruwelijk mijn best op gedaan,

Mvgr

Zo is het! (Je hebt geen aambeien toch, Sherwin?)

---------------------------------------------------------

quote: Kermit, 14-9- 2003 (hear.nl)

Ik realiseer me dat ik toch te veel bezig ben geweest met de aspecten die naar mijn idee nog verbeterd zouden kunnen worden en daarmee doe ik geen recht aan de kwaliteiten van de PP Kings die we gisteren gehoord hebben. Want er stond nu een set te spelen die zich zonder moeite kan handhaven naast allelei commerciele luidsprekers, ook van een hogere prijsklasse. De klank heeft iets eigens, iets speciaals. In sommige opzichten echt spectaculair, zonder vermoeiend te worden. In andere opzichten iets minder geslaagd, maar dat lijkt me meer toe te schrijven aan mijn eigen voorkeuren.

Kortom: de Kings hebben zich in mijn oren gerevancheerd. Nu kan ik heel goed begrijpen waarom Puur voor deze luidsprekers gekozen heeft.

Perfect Performer? Nee, dat nog niet. Maar Klaas is er veel dichterbij gekomen.

Als je in de gelegenheid bent om naar een van de demo-sessie te gaan: DOEN!

---------------------------------------------------------

Beste Kermit,

Need I say more?

Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat waar jij stelt: "dat lijkt me meer toe te schrijven aan mijn eigen voorkeuren", ik er rekening mee houd dat jouw voorkeuren hebben geleid tot de keuze voor luidsprekers met een wanhopige fasehuishouding, een hotspot van een vierkante millimeter (bij optimale opstelling en demping), en een totaal gebrek aan fundamentele bas.

"Voorkeuren?" Zeg maar:"vooroordelen".

Geplaatst door Sherwin:

(...) ik heb een behoorlijke tijd terug 1x aangegeven om alles weer 'koek en ei' te laten zijn (...)

Ik moet er niet aan denken!

Ik de koek, zeker, en jij het zachte eitje...

Jij bent Klaas (...)

Nee, ik ben Spido. Is je al een paar keer eerder uitgelegd, sukkel. Ben je nu al ten prooi gevallen aan Alzheimer?

Als ik jou was zou ik gewoon lekker stoppen met prutsen en lekker in de VUT gaan, hele dag met je luie ballen voor de tv hangen en bami-hap naar binnen schranzen.. Je zit toch al tegen de 60 aan dus je kunt al lekker beginnen met aftellen     ;)    :D

Jouw aftakeling is veel verder gevorderd dan de mijne: ik weet jouw naam wel, en jij kunt de mijne niet onthouden!

Als jij mij zou zijn, zou je inderdaad al heel erg afgetakeld zijn.

Maar gelukkig ben ik ik, en jij bent jij!

En zo geeft Spidoklaasbob er weer een kompleet eigen draai aan. Het verbaast me dan ook niets dat hij even gemakkelijk positieve uitspraken aanhaalt van mensen wiens oordeel hij volgens eigen herhaaldelijk zeggen van geen enkele waarde vindt als positieve uitspraken van lieden die een totaal andere versie hebben beluisterd hier neerzet. De tragiek van het verhaal is dat hij niet eens door heeft hoe triest het eigenlijk allemaal is.

Bij Erik zat hij 's nachts ook te kwijlen bij de Acoustats. Die klonken ook beslist beter dan de PP's

Geplaatst door Sherwin:

Alweer een account erbij Klaas!? Spido en Spido = Spido, Klaas en Klaas = Klaas; Spido + Klaas = SpidoKlaas 1 grote naam voor een grote sukkel    ;)

Nog meer Klazen in de poppenkast wordt idd wel wat veel.

Misschien kan de echte Klaas even uitleggen hoe dat zit met al die anonieme nepfiguren die hier zijn nering promoten.

Maar de echte Klaas is zo'n goedaardige zachte vriendelijke man dat ie zich natuurlijk gewoon met zijn naam volledig aanmeldt.

(...) Bij Erik zat hij 's nachts ook te kwijlen bij de Acoustats. Die klonken ook beslist beter dan de PP's (...)

Kwijlen? Klaas? Bij electrostaten?

Lijkt me niks voor hem, hoor.

Weet je zeker dat 't niet de groentesoep was, die naar boven kwam? :(

Beter? Omdat er geen bas uit kwam, zeker? Omdat ze ongeveer net zo klinken als die vliesfrutsels van jou?

Waarom denk je dat Erik al een paar jaar met die dingen aan 't sjouwen is en ze weer terugzet, vleugeltjes eraan plakt en ze er weer vanaf haalt, woefertjes eronder zet en ze weer weghaalt, esl-paneeltjes toevoegt en weer verwijdert...? Zeker omdat het 'm zo geweldig bevalt, h

(...) Bij Erik zat hij 's nachts ook te kwijlen bij de Acoustats. Die klonken ook beslist beter dan de PP's (...)

Beter? Omdat er geen bas uit kwam, zeker? Omdat ze ongeveer net zo klinken als die vliesfrutsels van jou?

Waarom denk je dat Erik al een paar jaar met die dingen aan 't sjouwen is en ze weer terugzet, vleugeltjes eraan plakt en ze er weer vanaf haalt, woefertjes eronder zet en ze weer weghaalt, esl-paneeltjes toevoegt en weer verwijdert...? Zeker omdat het 'm zo geweldig bevalt, h