Jump to content

Zelfbouw met klasse......

WanFie
 Share

Recommended Posts

Beschamend hoe een topic over zelfbouwspeakers van Sherwin zo uit de hand kan lopen . :huh: Ik dacht dat zich hier volwaardige HIFI enthausiastelingen bevonden ,maar dat schijnt niet zo te zijn .Deze topic lezende moet ik zeggen dat er veel associaal gedrag wordt getoond ,en dat door personen welk zich bij anderen thuis begeven voor een luistersessie ,INDRUK makende met zogenaamd voorbeeldig gedrag ,evt met een bloemetje voor moeder de huisvrouw.Dezelfde personen welk naar een Vad gaan om dan met de grote mensen willen te praten over HIFI .Want dat blijkt wel dat jullie niet groot zijn ,maar een kinderlijk gedrag vertonen ,wat nog (vergeef mij deze opmerking) minder is dan de leden van de Josti Band en allen anderen met een soort gelijk handicap,deze mensen (kinderen )hebben meer in hun mars dan jullie stelletje zielepoten . Hierbij rekening houdende dat niet allen van jullie hiermee zijn bedoeld.Maar ik denk dat diegenen die ik bedoel zich hier wel bewust van zijn .Beledigingen van KONTLIKKER tot je bent toch al langzaam aan het afsterven gezien je leeftijd (dit is niet de letterlijke beschrijving van Sherwin) maar dat zegt meer al genoeg op welk niveau jullie zich bevinden .Sherwin is te hopen dat je nog lang van je FAM kennisen en vrienden mag genieten , en hun tijd er nog niet is gekomen (knoop je dat maar eens in je HIFIDELITY OORTJES) Ook spreekt men wel eens van waar je een ander van beticht droom je zelf van. (das voor die KONTLIKKERS opmerkingen ).In feite zou niemand op jullie kinderlijk gedrag moeten reageren ,maar als dat niet gebeurt wordt het steeds maar erger .Ook vind ik dat een moderator eerder moet ingrijpen gezien de hatelijke opmerkingen die er geplaatst worden .

Als dit alles is wat jullie op dit forum kunnen vertonen (schrijven ) moeten jullie toch zelf ook toegeven dat jullie een stelletje SUKKELS zijn, die een leuke topic aardig weten te verpesten .

MVG LUXMAN.

Beschamend hoe een topic over zelfbouwspeakers van Sherwin zo uit de hand kan lopen . :huh: Ik dacht dat zich hier volwaardige HIFI enthausiastelingen bevonden ,maar dat schijnt niet zo te zijn .Deze topic lezende moet ik zeggen dat er veel associaal gedrag wordt getoond ,en dat door personen welk zich bij anderen thuis begeven voor een luistersessie ,INDRUK makende met zogenaamd voorbeeldig gedrag ,evt met een bloemetje voor moeder de huisvrouw.Dezelfde personen welk naar een Vad gaan om dan met de grote mensen willen te praten over HIFI .Want dat blijkt wel dat jullie niet groot zijn ,maar een kinderlijk gedrag vertonen ,wat nog (vergeef mij deze opmerking) minder is dan de leden van de Josti Band en allen anderen met een soort gelijk handicap,deze mensen (kinderen )hebben meer in hun mars dan jullie stelletje zielepoten . Hierbij rekening houdende dat niet allen van jullie hiermee zijn bedoeld.Maar ik denk dat diegenen die ik bedoel zich hier wel bewust van zijn .Beledigingen van KONTLIKKER tot je bent toch al langzaam aan het afsterven gezien je leeftijd (dit is niet de letterlijke beschrijving van Sherwin) maar dat zegt meer al genoeg op welk niveau jullie zich bevinden .Sherwin is te hopen dat je nog lang van je FAM kennisen en vrienden mag genieten , en hun tijd er nog niet is gekomen (knoop je dat maar eens in je HIFIDELITY OORTJES) Ook spreekt men wel eens van waar je een ander van beticht droom je zelf van. (das voor die KONTLIKKERS opmerkingen ).In feite zou niemand op jullie kinderlijk gedrag moeten reageren ,maar als dat niet gebeurt wordt het steeds maar erger .Ook vind ik dat een moderator eerder moet ingrijpen gezien de hatelijke opmerkingen die er geplaatst worden .

Als dit alles is wat jullie op dit forum kunnen vertonen (schrijven ) moeten jullie toch zelf ook toegeven dat jullie een stelletje SUKKELS zijn, die een leuke topic aardig weten te verpesten .

MVG LUXMAN.

gelet op de stelling in jou sig , snap ik niet dat jij je verbaast over dit gedrag :rolleyes:

maar je kunt er zo heerlijk mee stoeien . :)

Ik probeer me er niks bij voor te stellen.. :D

gewoon met een schroevendraaiert , en een soldeerbout , je weet wel .

en dan eraan werken als ze staan te spelen , dat is pas spannend.

vonkje hier schokje daar . :)

Waarom heb je je hobby object te koop gezet?

Acoustat

maar je kunt er zo heerlijk mee stoeien . :)

Ik probeer me er niks bij voor te stellen.. :D

gewoon met een schroevendraaiert , en een soldeerbout , je weet wel .

en dan eraan werken als ze staan te spelen , dat is pas spannend.

vonkje hier schokje daar . :)

Waarom heb je je hobby object te koop gezet?

Acoustat

dat is de 22 ron .

de 11 hybride is mijn hobby objekt . ;)

Beste Erik ,daar heb je wel gelijk in . ;) maar deze geeft wel stof tot nadenken. ;) althans dat hoop ik voor sommigen .Some where there's always HOPE. :D

MVG Luxman

Het Engels is dusdanig krom dat ik meer nadenk over wat er nou eigenlijk bedoeld wordt, en dat zeg ik niet om kritiek te hebben op je taalgebruik, het is gewoon erg vaag zo.

OK, ik ben er weer bij. Maar met die 22 heb je toch ook heel wat afgehobbied? Bovendien liet de 22 ook flink meer laag horen dan die 'kleintjes'. Waarom doe je het spul dan weg en blijf je naar hybride oplossingen zoeken? Nota Bene in het topic 'Zelfbouw met Klazen'. Dat is vragen om ellende. ;)

OK, ik ben er weer bij. Maar met die 22 heb je toch ook heel wat afgehobbied? Bovendien liet de 22 ook flink meer laag horen dan die 'kleintjes'. Waarom doe je het spul dan weg en blijf je naar hybride oplossingen zoeken? Nota Bene in het topic 'Zelfbouw met Klazen'. Dat is vragen om ellende. ;)

ron ,

de 22 was eigenlijk best wel goed naar mijn zin .

ik heb er wel aan gesleuteld ja , maar dat was meer voor het experiment .

hij speeld nu mooi .

en is voor mij de lol eraf ,. :rolleyes:

dus heb ik mijn hybrides weer eens van zolder gehaald .

je weet wel , die dingen die ik toen in dat houten donkerrode frame met vleugels had gezet .

deze dingen kunnen eigenlijk helemaal niet fullrange spelen ,omdat de trafo verzadigd bij lage frequenties,.

dus heb ik ze weer helemaal origineel teruggebouwd .

alleen debehuizing van de woofer is beter nu .

en ik heb het filter verbeterd.

en nu ?? klinken ze nog voor geen meter . :D

maar dat geeft niet ,

heb ik weer wat te sleutelen .

ik heb net de filters van de woofer effe veranderd .

6db ipv 12 db .

en ik heb de behuizing wat vergroot , door er een paar bakstenen uit te halen . :)

word al iets anders (beter?)

ps : wat doe jij nu met je esl 63 ????

zullen we ruilen ?

jou esl63 tegen mijn akoustat 22 :);)

zullen we ruilen ?

Erik,...... heb je nog eens bij Kermit geluisterd...?????

En dan Array's erop..... dan wordt het wat.!!!

:rolleyes:

zullen we ruilen ?

jou esl63 tegen mijn akoustat 22 :)  ;)

Erik,...... heb je nog eens bij Kermit geluisterd...?????

En dan Array's erop..... dan wordt het wat.!!!

:rolleyes:

neeeeeeeee geen arrayyyyyyyyyy.

gewoon de MF .

maar wel een sub eronder .

want die esl 63 hebben geen bas :rolleyes:

ron ,

hij speeld nu mooi .

je weet wel , die dingen die ik toen in dat houten donkerrode frame met vleugels had gezet .

deze dingen kunnen eigenlijk helemaal niet fullrange spelen ,omdat de trafo verzadigd bij lage frequenties,.

maar dat geeft niet ,

6db ipv 12 db .

en ik heb de behuizing wat vergroot , door er een paar bakstenen uit te halen . :)

zullen we ruilen ?

Het was een optie maar ik ben de Quads alweer kwijt. Ze waren weg voor ik er erg in had. Ik mis ze af en toe een beetje bij akoestische muziek maar de Maggies die ik nu heb zijn toch wat meer allround. Het laagfundament is beter (wat nou akoestische kortsluiting?) maar ook de hoogweergave vind ik wat meer verfijnd. Ik heb nog een derde setje Magnepans staan, misschien is dat wat voor je? :rolleyes:

ron ,

hij speeld nu mooi .

maar dat geeft niet ,

6db ipv 12 db .

zullen we ruilen ?

jou esl63 tegen mijn akoustat 22 :)  ;)

Het was een optie maar ik ben de Quads alweer kwijt. Ze waren weg voor ik er erg in had. Ik mis ze af en toe een beetje bij akoestische muziek maar de Maggies die ik nu heb zijn toch wat meer allround. Het laagfundament is beter (wat nou akoestische kortsluiting?) maar ook de hoogweergave vind ik wat meer verfijnd. Ik heb nog een derde setje Magnepans staan, misschien is dat wat voor je? :rolleyes:

als ze groter dan twee meter zijn , vind ik het wel wat . :)

en minimaal 60 cm breed h

Ik denk trouwens serieus dat je het niet moet zoeken in hybride oplossingen Erik. Zoals je zelf al eerder hebt aangegeven, hou je van het zoevende, dunne laag zoals je dat bij een kerkorgel langs voelt waaien. Ik denk niet dat je die sensatie kunt bereiken met een sub. Het is gewoon een kwestie van de juiste afmetingen van de esl en wat dat betreft ben je met de 22 op de goede weg.

Heb je er wel eens aan gedacht om die panelen als 'sub' te gebruiken en in te bouwen in bijvoorbeeld de wand tussen keuken/kamer. Als het niks wordt, kun je altijd nog de potten en pannen door het gat in de muur aangeven :D

Ik denk trouwens serieus dat je het niet moet zoeken in hybride oplossingen Erik. Zoals je zelf al eerder hebt aangegeven, hou je van het zoevende, dunne laag zoals je dat bij een kerkorgel langs voelt waaien. Ik denk niet dat je die sensatie kunt bereiken met een sub. Het is gewoon een kwestie van de juiste afmetingen van de esl en wat dat betreft ben je met de 22 op de goede weg.

Heb je er wel eens aan gedacht om die panelen als 'sub' te gebruiken en in te bouwen in bijvoorbeeld de wand tussen keuken/kamer. Als het niks wordt, kun je altijd nog de potten en pannen door het gat in de muur aangeven :D

weet je wat het is ron .

ik wil echt laag gaan .

en theoretisch gezien , gaat een esl niet onder de 150 hz .

omdat daar de akoestische kortsluiting begint .(als ie zeg maar 50cm breed is .)

tuurlijk lijkt het wel of ie lager gaat , maar wat je hoort is de eigenresonantie die meestal zo rond de 45 hz ligt .

en een beetje boosten dmv een extra wikkeling in de audiotrafo , en we hebben laag .

maar das geen echt laag .

dat is geflubber

esl,s peddelen maar een beetje ,

ze moeten pompen .

ik wil dat als ik een grote trom of pauk op zet , dat de buurvrouw de straat op vlucht .

dus ga ik voor hybride .

omdat ik het midden/hoog van een esl nou eenmaal niet kan missen .

en het laag miste ik al lang .

ik wil echt laag gaan .

omdat daar de akoestische kortsluiting begint .(als ie zeg maar 50cm breed is .)

tuurlijk lijkt het wel of ie lager gaat , maar wat je hoort is de eigenresonantie die meestal zo rond de 45 hz ligt .

en een beetje boosten dmv een extra wikkeling in de audiotrafo , en we hebben laag .

dat is geflubber

ze moeten pompen .

Joh, wat l*l je nou! 'Theoretisch gezien' ...je bent helemaal geen theoreticus! Je bent een man van de praktijk. Een man van de druppel epoxyhars op zo'n kl*tekonus om te zien of ie lager wil gaan dan waarvoor ie gemaakt is. Wat kan jou het nou bommen of 'in theorie' sprake is van akoestische kortsluiting? Het gaat om wat je hoort. En nog nooit heb ik schoner en ongekleurd laag gehoord dan van een paneel. Ik blijf erbij, het is een kwestie van afmetingen. En geloof me maar: met zo'n hybride wordt het eerder verzuipen dan pompen <_<

ik wil echt laag gaan .

dat is geflubber

ze moeten pompen .

Joh, wat l*l je nou! 'Theoretisch gezien' ...je bent helemaal geen theoreticus! Je bent een man van de praktijk. Een man van de druppel epoxyhars op zo'n kl*tekonus om te zien of ie lager wil gaan dan waarvoor ie gemaakt is. Wat kan jou het nou bommen of 'in theorie' sprake is van akoestische kortsluiting? Het gaat om wat je hoort. En nog nooit heb ik schoner en ongekleurd laag gehoord dan van een paneel. Ik blijf erbij: het is een kwestie van afmetingen. Geloof me nou: Met zo'n hybride wordt het eerder verzuipen dan pompen <_<

eigenwijs zeg , die ron :D

er is geen ene esl , die recht gaat tot zijn onderste frequentie .

allemaal hebben ze een bult(je) bij de resonantiefrequentie .

en dat is dan ook mateen de laagste frequentie .

tussen het punt waar de akoestische kortsluiting optreed en de f res , zit een dip .

die hoor je misschien niet zo goed , maar hij zit er wel .

je mist daardoor die klap in je maag als de muziekant een klap op de trommel geeft .

waarom denk je , dat wanneer esl's met een sub worden geleverd ,dat hij altijd 1 oktaaf hoger ingezet word dan de onderste grens van de esl .??

dan pakken ze gelijk die dip mee , met die sub .

ik ben genezen van het esl laag .

ik ga voor conus laag :P

en ik ga pas weer esl laag beluisteren , als ik het voor elkaar krijg , om ze in een behuizing te bouwen .

maar dat ken nog wel effe duren .

kheb nog zoveel te doen . :)

eigenwijs zeg , die ron

FF dimme he? Het mag ook in wat kleinere lettertjes.

Je mag me best eigenwijs noemen omdat ik mijn Quads heb ingeruild tegen een set Magnepans. Maar ik ben niet eigenwijs omdat ik zuiver esl laag verkies boven de oempie woempie sound van een hybride esl. Ik heb nog nooit gehoord van een succesvolle hybride, of het moet een fiets zijn B)

eigenwijs zeg , die ron

FF dimme he? Het mag ook in wat kleinere lettertjes.

Je mag me best eigenwijs noemen omdat ik mijn Quads heb ingeruild tegen een set Magnepans. Maar ik ben niet eigenwijs omdat ik zuiver esl laag verkies boven de oempie woempie sound van een hybride esl. Ik heb nog nooit gehoord van een succesvolle hybride, of het moet een fiets zijn B)

:D sorry ron .

maar ik ben een beetje irritant vanavond :blink: