Kermit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Lees het boek van Fikier nog eens boven figuur 7.13: recht van 50Hz - 20.000 Hz binnen 0,5 DB Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 maar ik ben een beetje irritant vanavond Het is dat je het zelf zegt, maar je haalt het niet bij Spido c.s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Als je een ESL opneemt in een wand, wat gebeurt er dan met drukverschillen tussen beide ruimte als iemand bijvoorbeeld een deur dichtgooit, of een raam open zet? Mag de folie dat allemaal opvangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 ik heb het iedee dat de woofer , erg resoneerd bij de 80 hz .echt een goengggggggg geluid . weggoien maar dat ding . morgen effe wat zwaarder maken . lijkt me leuk om te proberen . daarna (vlak voor dat ie de kliko ingaat ) steek ik de speakerkables in het stopcontact . ik ben benieuwd hoelang die dat uithoud . volgens mij heb je dan wel een echt 50hz dreuuuuuuuunnnnnn Hahahahahahaha! M'n vrouw snapt er niks van. Ik glij zowat uit m'n stoel van 't lachen en zij kijkt of ze water ziet branden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 ...en zij kijkt of ze water ziet branden... Dat wordt Erik's volgende experiment... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 morgen effe wat zwaarder maken .lijkt me leuk om te proberen . Je bent echt als een blind paard bezig Erik, je mag gerust advies aannemen van ons hoor Wat voor woofer ga je de kliko in knikkeren by the way? Mvgr, Sher als een blind paard ?? ik ga niet verder met deze woofer . echt als jij hem ziet , springen de tranen in je ogen . dus vind ik het leuk om eens wat te proberen met dat ding . wat ie kan , en wat ie niet kan . ik heb nog weinig verstand van conussen . dus zo kan ik wat leren , btw , de kast is gesloten . dus ik ben benieuwd wat het word. binnen kort ga ik een echte woofer aanschaffen . ik heb de scanspeaks 21 w 8554 al eens geprobeerd , maar die gan niet laag genoeg naar mijn zin . dus die heb ik verkocht aan mijn broer . maar nu effe serieus , wat is een goede woofer , die van 30 tot 200 hz ongekleurd kan weergeven . ? en een niet te hoog rendement heeft .? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Als je een ESL opneemt in een wand, wat gebeurt er dan met drukverschillen tussen beide ruimte als iemand bijvoorbeeld een deur dichtgooit, of een raam open zet? Mag de folie dat allemaal opvangen? Die Acoustats van Erik gaan niet kapot. Bovendien blijft iedereen ademloos op zijn stoel zitten als ie muziek draait met zo'n opstelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 ...en zij kijkt of ze water ziet branden... Dat wordt Erik's volgende experiment... heb ik al gedaan . waterinjectie , in mijn autotrek auto .(net als trekker trek ,maar dan met auto,s ) een mercedes 300 turbo diesel . alleen deed ik teveel methanol door het water . en toen ging hij heel effe heel hard . maar niet lang , 5 kromme drijfstangen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Als je een ESL opneemt in een wand, wat gebeurt er dan met drukverschillen tussen beide ruimte als iemand bijvoorbeeld een deur dichtgooit, of een raam open zet? Mag de folie dat allemaal opvangen? Die Acoustats van Erik gaan niet kapot. Bovendien blijft iedereen ademloos op zijn stoel zitten als ie muziek draait met zo'n opstelling. en inbraak veilig . er komt niemand meer in . ze hangen gelijk aan 5000 volt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 maar nu effe serieus , wat is een goede woofer , die van 30 tot 200 hz ongekleurd kan weergeven . ?en een niet te hoog rendement heeft .? De Visaton TIW 300. Een beest van een woofer. En een dubbele spreekspoel geloof ik. In een kast van 120L haalt 'ie op z'n sloffen 30 Hz. Ik zal morgen effe wat voor je opzoeken in de catalogus. Welterusten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 ...5 kromme drijfstangen ... En de 6e dan??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Lees het boek van Fikier nog eens boven figuur 7.13: recht van 50Hz - 20.000 Hz binnen 0,5 DB Ja, in dat boekje k Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Erik moet gewoon verhuizen naar een leegstaande kerk, is ie gelijk klaar. Dat experimenteren is toch een eindeloos verhaal, ga gewoon voor echt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 maar nu effe serieus , wat is een goede woofer , die van 30 tot 200 hz ongekleurd kan weergeven . ?en een niet te hoog rendement heeft .? De Visaton TIW 360. Een beest van een woofer. En een dubbele spreekspoel geloof ik. In een kast van 120L haalt 'ie op z'n sloffen 30 Hz. Ik zal morgen effe wat voor je opzoeken in de catalogus. Welterusten. Goeiemorgen Erik Mijn Visaton catalogus is redelijk verouderd(2001). Liep zelf namelijk ook met plannen rond om een sub te bouwen. Hier de link van de Visaton-site. Tip: Uitgaande van een kast van 100L komen de volgende units in aanmerking voor onder de 30 Hz: - TIW360X (23Hz) - W200S (27Hz) - GF250 (24Hz) Dit in combinatie met een basreflex afstemming. Wil je n Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 ...5 kromme drijfstangen ... En de 6e dan??? twas een 5 cyl h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Lees het boek van Fikier nog eens boven figuur 7.13: recht van 50Hz - 20.000 Hz binnen 0,5 DB moet je die final 1.2 eens bekijken . zie je precies wat ik bedoel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Tsja, maar ik heb geen Final's... En mijn ESL's hebben dus kennelijk niet die dip Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Waar niks is, is ook geen dip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Waar niks is, is ook geen dip. en waar het wel klinkt, is geen stof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 of gruis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 En de 6e dan??? twas een 5 cyl h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Hebben ze zo ook niet de Wankel motor uitgevonden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Hebben zo ook niet de Wankel motor uitgevonden? Was dat niet Herr Wankel? Kan best een amerikaan geweest zijn trouwens hoor, geen idee... Een Wankel-motor heeft trouwens niks met cilinders te maken. En alleen Mazda gebruikt 'm (die heeft 'm doorontwikkeld). De rest durft/durfde het niet aan er een te bouwen. Gingen snel stuk, waren enorme zuiplappen (zou dus best eens door een amerikaan uitgevonden kunnen zijn ) maar ook relatief heel sterk. Zeker als je er ook nog eens een turbo op monteert. Mazda haalde uit de vorige RX-7-motor iets van 250 pk uit een 1,3 liter-Wankel-motor met turbo. De nieuwe (de RX-8) heeft geloof ik geen turbo maar haalt bijna net zoveel (de snelste uitvoering tenminste)... En nu weer on-topic idd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Ja hoor, een heleboel speakers staan nogal wankel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 Een Wankel-motor heeft trouwens niks met cilinders te maken. En alleen Mazda gebruikt 'm (die heeft 'm doorontwikkeld). En nu weer on-topic idd... Een wankelmotor heeft wel degelijk met cilinders te maken, ze zijn alleen een beetje driehoekig. De NSU had ook een wankelmotor, en on topic; de Van Veen motorfiets, zelfbouw met klasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts