Jump to content

High End 2003 Frankfurt

Recommended Posts

Beste Eric,

Laag klinkt i.d.d. overal weer anders. Het opnemen van een vleugel kan op duizende manieren. Een verandering van type microfoon, of positionering, doet het laag al veranderen.

Waar het dus om gaat is dat de eindmix nagenoeg hetzelfde laat horen, dan door de engineer bedoeld is. In de studio's hoor je dat verschil dus meteen als je switcht tussen de muzikanten in de studioruimte, en de afluistering in de controlroom. Met echt goede weergevers, en randapparatuur kom je heel dicht in d buurt.

De set, en je ruimte moet dus laten horen hoe het is bedoeld tijdens de opname.

De (laag) geluidsgolf zoals opgenomen, dienen de woofers nagenoeg precies te volgen.

100% zal dit nooit lukken. Maar de enorme controle van bijv. een crown, komt veel dichter ind e buurt dan je zou denken. De tonen woreden zo kort ens trak gehouden, dat zelfs je staande golf nog strak klinkt. Sinds de Crown heb ik dus veel minder last van op het oor slaande staande golven.

Maarja Eric, dat ga je pas geloven als je zelf een Crown op je electrostaten hebt gehoord.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Eric,

Laag klinkt i.d.d. overal weer anders. Het opnemen van een vleugel kan op duizende manieren. Een verandering van type microfoon, of positionering, doet het laag al veranderen.

Waar het dus om gaat is dat de eindmix nagenoeg hetzelfde laat horen, dan door de engineer bedoeld is. In de studio's hoor je dat verschil dus meteen als je switcht tussen de muzikanten in de studioruimte, en de afluistering in de controlroom. Met echt goede weergevers, en randapparatuur kom je heel dicht in d buurt.

De set, en je ruimte moet dus laten horen hoe het is bedoeld tijdens de opname.

De (laag) geluidsgolf zoals opgenomen, dienen de woofers nagenoeg precies te volgen.

100% zal dit nooit lukken. Maar de enorme controle van bijv. een crown, komt veel dichter ind e buurt dan je zou denken. De tonen woreden zo kort ens trak gehouden, dat zelfs je staande golf nog strak klinkt. Sinds de Crown heb ik dus veel minder last van op het oor slaande staande golven.

Maarja Eric, dat ga je pas geloven als je zelf een Crown op je electrostaten hebt gehoord.

Groeten,

Bas

hmmm

toch eens proberen dan zo,n crown .

je weet het niet ,,

:rolleyes:

ha Bas,

even een vraagje tussen door.

Hoe verhoudt de Crown K1 zich tot de K2??, is dit alleen een kwestie van vermogen?. Aangezien de K1 iets van 350 watt 8Ohm en 550 watt 4Ohm leverd, moet toch ook meer dan voldoende zijn voor de meeste onder ons en scheeld weer in de prijs (en je kan ev. later een 2de K1 erbij kopen voor helemaal monsterlijk veel vermogen).

verder heb ik die review van de K2 al eens gelezen , maar het kwam er wel op neer dat het laag gewoon beestachtig goed was maar de reviewer zou hem liever niet als fullrange amp gebruiken daar hij het mid en hoog toch minder vond.

alvast bedankt

JazzLuva

Geplaatst door JazzLuva:

ha Bas,

even een vraagje tussen door.

Hoe verhoudt de Crown K1 zich tot de K2??, is dit alleen een kwestie van vermogen?. Aangezien de K1 iets van 350 watt 8Ohm en 550 watt 4Ohm leverd, moet toch ook meer dan voldoende zijn voor de meeste onder ons en scheeld weer in de prijs (en je kan ev. later een 2de K1 erbij kopen voor helemaal monsterlijk veel vermogen).

verder heb ik die review van de K2 al eens gelezen , maar het kwam er wel op neer dat het laag gewoon beestachtig goed was maar de reviewer zou hem liever niet als fullrange amp gebruiken daar hij het mid en hoog toch minder vond.

alvast bedankt

JazzLuva

Beste Emiel,

De K1 heb ik niet gehoord. Het technische verschil is, dat de K1 gewoon minder stroom leverd. Dempingsfactor en snelheid zijn identiek.

De Crown K2 kan voor s

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Emiel,

De K1 heb ik niet gehoord. Het technische verschil is, dat de K1 gewoon minder stroom leverd. Dempingsfactor en snelheid zijn identiek.

De Crown K2 kan voor s

Beste Emiel,

De Crown heeft zowel gebalanceerde XLR,s als gebalanceerde jacks in. Wanneer jer er ongebalanceerd zou ingaan dan moet pootje 1 met pootje 3 worden doorgebrugd, zoals de manual ook aangeeft. Maar audiofielen met RCA out op de pre, zitten niet te wachten op XLR's of jacks. Die willen gewoon hun bestaand RCA's blijven gebruiken. Dus op de plek van de Jacks, monteren wij RCA ingangen met een ALPS switsc. Dit doen we als service van de zaak, en daar worden geen extra kosten voor berekend.

Ik heb overigens de K2 zelf ook ongebalanceerd gebruikt.

Groeten,

Bas

Hallo amerikavaarders,

1399 dollar = 110v + invoerrechten+BTW

Is Crown nu in een keer een Hype?

Er zijn zoveel goede PA versterkers te koop.

Het lijkt een beetje een commercieel verhaal te worden.Beter als de fpb 600 :D

Zit er geen ventilator in een Crown?

Marc

Geplaatst door dirtyherrie:

Hallo amerikavaarders,

Het lijkt een beetje een commercieel verhaal te worden.Beter als de fpb 600   :D

Marc

Beste dirtyherrie,

Crown is geen hype, het zijn onze bevindingen.

Er zijn zat Pa versterkers. Noem ze maar op. Crest audio, QSC, Stage Acompany, Australian monitor etc. Ik heb met heel veel ervaring. Maar het is geen crown. Waarom denk je dat ze bij alle serieuze en grote PA Crown gebuiken? Crest audio komt op een goede 2e plaat.

De K1 en K2 hebben geen koelfan. Schakelen automatisch standby zodra er geen muziek signaal alert is. zijn luchtdicht afgesloten, en worden software matig gecontroleerd op ingang/uitgang, overbelasting dc etc.

In het laag is er niet beter dan Crown. Vraag maar eens aan een willekeurig persoon wat serieus met pro-audio bezig is. Ook qua bouw, is het gewoon nummer 1. Een Crown gaat nooit kapot!

Groeten,

Bas

Geplaatst door carl:

Hai Bas,

Een goed advies. Een beetje terughoudende houding doet de verkoop geen kwaad.

Groet,

Beste Carl,

Ik deel mijn enthousiasme als audiofiel, en niet als verkoper. wij verdienen ons brood niet met het verkopen van Crown's, dus we gaan het voor de fun voor erbij doen. En zolang mensen vragen hebben over de Crown, zal ik die hier beantwoorden. Daar is internet nou juist zo mooi voor.

Maar toch bedankt voor het advies!

Groeten,

Bas

maar sebastiaan (heb je ook een pb gestuurdt)

begrijp ik goed dat voor jou die crown de mooiste versterker is die je hebt gehoord?

in dat geval ben je erg snel klaar voor een leuk bedrag en is het onduidelijk waarom niet iedereen een crown gaat halen.

maar hoe zit dat dan???

jij kent niks mooiers?

Geplaatst door [[Game]]:

is dat ding een voorversterker of een geintegreerde ???? ik zie namelijk van die draaiknoppies...

game

Eindtrap, lees gewoon ff op crownaudio.com :) En die levelpotmeters zit bijna op elke PA amp en sommige hifi amps.

Geplaatst door erik klijnsmit:

rotterdam.jpg  

kheb overal gezocht maar ik kwam geen crown tegen    ;)

Het zal je niet tegenvallen Eric, een kerkorgel door de Crown naar je weergevers :)

Zelfs een scheet werd al waargenomen door de Crown...ik was nogal winderig...en begon de speaker units van de matrix 800 al te dempen

:D:D;)

Groetjes

Rene

Geplaatst door dirtyherrie:

Hallo amerikavaarders,

Het lijkt een beetje een commercieel verhaal te worden.Beter als de fpb 600   :D

Marc

Binnenkort mag je het zelf komen beluisteren,

Sebastiaan en ik hebben de zelfde weergevers,

en ik heb de 600 nog steeds staan. Als dit commercieel zou zijn zou ik niet reppen over de 600 want ik mot hem nog verkopen :D:), maar daar zijn de buren voor :D;)

Rene

Geplaatst door Sherwin:

[over die Quad]

Och, Gewoon 'plastic zak erover' en....   :D

Mvgr, Sherwin

ehm... confused.gif hoezo

de 405-2 is een prima versterker. en hij levert nog altijd geld op....

en rene waarom praten jij en sebastiaan altijd over wij in plaats van ik.

en sebastiaan:

of rene

of iemand die de crown kent:

is het de mooiste versterker die jullie kennen of niet??

game

Geplaatst door RP:

Het zal je niet tegenvallen Eric, een kerkorgel door de Crown naar je weergevers   :)

Zelfs een scheet werd al waargenomen door de Crown...ik was nogal winderig...en begon de speaker units van de matrix 800 al te dempen

:D   :D   ;)

Groetjes

Rene

nu je het toch over die dempings factor hebt .

hoe zit dit met elektrostaten ?

bij een konus snap ik dat wanneer hij beweegt dat hij spanning levert aan de versterker .

maar doet een esl dit ook ??

:rolleyes: