SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Pjotr:Nog even geduld en er staan een paar Aragon Paladiums (of Paladia?) bij 2e hands. Don't worry, misschien ga ik ooit eens bi-ampen met de K2 op het laag, maar ik heb hem nog niet gehoord. Een ervaring gebaseerd op alleen de Matrix 800 is leuk, maar die speakers staan niet bij mij. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 dat ik zo hoe doen ze het op andere speakers?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: nu je het toch over die dempings factor hebt . hoe zit dit met elektrostaten ? bij een konus snap ik dat wanneer hij beweegt dat hij spanning levert aan de versterker . maar doet een esl dit ook ?? Jawel, en nog veel erger dan een konus luidspreker. Dat komt door de trafo en de capacitieve belasting die de speaker vormd. De stroom is namelijk het hoogst als de spanning uit de versterker op het laagste punt is. Daarnaast word de trafo in een elektrostaat niet serieus belast door het membraan vanwege de faseverschuiving tussen spanning en stroom. Na een impuls krijg je versterker dan ook nog de spannings inductie pieken te verwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door FrankD: Jawel, en nog veel erger dan een konus luidspreker. Dat komt door de trafo en de capacitieve belasting die de speaker vormd. De stroom is namelijk het hoogst als de spanning uit de versterker op het laagste punt is. Daarnaast word de trafo in een elektrostaat niet serieus belast door het membraan vanwege de faseverschuiving tussen spanning en stroom. Na een impuls krijg je versterker dan ook nog de spannings inductie pieken te verwerken. oei,, bas ,doe mij zo,n kroon k2 . misschien word het dan nog wat met die vliezen . nu staan ze maar te fladderen volgens s..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: als ik zo die verhalen van bas en rene lees ,dan had ik toch even gewacht met die aragons andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Ik kan me best voorstellen dat ze aardig klinken. Ik werk zelf in een groot theater waar veel voorstellingen komen,maar deze versterker heb ik nog niet gezien.En in het Theater worden toch echt de betere PA's gebruikt! Het is dus niet waar dat deze versterker overal gebruikt wordt. Ik heb wel eens met de MA series gewerkt ,maar dat was niet echt een schokkende ervaring zoals jullie die beschrijven.(duurdere serie) Alles is relatief en kost een hoop geld. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Het strakste meest natuurgetrouwe laag wat wij ooit uit een eindtrap hebben gehoord! dit is pas drive! Groeten, Bas toch doet het pijn aan mijn ogen... vergelijk het met deze schoonheid: die kunnen toxh niet nasst elkaar staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door RP: Mensen die geinteresseerd zijn, Bas en ik willen binnenkort een luisteravondje organizeren waarbij het verschil beluisterd kan worden. De speakers zijn de Matrix 800, 2 x FPB250M, een FPB600, aangestuurd door een KRC-HR, als CD-speler nog de Wadia 861 ..., de AMPS zal ik dan vervangen door de Crown K2 Groetjes Rene Groetjes Rene Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Ik ben er ook bij En Paul, niet met de NS komen.. want die rijden dan niet meer En in het Theater worden toch echt de betere PA's gebruikt!Nee joh, op Jazz festivals gebruiken ze de betere PA Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Ik wil wel eens weten of Rene nu die aardbevingen van stationair draaiende auto's onder z'n kamer kan neutraliseren, dus ik ben er ook Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door JSA:Ik ben er ook bij En Paul, niet met de NS komen.. want die rijden dan niet meer Nee joh, op Jazz festivals gebruiken ze de betere PA is er nog een plaatsje voor mij .? kan ik misschien gelijk de KODA even introduceren . dat had je nog te goed rene . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 En ik ben ook stevig ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Ruud:En ik ben ook stevig ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Welke Jazz festivals? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Huur maar een zaal af, want ik wil er ook wel bij zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Ik zou graag op je uitnodiging ingaan Rene , maar het wordt mij een beetje te druk. Met welke kabels demonsteren jullie,of mag je daar bij pro's niet over praten? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 ik ben ook zwaar geinteresseert, maar mn protemonee niet ondanks de relatief goedkope prijs. ik w8 wel wat jullie zeggen. Als iedereen binnenkort met de crown speelt weet ik genoeg game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Ik hou niet van PA, doe mij maar hifi. dat rauwe mid/hoog is niet aan mijn oren besteed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Ik hou niet van PA, doe mij maar hifi. dat rauwe mid/hoog is niet aan mijn oren besteed. ik lust anders wel rauwe snoek kom je ook Edwin, we doen wel meer avonden anders wordt het toch te druk. wordt vervolgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juni 2003 Author Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Ik hou niet van PA, doe mij maar hifi. dat rauwe mid/hoog is niet aan mijn oren besteed. He snoek Vooroordelen over Vincent vind jij (terecht) ook niet leuk. Aangezien jij de K2 nog nooit gehoord heb, verwacht ik van jou dus ook geen vooroordelen. Pas op hoor, anders moet ik mijn hengel weer uitgooien! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door dirtyherrie:Ik zou graag op je uitnodiging ingaan Rene , maar het wordt mij een beetje te druk. Met welke kabels demonsteren jullie,of mag je daar bij pro's niet over praten? Marc Tuurlijk Marc, we hebben verschillende kabels, van pro-audio tot aan highend, Monster, Straight-wire en mischien dat iemand anders ook zijn kabels wil meenemen Ik zelf heb een echte pro-audio interlink van 6 meter, bijna zo dik als een slang, het is namelijk een dubbele zadat ik kan bi-ampen. Deze is door sound evolution gemaakt groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 jongens jongens toch wat een ophef over dat PA gebeuren. Iedereen weet toch wel dat er niets boven een 20Watt klasse A versterkertje gaat die zeer gepolijst en onvervormd klinkt in het midden en hoog, waar alles zo lekker onvervormd homogeen en open klinkt. Al klinkt het laag nog zo strak en heb je 2x1 KW aan PA versterkers staan. Een PM80MK2 veegt de vloer al aan met elke PA versterker in het midden en hoog. Al is het laag nog zo strak en gecontroleerd, klinkt het in het midden en hoog niet, dan houd het gewoon op. dan liever een ongecontroleerd laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Vooroordelen over Vincent vind jij (terecht) ook niet leuk Daar heb je gelijk aan Bas, ik zeg al niks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:jongens jongens toch wat een ophef over dat PA gebeuren. Iedereen weet toch wel dat er niets boven een 20Watt klasse A versterkertje gaat die zeer gepolijst en onvervormd klinkt in het midden en hoog, waar alles zo lekker onvervormd homogeen en open klinkt. Al klinkt het laag nog zo strak en heb je 2x1 KW aan PA versterkers staan. Een PM80MK2 veegt de vloer al aan met elke PA versterker in het midden en hoog. Al is het laag nog zo strak en gecontroleerd, klinkt het in het midden en hoog niet, dan houd het gewoon op. dan liever een ongecontroleerd laag. Dat was dus ook het eerste dat in mij opkwam... ik heb echter geen bevredigend antwoord gehad over de vraag of dat ding (de crown 2) net zou mooi klinkt in het hoog etc, als een supermooie klasse a versterker. game. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts