Jump to content

Opera Audio Consonance Reference CD 2.2

PD
 Share

Recommended Posts

Opera Audio Consonance Reference cd 2.2

Inleiding.

Dit weekend heb ik kunnen een luisteren naar de Consonance cd 2.2 cd-speler. Opera Audio is een merk dat 8 jaar geleden is geboren. Gevestigd in Beijing te China. De fabrikant houd zich bezig met het ontwikkelen van versterkers en cd-spelers die zijn voorzien van buizen. Ook hebben ze een heuse luidsprekerlijn en een platenspeler in hun assortiment. De Consonance cd 2.2 heb ik uitgebreid kunnen luisteren en is de duurste uit de lijn van gewone cd-spelers.

Uiterlijk.

Als je de cd-speler naast verschillende spelers zou zetten dan zal hij direct opvallen. De voorkant is voorzien van 2 typische grote knoppen. Typisch, want dit zijn geen draaiknoppen maar duw knoppen (dus naar boven voor play, onderen voor stop, rechts next song, links prev song). Apart maar wel origineel. De bovenkant van de speler is belegd met een mooi plankje hout die eventuele resonanties dempt en het totale gewicht op 16 kg zet. De look is retro met een Italiaans design (?) en zal niet door iedereen mooi worden gevonden.

Technisch.

De DAC is een 24bit 192KHz multilevel sigma-delta met synchronous upsampling. In het analoge circuit wordt een Sovtek 6H30 buisje gebruikt. De speler heeft ook de beschikking tot XLR gebalanceerde uitgangen. Maar de uitgangen die ik heb gebruikt waren de RCA

Geplaatst door cgm:

Tja, dit is een zeer professionele luisterimpressie..   ;)

Had je die sacd-speler nou ook gehoord?

Hallo CGM,

Bedankt! Nee, de SACD speler heb ik nog niet kunnen beluisteren. Maar heb er zeer veel vertrouwen in na het luisteren van deze speler!

groeten, PD Hogeterp

Heb deze speler het afgelopen weekend ook gehoord, eerlijk gezegd is alleen het uiterlijk opgevallen................................

:rolleyes: Jitze

Geplaatst door PD:

Hier nog een foto'tje!

r-cd2.jpg  

groeten, PD Hogeterp

Beste PD,

Het uiterlijk spreekt mij niet zo aan , maar in een hoogwaardige set is dit apparaat in zijn prijsklasse niet te verslaan.

Tot nu toe was de AA Paganini in zijn prijsklasse mijn favoriet.

Oke ,ik weet het deze speler zit in een hogere prijsklasse maar is dat dan ook meer dan waard.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Sherwin:

Het uiterlijk ziet er veel te gelikt uit, vaak betaal je hiervoor ook behoorlijk veel.. ik zie liever een beetje simpel, degelijk en profi uiterlijk (zoals een teac ofzo)

(mijn mening/visie)

Mvgr, Sherwin

Ha Sherwin?

Je hebt dus liever zoiets? cdp1250.jpg

ik heb ze ook beluisterd en gehoord

samen met de importeur zelf op een buizen amp.

Ik vind het volgende :

klank enz goed

maar :

- de plankjes bovenop lijken zo op een latten bodem van een bed van de ikea

- de bedeienigs knoppen zijn zo gammel als wat.

voor zo'n prijs verwacht ik toch beter.

Geplaatst door Jitze:

Heb deze speler het afgelopen weekend ook gehoord, eerlijk gezegd is alleen het uiterlijk opgevallen................................

:rolleyes: Jitze

Beste Jitze,

Je hebt helemaal gelijk , het geluid is dusdanig echt dat het inderdaad niet opvalt, zo gewoon, net echt.

MvG,

Haudio

Geplaatst door Haudio:

Beste PD,

Het uiterlijk spreekt mij niet zo aan , maar in een hoogwaardige set is dit apparaat in zijn prijsklasse niet te verslaan.

Oke ,ik weet het deze speler zit in een hogere prijsklasse maar is dat dan ook meer dan waard.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ook hier verschillen de meningen natuurlijk over.

Maar wat kost ie dan, dit om een vergelijk met de paganini te krijgen.

Is ie te vergelijken met een lua, want die is ook erg goed, maar in mijn beleving niet zo goed als de paganini(die zelfs menig platenspeler weg speelt"oeps wat zeg ik nou")

:D:D;)

Beste Jitze,

Je hebt helemaal gelijk , het geluid is dusdanig echt dat het inderdaad niet opvalt, zo gewoon, net echt.

MvG,

Haudio

Hallo Henk,

Juist dat " echte " is mij ontgaan.

Nu is het beslist zo dat heel even, tijdens eens show, de speler mee te maken in een gegeven situatie, niet echt een basis is om een oordeel op te vellen.

Echter als er sprake zou zijn van een zeer opvallende speler, met een vernieuwend geluid, vraag ik me toch af hoe het mogelijk is dat we er zo achteloos aan voorbijgegaan zijn.

Een vergelijking met een DVD speler lijkt me ook al niet het juiste uitgangspunt, zet 'm inderdaad eens naast andere soortgenoten op niveau, zoals de aangehaalde LUA bijvoorbeeld.

Groet Jitze

Beste Jitze,

MvG,

Haudio

Hallo Henk,

Juist dat " echte " is mij ontgaan.

Nu is het beslist zo dat heel even, tijdens eens show, de speler mee te maken in een gegeven situatie, niet echt een basis is om een oordeel op te vellen.

Echter als er sprake zou zijn van een zeer opvallende speler, met een vernieuwend geluid, vraag ik me toch af hoe het mogelijk is dat we er zo achteloos aan voorbijgegaan zijn.

Een vergelijking met een DVD speler lijkt me ook al niet het juiste uitgangspunt.............................Beste Jitze, Ik heb hem ook niet vergeleken met een DVD van NAD of enig ander merk want dat is gewoon niet eerlijk.

Hij is vergeleken met een 500,Meridian 508 24 bits,Accuphase DP 55, ea het 1 en ander over verschillende luidsprekers en ook versterkers..... wo buizen.

En ben zo tot een vergelijk gekomen.

En mijn bevindingen zijn zeer positief, ook andere mensen hebben het gehoord wo Sodejuu en had dezelfde bevindingen .

Ook het blad Stereo staat/stond er een test van in die zeer positief was, deze trouwens achteraf gelezen en ik ben het er mee eens en dat gebeurt niet alijd.

MvG,

Haudio

, zet 'm inderdaad eens naast andere soortgenoten op niveau, zoals de aangehaalde LUA bijvoorbeeld.

Groet Jitze

Geachte Forumleden

Beste Jitze,

Ik heb hem ook niet vergeleken met een DVD van NAD of enig ander merk want dat is gewoon niet eerlijk.

Hij is vergeleken met een 500,Meridian 508 24 bits,Accuphase DP 55, ea het 1 en ander over verschillende luidsprekers en ook versterkers..... wo buizen.

En ben zo tot een vergelijk gekomen.

En mijn bevindingen zijn zeer positief, ook andere mensen hebben het gehoord wo Sodejuu en had dezelfde bevindingen .

Ook het blad Stereo staat/stond er een test van in die zeer positief was, deze trouwens achteraf gelezen en ik ben het er mee eens en dat gebeurt niet alijd.

MvG,

Haudio

Hallo Henk,

zou ik ook niet van je verwachten, een aantal onvergelijkbare zaken naast eenander zetten, echter waardoor ik wat kritisch op dit verhaal reageer, is dat er in de recensie met superlatieven wordt gestrooid welke in een commercieel audioblad of zelfs in een productbrochure niet zouden misstaan.

Een tweede punt is het gegeven dat er maar kort met de speler is gedraaid, gebruikers recensies hebben als groot voordeel dat er geoordeeld wordt op basis van een langer gebruik van het betreffende apparaat.

Wat je dan wel had kunnen doen is de verschillen met een aantal soortgenoten onder de loupe nemen, dit is iets dat overigens niet door een ieder in dank zal worden afgenomen, maar geeft wel enige waardevolle informatie.

Overigens, wie heeft deze recensie nu geschreven ?

Groet Jitze

Geplaatst door Haudio:

<STRONG>

Beste PD,

MvG,

Haudio

Als ik even mag inhaken. Ik heb die Consonance samen met Jitze en Rogier (John was alweer weg vawege andere verplichtingen) voor het eerst gezien op de beurs in Lanaken, georganiseerd door Audioforum.be. Beluisterd hebben we 'm niet. Dat heb ik gisteren bij Haudio gedaan en dat zeer ruim. Wat opvalt is het gemak waarmee hij de info de ruimte in slingert. Hij klinkt los en gedetaillerd. Wel is er nog een hoop in te winnen. Met een andere klok verwacht ik dat nog een hoger niveau haalbaar is. Ik heb 'm beluisterd op een NAD Silverline versterker en een stel Dali speakers (die van de show van 8 november).

In vergelijking klonk de Meridian veel "technischer" lees digitaal. Er werd door de Meridian een kunstmatig brede stereostage opgezet, iets wat ik wel vaker bij de betere spelers waarneem. Mijn set thuis heeft dat ook, alleen is daar de weergave erg levenloos. Iets waar ik nog aan moet gaan sleutelen (andere analoge trap in de DAC).

En dat laatste is juist het sterke punt van de Consonance. Die analoge trap is werkelijk erg goed. Zeg maar gerust fenomenaal voor het geld. Later kwam Willem binnen om de Consonance op zijn Tact/Cabasse/Final uit te proberen. De Consonance werd toen alleen als loopwerk gebruikt. Helaas kon dat me niet echt boeien (Willem trouwens ook niet). De digitale stage van de Consonance is echt niks bijzonders, misschien wel zelfs van tamelijk bedenkelijk niveau. Als je 'm echter als complete speler gebruikt - en daar issie voor bedoeld - heb je werkelijk een schat in huis.

BTW: In het zwart is ie wel mooier dan in de "houten" uitvoering ;)

Als ik even mag inhaken. Ik heb die Consonance samen met Jitze en Rogier (John was alweer weg vawege andere verplichtingen) voor het eerst gezien op de beurs in Lanaken, georganiseerd door Audioforum.be. Beluisterd hebben we 'm niet. Dat heb ik gisteren bij Haudio gedaan en dat zeer ruim. Wat opvalt is het gemak waarmee hij de info de ruimte in slingert. Hij klinkt los en gedetaillerd. Wel is er nog een hoop in te winnen. Met een andere klok verwacht ik dat nog een hoger niveau haalbaar is. Ik heb 'm beluisterd op een NAD Silverline versterker en een stel Dali speakers (die van de show van 6 november).

In vergelijking klonk de Meridian veel "technischer" lees digitaal. Er werd door de Meridian een kunstmatig brede stereostage opgezet, iets wat ik wel vaker bij de betere spelers waarneem. Mijn set thuis heeft dat ook, alleen is daar de weergave erg levenloos. Iets waar ik nog aan moet gaan sleutelen (andere analoge trap in de DAC).

En dat laatste is juist het sterke punt van de Consonance. Die analoge trap is werkelijk erg goed. Zeg maar gerust fenomenaal voor het geld. Later kwam Willem binnen om de Consonance op zijn Tact/Cabasse/Final uit te proberen. De Consonance werd toen alleen als loopwerk gebruikt. Helaas kon dat me niet echt boeien (Willem trouwens ook niet). De digitale stage van de Consonance is echt niks bijzonders, misschien wel zelfs van tamelijk bedenkelijk niveau. Als je 'm echter als complete speler gebruikt - en daar issie voor bedoeld - heb je werkelijk een schat in huis.

BTW: In het zwart is ie wel mooier dan in de "houten" uitvoering ;)

Kijk, dit bedoel ik nu,

als je deze indruk naast de eerste recensie legt, kun je toch niet anders dan vaststellen dat hier beduidend meer zinnige informatie wordt geleverd, op basis hiervan zou ik inderdaad eens gaan luisteren.

Ook ik maak me wel eens schuldig aan het schrijven van prachtige volzinnen, probeer echter wel met de voetjes aan de vloer te blijven en niet als een verkoopbrochure te gaan klinken.

Groet Jitze

Ook ik maak me wel eens schuldig aan het schrijven van prachtige volzinnen, probeer echter wel met de voetjes aan de vloer te blijven en niet als een verkoopbrochure te gaan klinken.

Precies hetzelfde heb ik ook willen zeggen, echter dat word maar afgedaan als een aanval.

Maar goed, ik kan PD nog wel harder tegen z'n kont schoppen, het gevolg is waarschijnlijk dat z'n kop nog dieper in het zand komt te zitten. :( Daar schiet ook niemand wat mee op.

Kom op PD, accepteer ook kritiek van anderen dan alleen van de

ik heb ze ook beluisterd en gehoord

samen met de importeur zelf op een buizen amp.

Ik vind het volgende :

klank enz goed

maar :

- de plankjes bovenop lijken zo op een latten bodem van een bed van de ikea

- de bedeienigs knoppen zijn zo gammel als wat.

voor zo'n prijs verwacht ik toch beter.

hahawhahwhahha :D :D :).

Jongens waar gaat dit ook nog over..... tuurlijk mag een apparaat er mooi uitzien (niet dat dit mooi is, maar het is bedoeld mooi te zijn :D ) maar dit gaat gewoon te ver. Besteed liever al het geld en researsch in een topproduct. Stop dat in een degelijke en goede kast klaar!.

Doe maar gewoon, dan ben je al gek genoeg :D.

Groeten,

Bas