erik klijnsmit Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 hier volgt de recensie van mijn netspanning : 4 juni 2003 19:50 uur 238 volt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:hier volgt de recensie van mijn netspanning : 4 juni 2003 19:50 uur 238 volt . heb je toch nog zo'n praxis metertje gehaald ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Misschien is het leuk als meerdere personen hun gemeten waardes hier neerzetten. Rotterdam (Zuidwijk), 4 juni 2003, 22.30uur: 227 volt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door RP: heb je toch nog zo'n praxis metertje gehaald ? nee ,een echte flux ,van de zaak . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:hier volgt de recensie van mijn netspanning : 4 juni 2003 19:50 uur 238 volt . 4 juni 2003 22:30 uur 234 volt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Henno Appel:Misschien is het leuk als meerdere personen hun gemeten waardes hier neerzetten. Rotterdam (Zuidwijk), 4 juni 2003, 22.30uur: 227 volt. ik zal die lap text van mij dan ook maar ff weer plaatsen Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door RP: ik zal die lap text van mij dan ook maar ff weer plaatsen Groetjes Rene Tis dat je zo ver van Erik af woont Rene, want je had z'n buurman kunnen zijn met dat grillige spanningsverloop 238V lijkt mij niet goed, de Array reageert vanaf een 10% hogere spanning. Zou hij op 220V staan, dan is 242V de grens en dat zie ik nog wel gebeuren bij Erik. Maar bij 230V zou de grens op 253V liggen en dat lijkt me onwaarschijnlijk hoog en een onderzoek van 1eco waard Erik zou dan ook veel korter met bijv. gloeilampen doen als 253V vaak voor komt.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 4 juni 2003, 23:01: 223V. Tja, het houdt niet over hier, maar het is wel eens slechter geweest. Het net was ooit (voordat ik hier woonde) zo zwaar (over)belast, dat de sneeuw in de winter op het grasveld hier voor de flat smolt op de plekken waar de stroomkabels lagen!!! Er is wel eens maar 180V gemeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Ik zat in Rotterdam ook regelmatig tegen de 240 V aan s,avonds en dat is gewoon niet goed . De 80 V elco,s in mijn eindversterker zijn gedimensioneerd voor nog 220V en staan dus kritiek bij 240 V. Hier in Dordrecht lijkt de spanning doorgaans niet hoger te komen dan wat ik gemeten heb namelijk 232 V en dat is acceptabel. Op mijn werk zie ik aan de hand van een variac hoezeer de spanning overdags schommelt als een bezetene Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door RP: Zo zou je het kunnen stellen Andre Erik, even een vraag, als jij een lamp aandoet knalt deze er dan ook soms uit als een Raket Groetjes Rene dat heb ik dus wel , waar scoor ik zo'n apparaat waarmee je dit uitleest? Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Ik meet hier 500 volt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door RP: Zo zou je het kunnen stellen Andre Erik, even een vraag, als jij een lamp aandoet knalt deze er dan ook soms uit als een Raket Groetjes Rene nu je het zecht . ik vervang regelmatig mijn lampen . zo vaak dat ik er gek van wordt . tenminste ,ik niet mijn vrouw eerder . meestal gaan er twee dagen overheen voordat ik hem vervang . ps de meter staat nu op 235volt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Ik meet hier 500 volt. Zeker als je de netstekker van je vincent kortsluit :) Emiel: Een goedkope multimeter van de gamma kun je je netspanning mee meten. Niet zo precies als een Fluke, maar het geeft een realistische waarde aan. Zet de mutlimeter op AC (wisselspanning) en zet de schaal op 100-250 volt, als die functie erop zit. Zwarte pen in het ene gat, rode pen in het andere, en je kunt je voltage uitlezen. Op eigen risico uiteraard netspanning blijft gevaarlijk! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Ik meet hier 500 volt. Zeker je DMM bij de Gamma gekocht? Zojuist heb ik 229 V gemeten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Ik meet hier 500 volt. Dat is wat aan de hoge kant maar daar kunnen jou vincent versterkers wel tegen toch? Zonder gekheid ik heb diverse keren meegemaakt in de praktijk wat overspanning kan aanrichten zoals een zwevende nul waardoor je apparatuur onder 380 kan komen te staan en dan gaan de elco,s erg hard hoor (knallen wel te verstaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: nu je het zecht . ik vervang regelmatig mijn lampen . zo vaak dat ik er gek van wordt . tenminste ,ik niet mijn vrouw eerder . meestal gaan er twee dagen overheen voordat ik hem vervang . ps de meter staat nu op 235volt Ik weet genoeg ... dat heb ik ook. Vandaag is de NRE weer langs geweest ... Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 bedankt Bas, zal eens kijken bij de gamma. Maar wat kun je nou doen als blijkt dat die waardes dus vet fluctueren (weet wel zeker dat ze dat doen daar ik elke paar maanden weer een treetje lampen kan scoren ). Is dit een kwestie van zeuren bij de woningbouw of moet de Nuon daar aan te pas komen?. bvd JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Henno Appel:Misschien is het leuk als meerdere personen hun gemeten waardes hier neerzetten. Rotterdam (Zuidwijk), 4 juni 2003, 22.30uur: 227 volt. Nu: 225 volt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door JazzLuva:bedankt Bas, zal eens kijken bij de gamma. Maar wat kun je nou doen als blijkt dat die waardes dus vet fluctueren (weet wel zeker dat ze dat doen daar ik elke paar maanden weer een treetje lampen kan scoren ). Is dit een kwestie van zeuren bij de woningbouw of moet de Nuon daar aan te pas komen?. bvd JazzLuva Echt fluctureren zal het wel niet. Als dat wel zo is, dat hij dus snel verspringt van bijv. 225 naar 230, dan is eht behoorlijk mis. Je zult een vaste te hoge waarde meten, en een paar uur later is die misschien weer lager of hoger. i.i.g. is het de verantwoordelijkhied van de NUON. Jij betaald de nuon voor je spanning, dus mag je verwachten dat hun product goed is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Henrie:Het net was ooit (voordat ik hier woonde) zo zwaar (over)belast, dat de sneeuw in de winter op het grasveld hier voor de flat smolt op de plekken waar de stroomkabels lagen!!! Er is wel eens maar 180V gemeten... OK dat verhaal is wel de beker waard ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Het net was ooit (voordat ik hier woonde) zo zwaar (over)belast, dat de sneeuw in de winter op het grasveld hier voor de flat smolt op de plekken waar de stroomkabels lagen!!! Waren het niet de rioolpijpen die zo warm werden toen jij flink aan de race was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Henno Appel: Waren het niet de rioolpijpen die zo warm werden toen jij flink aan de race was? Lees mijn bericht nog eens goed, Henno... Ik woonde er nog niet, toen. Dus IK was het iig niet. Misschien een ander, die flink aan de race was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Volgens mij kan Erik best wel eens lekker slammnen als hij net alle peertjes weer heeft kunnen vervangen Slammen kan alleen met conussen natuurlijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts