Jump to content

tussen hemel en aarde is XTC.

telefunken
 Share

Recommended Posts

hoi mede forumleden.

ik werd vanmiddag wakker na een slopende nachtdienst en mijn vrouw kwam de slaapkamer in om te vertellen dat de xtc- doos was geariveerd.

dus ik als een speer de doos opgemaakt en ja eindelijk ze waren er.

wat heb ik besteld 1 setje interlinks en 3 setjes powercords.

na deze te hebbben aangesloten ben ik eerst maar even boodschappen gaan doen zodat ze in konden spelen.

3uur later begint voor mij de luistertest.

ik weet de werking niet van wat deze kabels allemaal doen,maar dat er wat gebeurt met je geluid dat is zeker.

het laag is nog nooit zo mooi gekontroleerd uit mijn luidsprekers gekomen als nu.

de contrabas was altijd een brei van basgeluiden en nu je hoort gewoon het plukken.

het midden stond kwa beeld altijd wat verder na achteren maar nu gewoon op de voorgrond zal ik niet zeggen maar beter aanwezig.

het hoog klingt veel verfijnder.

en wat de stemmen aangaat ik heb het idee dat er veel meer lucht om de persoon aanwezig is.

laat ik het anders formuleren ik kreeg vanavond last van kippenvel van tracy chapman,en had daar nog nooit last van gehad.

zo dynamisch als het geuid nu klinkt is een genot om naar te luisteren.

ik zal niet zeggen dat de kabels een hele nieuwe installatie neer zetten maar ze zetten wel duidelijk de puntjes op de i.

dus voor diegene die zeg dat het bij hun niet werkt goede kabels kan ik maar 1 ding zeggen, of je mankeerd wat aan je oren of je installatie is niet in orde.

ps1.het lijkt ook wel of mijn versterker eindelijk de stroomkrijgt die hij nodig heb.

ps2.mijn oren zijn niet de jouwe.

ps3. ga voor xtc.

xtc-logo2.jpg

en ja ik weet dat er al een topic over was maar dat gaat nu over auto's.

Geplaatst door telefunken:

...

en ja ik weet dat er al een topic over was maar dat gaat nu over auto's.

Goed he :P

Ik zal er hier maar niet over beginnen. Vind ik een beetje lullig voor jou. Maar het is wel interessanter dan netkabels als je het mij vraagt...

Maar goed, het is hier geen autoforum (en daar heb ik ook geen behoefte aan)...

Geplaatst door telefunken:

bedankt henrie je bent een echte audio vriend.   :D

Hehe...

Sorry, maar ik ben een beetje sceptisch t.a.v. netkabels. Een beetje zal het misschien wel uitmaken, maar als je sommige verhalen hoort (en dan bedoel ik niet zo zeer jouw verhaal hoor)...

Nee ik ben gewoon autofanaat. Als ik de verhalen van mijn moeder hoor: ik schijn als 3-jarig jochie bij mijn moeder achterop de fiets al ongeveer elke auto 'herkend' te hebben. Of ik ook altijd daadwerkelijk het goede merk/type noemde weet ik natuurlijk niet, maar ik ben dus al wel van heel jong af aan autogek. En dat ben ik nog steeds. Hoewel ik geen rijbewijs heb trouwens (terwijl ik toch al meer dan 3 jaar de gerechtigde leeftijd heb), maar das meer een financieele kwestie. En aan audio heb ik elke dag wat. Aan een rijbewijs niet, want een auto kan ik me toch niet veroorloven. :D

Geplaatst door Duck-Twacy:

Hoeveel ruimte heb je achter je set nodig voor Henno's interlinks (is 20 cm voldoende?)

Ben zelf op zoek naar een leuk XLR snoertje voor tussen mijn pre en eind.

dat ligt er aan de radius ligt rond de 20/25 cm dit is ongeveer de ruimte die je nodig heb tussen de achterkant van jouw apparaat en de muur.

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de powercord.

Ik denk dat Henno het erg druk heeft met zo veel bestellingen.

Ik kan bijna niet wachten tot die van mij binnen is. :);)

In iedergeval heeft Henno er weer een tevreden klant bij. :P

groet eric

Geplaatst door JSA:

En zijn ze nou al CE gekeurd      confused.gif      ;)

Hoi Jasper,

Een Kema- of CE keuring is niet verplicht voor netsnoeren die voor audiodoeleinden gebruikt worden. Je zult het keurmerk dus ook niet aantreffen op snoeren van Siltech, NBS etc. ;)

Uiteraard dienen de gebruikte componenten wel aan bepaalde IEC eisen te voldoen. De uiteindelijke kabel behoeft door een fabrikant echter niet aangeboden te worden bij de 2 Nederlandse offici

Dit zal achteraf altijd een precair iets zijn vermoed ik. Stel dat jij een netsnoer koopt van welk merk dan ook, en je laat het bij bijv. een verhuizing per ongeluk tussen een dichtvallende deur vallen, ik noem maar iets, dan zou je later kortsluiting kunnen krijgen mocht er inwendig iets stuk zijn in het snoer. Mocht de boel thuis later vervolgens afbranden dan is het zeer lastig te bepalen bij wie de schuld ligt, bij de fabrikant van het snoer of de gebruiker.

Een ander voorbeeld zou kunnen zijn dat een netsnoer door bijv. kinderen als zweep zou worden gebruikt tijdens een spelletje (of door volwassenen :D ), dan loop je ook de kans dat er ook iets stukgaat van binnen.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet alleen voor netsnoeren, maar voor ieder electrisch apparaat. In een versterker kan bijv. een voedingsdraad losschieten, en tegen het chassis aankomen met kortsluiting als gevolg. Wie is de schuldige? De fabrikant of de persoon die ietwat ruw met de versterker is omgegaan?

Laten we in alle gevallen maar vertrouwen op de aardlekschakelaar en de stoppen. ;)

• 2 weeks later...
Geplaatst door Henno Appel:

Een ander voorbeeld zou kunnen zijn dat een netsnoer door bijv. kinderen als zweep zou worden gebruikt tijdens een spelletje (of door volwassenen     :D  ), dan loop je ook de kans dat er ook iets stukgaat van binnen.

Laten we in alle gevallen maar vertrouwen op de aardlekschakelaar en de stoppen.     ;)

Helpen die ook tegen hersenletsel dan?

:D