Jump to content

Mini-luister impressie bij SpeedyAndre; 18 jan 2003

John Picoso
 Share

Recommended Posts

Ik zie op de (mooie) foto's dat Andre zijn speakers iets verder naar voren heeft gezet sinds ik daar was. De luisterafstand zal nu inderdaad vrij klein zijn voor zulke grote speakers. Ik kan me voorstellen dat het een beetje voelt als vooraan zitten in de bioscoop.

Blijft natuurlijk best lastig, zoeken naar het beste compromis voor deze grote speakers in een niet al te grote kamer. Neem aan dat deze opstelling weer beter is voor de laag weergave.

Geplaatst door joopie:

zo goed vind ik em niet.     :o      :o      :(

Ik vind het een zeer heldere recensie :)

Wat vind jij er verkeerd aan, Joopie confused.gifconfused.gif

Alleen vind ik de Audio Research LS2 niet terug in het verhaal, in mijn set klonk hij zeker niet " extreem analytisch" maar eerder wat soft, ik zou haast zeggen(het vooroordeel wat heerst)buisachtig. Gelukkig weet ik beter :D;)

Dat is nou zo leuk als een ander bij je komt luisteren: Hij let op dingen die je zelf niet opvallen, in dit geval duidelijk de ruimte en de afstand tot de speakers ;)

Hier wil ik iets mee gaan doen, al zijn de mogelijkheden (in deze ruimte) beperkt.

De presentatie van het geluid komt deels door de Straightwire Virtuoso interlink (up front geluid) en ook door de netsnoeren.

Eerder heb ik met de Wadia 830 direct op de Krell eindbak gespeeld en ik gebruikte de Straightwire Virtuoso als enige interlink.

Dit resulteerde in bovenstaand plaatje, extreem gedetailleerd en strak maar ook is alles (iets te ver) naar voren geplaatst.

Met de Yamamura M6000 op de Wadia kon ik een mooi compromis bereiken, er kwam meer afstand en de projectie ging in z'n geheel naar achteren, met behoud van breedte en diepte.

Nu speel ik met een zilveren zelfbouw interlink op de Northstar dac, die niets verandert aan de plaatsing, uit noodzaak, want de Northstar dac heeft geen gebalanceerde output.

Henno's interlink komt heel dicht in de buurt bij wat de Yamamura M6000 doet, met deze als vervanger voor de zilveren interlink zou het beeld wel eens "normaal" gepresenteerd kunnen worden ;)

Picoso bedankt, hier ga ik iets mee doen :)

Sorry Joopie, maar we gebruiken weer die taal die jij niet begrijpt, het komt wel een keer goed :D

Greetinx

Andr

Geplaatst door Ruud:

Ik vind het een zeer heldere recensie     :)

Wat vind jij er verkeerd aan, Joopie     confused.gif      confused.gif

Alleen vind ik de Audio Research LS2 niet terug in het verhaal, in mijn set klonk hij zeker niet " extreem analytisch" maar eerder wat soft, ik zou haast zeggen(het vooroordeel wat heerst)buisachtig. Gelukkig weet ik beter    :D     ;)

Dat van de LS2b klopt aardig in mijn set, hij valt gewoon niet op ;)

Kennelijk heb jij je oordeel gebaseerd op de kenmerken van de toen gebruikte interlinks, die dus w

Geplaatst door joopie:

toch maar alles verkopen, andre.   :P

Natuurlijk niet ;)

Heel veel gaat goed, maar ik heb wel erg veel veranderd de laatste tijd.

Picoso heeft een duidelijke weergave van de huidige situatie geschetst, zodat ik weer een ijkpunt heb om verder mee te gaan.

Ik heb Picoso na zijn verslag van de sessie bij Kermit gevraagd om ook zijn bezoek aan mij te beschrijven ;)

Dat er kritiek uit zou komen stond al van tevoren vast, dat ik er iets mee ga doen ook :)

Het wordt tijd dat jouw set ook eens op deze manier tegen het licht wordt gehouden :)

Greetinx

Andr

Geplaatst door JSA:

Dat om je heen gevouwen geluid ervaar ik precies hetzelfde als ik met een te hoge samplefrequentie werk bij sommige opnames.

Upsampelen hoeft niet altijd beter te zijn h

Ik denk dat Edwin hier wel een punt heeft. Toen ik m'n kamer nog niet voorzien had van akoestische demping had ik ook last van bepaalde frequenties, vooral piano's, die ik achter me hoorde. Dit heb ik opgelost door de eerste en directe reflecties uit de weg te ruimen. Door je speakers in te draaien verplaats je het probleem alleen maar.

Groet, Jasper