PD Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Verslag. Hier het beloofde verslag over de NAD 501 tegenover de Teac CD-P1820. Ik las op het forum dat deze Teac speler toch erg goed moet zijn voor het geld. Ooit heb ik deze speler gekregen van iemand die hem niet meer nodig had en al een tijd weer een Marantz had die voor de Teac in plaats was gekomen. Zelf speel ik al een half jaar met de NAD 501. Maar doordat ik de speler toch in huis had (mijn vader had hem van mij te leen omdat zijn huidige Zony weer eens problemen gaf) was het een kleine moeite om hier verslag over te doen. Een review erbij is altijd welkom, toch? De spelers waren allebei direct aangesloten op de NAD 2400 eindtrap en de kabels werden dus gewisseld als er naar een andere speler moest worden geluisterd. De spelers had ik bewust direct op de eindtrap aangesloten omdat ik er achter ben gekomen dat mijn NAD 1020B totaal niet klinkt (en niet in de zin van analytisch), hij maakt gewoon van het signaal een brij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Mooi verhaal. De NAD eindamp heeft een vorm van volume regeling?? Misschien moet je eens proberen een mooie passieve pre te maken of kopen (eerst "lenen"). Kan me voorstellen dat de veronderstelde regelmogelijkheid op een eindamp niet optimaal is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 29 januari 2003 Author Report Share Posted 29 januari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Mooi verhaal. De NAD eindamp heeft een vorm van volume regeling?? Misschien moet je eens proberen een mooie passieve pre te maken of kopen (eerst "lenen"). Kan me voorstellen dat de veronderstelde regelmogelijkheid op een eindamp niet optimaal is. De NAD heeft inderdaad een volume regeling voor links en rechts gescheiden. Ben verder in de toekomst van plan voor een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts