Jump to content

opeens weet je het

Recommended Posts

Geplaatst door Edwin Snoek:

Zou ik ook niet zomaar doen hoor. Je zal hem maar per ongeluk slopen.   :)

Maar je hebt een prachtige versterker. Ik vind de versterkers van MF zowieso erg mooi klinken. Altijd weer een mooi onvervormd en schoon midden en hoog. Daar kunnen de meeste andere versterkers niet aan tippen.

Zelfs de A1 en A2 met 2 x25 in Klasse A klinken heel bijzonder en hebben ook bovengenoemde positieve eigenschappen. Alleen konden deze versterkers met hun berperkte vermogen geen moeilijke luidsprekers aansturen. ze klonken dan al gauw ongecontroleerd in het laag, terwijl het mid/hoog nog steeds mooi schoon klonk. Maar in combinatie met relatief hoog rendement luidsprekers klonk de A1 en A2 ongeevenaard mooi. Als je dan een tijd geluisterd had naar deze versterkers, dan klonk elke AB versterker wat rauwig en grof in het totale geluidsbeeld. Alsof er overal rond de stemmen en instrumenten een randje zat. Dat zul je straks wel merken als je een langere tijd naar jouw MF hebt geluisterd en overschakeld op een andere versterker. Dan merk je pas echt hoe rustg  en schoon het geluidsbeeld van de MF neer zet.   :)

De huidige MF serie vind ik helemaal niks meer. Van het oude vertouwde klankbeeld van MF is helaas niets meer over. Niets geen schoon en onvervormd gepolijst geluidsbeeld meer, maar het bekende geluidsbeeld die veel klasse AB versterkers in huis hebben. Rauw en onvervormd, en licht mechanisch klinkend. Het is ook niet voor niets dat veel oude MF liefhebbers van dit merk zijn afgestapt sinds Musical fidelity van het Statische Klasse A principe zijn afgtestapt. Maarja ,veel mensen wilden nou eenmaal meer vermogen en de Klasse A versterker werd daarom steeds minder populair. Toen heeft MF hier gehoor aan gegeven en is van het Klasse A principe afgestapt. Terwijl hun motto altijd was: De aristocratie van Klasse A.

Zo zie je maar weer, uiteindelijk draait alles om de poen en de verkoop. Ook al moeten ze daar hun filosofie voor aan de kant schuiven.

Maar je hebt in ieder geval nog'

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Eric,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je aankoop. En hopelijk neem je me nu eens serieus!!!  :). Amps maken of breken je sound. Ik vind een goede map belangijker dan goede weergevers. Een amp maakt, of breekt je sound. Een goede amp geeft je het gevoel van oneindig gemak, power en drive, schoonheid en finesse.

op naar een uc  :)

groeten<

Bas

je had gelijk bas .

ik wist niet dat een versterker zoveel kon doen .

nou moet ik eerlijk wezen ,dat mijn speakers ook niet de lekkerste zijn .

bij bepaalde frequenties duiken ze net onder de 1 ohm .

en ze hebben niet zoveel renedement .

om het goed te maken ,speciaal voor jou wat plaatjes

:);)

MF3.jpg

MF4.jpg

MF10.jpg

Beste Eric,

Wow! Ziet er klasse uit man!. Laten we nu die dropveters tussen ingang en cinsc eens vervangen voor mooie afeschermde kabel, geloof mij, je zult het verschil niet kunnen begrijpen. Ik daag je uit, hoor je geen verschil, krijg je je geld terug, en het dubbelle daarvan. :).

Beste Edwin (snoek :))

Hahahah. ga jij je nou maar eens verdiepen in de Crown :). De Crown werkt namelijk precies hetzelfde als een klasse A versterker, en nog wel gebalanceerd. Alleen dan als puls versterker, en daarom wordt ie niet heet, omdat hij 90% efficient is. Lees de white papers er maar eens op na van Crown, of PS audio.

De Crowns is totaal anders dan een klasse A, A/B of andere versterker. Waar de normaal de torren als lineare versterker worden gebruikt, worden ze bij de Crown gebruikt als switch. De Werking is te vergelijken met een SACD converter.

Groeten,

Bas

Prachtige versterker Erik :)

Mooie gescheiden voeding met dikke elco's zie ik. Dat is voor mij al een goede voedingbodem voor een versterker. En hij ziet er ook nog eens heel degelijk uit van binnen.

Bas heeft wel gelijk, je zou de cinch kabels eens kunnen vervangen voor betere versie's. dit kan echt heel veel uitmaken. wat ook nog wel eens wil helpen is de luidsprekerkabels intern te vervangen voor dikkere versie's. en dan met name een versie met dikkere geleiders in een mantel hier knapt vooral het midden en hoog vaak van op.

Ha Bas :)

Ik zal eens een keer de specs van de Crown doorlezen. weet je wat het is, als het principe echt zo goed is, waarom gebruiken de topmerken zoals Krell en Ml dit principe dan niet. Het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar als het vergelijkbaar is qua geluidsbeeld met een traditionele Klasse A versterker, waarom dan nog steeds hardnekkig vasthouden aan een rendement van rond de 20 procent. Want een hoger rendement hebben de meeste Klasse A versterkers niet.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ik eerste zelf een Crown moet beluisteren om te beoordelen. En als het dan echt goed klinkt, met een onvervormd zuiver midden en hoog, dan licht ik Vincent wel weer in voor een kopie, zodat ze hem veel goedkoper op de markt kunnen brengen, met een audiofiel jasje natuurlijk. :D

Maar je bent in ieder geval niet voor niets zo enthousiast, en je hebt ook al een Rotel verkocht, dus die Crown moet gewoon wel goed zijn, anders had je die stap nooit genomen om de Rotel te verkopen. Want je was al zeer tevreden over de RB1090. dus ik geloof je heus wel, alleen blijft het een beetje knagen bij mij dat de Hifi fabrikanten niet overstappen op het principe van Crown.

Dat is eigenlijk alles. :)

Edwin

Beste Edwin,

Ik ben nog steeds ontzettend enthousiast over de RB1090. Het blijft van d huiskamer hifi amps de beste die ik ooit voor dat geld heb gehoord. No offence, de RB1090 is een wereldbak, en ontzettend mooi gebouuwd. Ten allen tijden stabiel, en wist de 800's machtig te controleren.

Controle was perfect. De Crown is gewoon zeer extreem in het laag, en dat is nou net wat ik zocht. Dit is het laag waar ik mijn leven naar zocht, en ik ben ervan overtuigd dat geen enkele huiskamer amp dat kan overtreffen.

Waarom gebruiken ML en Krell het niet? Geloof me Edwin dat komt nog wel. PS audio gebruikt het nu, (deels, want het gepatendeerde deel mogen ze niet gebruiken) Linn gebruikt het nu, maar dan met geschakelde voedingen.

Exact hetzelfde als Crown zul je nooit vinden, omdat het met tig patenten gepatenteerd is, net zoals eerdere Crown ontwerpen. Ooit is een eerder ontwerp een nagemaakt van Crown, maar dat is toen met een langdurende rechtzaak de kop in gedrukt. Crown is een meester in het patenteren van dingen.

Beste Edwin,

Kijk hier maar eens.

http://www.crownaudio.com/amp_htm/amp_info/bca.htm

http://www.psaudio.com/products/hca_overview.asp

PSwerkt identiek aan de Crown, alleen dan neit gebalanceerd. De Crown met BCA, gebruikt de techniek gebalanceerd, dus als de ene helft een "uit geeft in fase. doet de andere helft dezelfde "uit" in tegenfase.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Eric,

Wow! Ziet er klasse uit man!. Laten we nu die dropveters tussen ingang en cinsc eens vervangen voor mooie afeschermde kabel, geloof mij, je zult het verschil niet kunnen begrijpen. Ik daag je uit, hoor je geen verschil, krijg je je geld terug, en het dubbelle daarvan.  :).

Groeten,

Bas

oei ,

gevaarlijke uitspraak bas ;)

maar misschien doe ik het nog wel een keer .

en ook de inwendige speaker kabels .

maar voorlopig moet ik even bijkomen van deze vooruitgang .

maar wat is het toch een genot ,om een versterker te hebben die niet inelkaar stort als het echt te keer gaat in de concertzaal .

btw :

laat ik dit nog even toevoegen .

qua ruimte en diepte en lucht ,en nog meer van die gekkigheid ,deed de quad niet onder voor de MF hoor .

alleen de klank en de stabilietijd zijn veranderd .

gewoon wat voller ,wat meer rust .

voor de rest niks .

Daar heb men weer zoiets..

Die Musical Fidelity boys hebben een uitermat geinig ding op de markt gezet. Compromisloos en zo. Er is dus ook niet bezuinigd op een paar decimeter kabel. Nee, ze hebben gewoon het beste gekozen wat voorhanden is. En zij vinden kennelijk dat dat dropveters zijn. Wat een verstandige mensen... :D

En dan zijn er weer een stelletje audiopubers die dat dan 'even' dramatisch denken te verbeteren met een paar stukjes kabel... Ga je mond spoelen met zeepwater en neem een dropje. Dan heb je een eerste stap gezet op weg naar het echte Audio walhalla. Daar loopt Freya rond en die kun je met een goede dropveter makkelijk verleiden. Zodat zij op goddelijke wijze de sappen aan je miezerige audio torso onttrekt... en genieten devalueert tot spastische bewegingen als van een zware conus aan een versterker met een dempingsfactor 1 :D Hips...

Hee Erik!

Dat is nou alleraardigst. Het zal nu hooguit een week geleden zijn dat ik Kermit belde met de vraag of deze versterker wat zou zijn. Daar kon hij geen antwoord op geven, dus heb ik de versterker maar gelaten zo als die was. Want ik ben niet zo'n voorstander van; hup, haal binnen die hap. Is het wat, dan is het meegenomen. Is het niks, dan hup in de verkoop.

De verkoper kon mij niet overtuigen. En tijdens het telefoon gesprek moest ik ook ineens denken aan wat Kermit eerder zei: klasse A versterkers vreten wel stroom! Onder ander deze reden heeft Bas zijn Krell weggedaan. Al met al gaf het mij geen goed gevoel. Het kan overigens heel goed dat als ik hem bij jou gehoort heb dat ik dan ook helemaal om ben. Of erger jalours op je ben!

Zo... dat was effe een stuk informatie zeg :-)

Arie

Geplaatst door Kermit:

Die Musical Fidelity boys hebben een uitermat geinig ding op de markt gezet. Compromisloos en zo. Er is dus ook niet bezuinigd op een paar decimeter kabel. Nee, ze hebben gewoon het beste gekozen wat voorhanden is. En zij vinden kennelijk dat dat dropveters zijn. Wat een verstandige mensen...   :D

En dan zijn er weer een stelletje audiopubers die dat dan 'even' dramatisch denken te verbeteren met een paar stukjes kabel... Ga je mond spoelen met zeepwater en neem een dropje. Dan heb je een eerste stap gezet op weg naar het echte Audio walhalla. Daar loopt Freya rond en die kun je met een goede dropveter makkelijk verleiden. Zodat zij op goddelijke wijze de sappen aan je  miezerige audio torso onttrekt... en genieten devalueert tot spastische bewegingen als van een zware conus aan een versterker met een dempingsfactor 1    :D Hips...

kleine kinderen en dronken mensen spreken de waarheid .

toch ?

;)

ik zal uit principe de dropveters laten zitten .

ja erger ,

ik vervang mijn huidige interlinks door dropveters.

heb je er nog een paar kermie ?

wel ingespeelde graag . :)

Geplaatst door Kermit:

Die Musical Fidelity boys hebben een uitermat geinig ding op de markt gezet. Compromisloos en zo. Er is dus ook niet bezuinigd op een paar decimeter kabel. Nee, ze hebben gewoon het beste gekozen wat voorhanden is. En zij vinden kennelijk dat dat dropveters zijn. Wat een verstandige mensen...   :D

En dan zijn er weer een stelletje audiopubers die dat dan 'even' dramatisch denken te verbeteren met een paar stukjes kabel... Ga je mond spoelen met zeepwater en neem een dropje. Dan heb je een eerste stap gezet op weg naar het echte Audio walhalla. Daar loopt Freya rond en die kun je met een goede dropveter makkelijk verleiden. Zodat zij op goddelijke wijze de sappen aan je  miezerige audio torso onttrekt... en genieten devalueert tot spastische bewegingen als van een zware conus aan een versterker met een dempingsfactor 1    :D Hips...

Beste Kermit,

Hier sla je de plank mis. Ik refereer aan eigen ervaringen met interne bedrading upgrades. Maar zal je voorbeelden geven.

In een aparaat hebben we te maken grote electrische velden. Kabels werken als antenne.

Wanneer je zo'n stukje draad vervangd, voor gevlochten afgeschermde gebalanceerd OFC draad, weet je neit wat er gebeurd. (gebalanceerd omdat je dan massa en signaal door het getwsite paar laat lopen, en afscherming alleen maar aan massa).

En om het te bewijzen, wat die invloeden zijn. Bijv. D.I. boxjes voor in de studio maken van kleine electrische signalen,(van passieve bass of gitaar etc.) grote signalen, zodat het een instrument op line level is. Alles storing etc. wordt dus ook opgepept. D.I. kastjes hebben dus altijd last van storing en brom etc. veroorzaakt door electrische velden. Met het vervangen van de interne bedrading door mijn oplossing was ik 9 van de 10 keer van de ellende af. Nog een voorbeeldje. Gitaar elementen. Twee totaal identieke ontwerpen, alleen gebruikt de een goedkope geisoleerde bedrading, en de ander beter draad. Raad eens welke er veel beter klinkt?

Het verschil tussen jou en mij Kermit is, dat jij maar dingen roept, en ik dingen roep die ik zelf heb meegemaakt. EN je weet heus wel dat ik niet zo iemand ben die in hocus-spcus dingen geloof.

Maar voordat jullie denken dat ik dit om commerciele redenene roep, ik ben bereid het voor niets te doen voor Eric, puur om hem te overtuigen.

De MF is heele rg mooi, maar niets is compromise loos. Het ksot veel meer arbeid (dus geld) in een productie om emt de hand dergelijke als door mij genoemde kabelconstructie's toe te passen. Dus doen ze dat niet.

Groeten,

Bas

Jaaaa Erik, ik heb er nog een paar. Zwarte.... Nou, dan weet je het wel, dat klinkt als een klok. Het is ook de ultieme test: als je het met dropveter goed vindt klinken, dan heb je een prima gehoor... Hips.. :P:D:D:D

It's not easy being green..

Geplaatst door Kermit:

Jaaaa Erik, ik heb er nog een paar. Zwarte.... Nou, dan weet je het wel, dat klinkt als een klok. Het is ook de ultieme test: als je het met dropveter goed vindt klinken, dan heb je een prima gehoor... Hips..    :P       :D    :D    :D

It's not easy being green..

wie moet iknou geloven .

een dronken kikker

of een bass beest .

ik weet het niet ,ik weet het niet

:D;)