Jump to content

opeens weet je het

Recommended Posts

Hoi Kermit,

Geplaatst door Kermit:

Ha Arie

Was dat maar een week geleden? Pfoeh, ik dacht veel langer. Maar ik heb veels te veel wijn op en dan vind ik alles best...

Wel... het zou ook wat langer geleden geweest kunnen zijn. Lekker belangrijk ;-)

Arie

Geplaatst door Kermit:

Jeetje, bas, ik ben aangeschoten hoor... of nog erger. Dat ken je aan me taalgebruik toch wel zien... Hips    :D

Oh, volgens mij ben je permanent aangeschoten :rolleyes::P:D

Andr

En om het te bewijzen, wat die invloeden zijn. Bijv. D.I. boxjes voor in de studio maken van kleine electrische signalen,(van passieve bass of gitaar etc.) grote signalen, zodat het een instrument op line level is. Alles storing etc. wordt dus ook opgepept. D.I. kastjes hebben dus altijd last van storing en brom etc. veroorzaakt door electrische velden. Met het vervangen van de interne bedrading door mijn oplossing was ik 9 van de 10 keer van de ellende af. Nog een voorbeeldje. Gitaar elementen. Twee totaal identieke ontwerpen, alleen gebruikt de een goedkope geisoleerde bedrading, en de ander beter draad. Raad eens welke er veel beter klinkt?

Het verschil tussen jou en mij Kermit is, dat jij maar dingen roept, en ik dingen roep die ik zelf heb meegemaakt. EN je weet heus wel dat ik niet zo iemand ben die in hocus-spcus dingen geloof.

Groeten,

Bas[/QB]

Ik zal volgens jouw wel weer ongelijk hebben :)

Een DI maakt juist van een line-signaal een microfoon-signaal en maakt het geballanceerd.Dat wil zeggen het signaal wordt lager,het tegenovergestelde dus.

Maar je weet toch wel dat een uitgang van een keyboard of bas line-signaal is?

Marc

Geplaatst door dirtyherrie:

Ik zal volgens jouw wel weer ongelijk hebben     :)

Een DI maakt juist van een line-signaal een microfoon-signaal en maakt het geballanceerd.Dat wil zeggen het signaal wordt lager,het tegenovergestelde dus.

Maar je weet toch wel dat een uitgang van een keyboard of bas line-signaal is?

Marc

Beste Dirty Herrie,

Een Keyboard signaal is veel Harder dan een bass of gitaar signaal. Een D.I. maakt van een bass of gitaar signaal een + 4 dBu signaal. Een D.I. wordt gebruikt omdat er te weinig sap uit een bass of gitaar komt. S

Probeer het maar eens!

Prik een cd-speler rechtstreeks in een mengtafel(cinch naar XLR) met een testtoon van 0 db en daarna met een actieve DI ertussen.

Is zo'n 20 db zachter met de actieve DI ertussen en daarom zit er vaak een -20db schakelaar op een mengtafel om het verschil tussen line en microfoonsignaal goed te maken.

Marc :)

Geplaatst door dirtyherrie:

Probeer het maar eens!

Prik een cd-speler rechtstreeks in een mengtafel(cinch naar XLR) met een testtoon  van 0 db en daarna met een actieve DI ertussen.

Is zo'n 20 db zachter met de actieve DI ertussen en daarom zit er vaak een -20db schakelaar op een mengtafel om het verschil tussen line en microfoonsignaal goed te maken.

Marc    :)

Beste Dirty Herrie,

Ok, daar moet ik je gelijk ingeven, en ik had je niet helemaal goed begrepen. Ik dacht dat je de D.I. gebruikte in een line ingang. Maar dat blijkt dus voor de mic ingang te zijn. Maar beide hebben we gelijk, want een D.I. kan verzwakken en oppeppen.

Groeten,

Bas

Zouden ze bij MF nu echt niet hebben nagedacht over de kabels die ze in een apparaat stoppen en zomar de eerste de beste dropveter erin solderen? Ze denken toch wel na over dat soort dingen?

Mooie versterker Erik, ga je 'm constant aan laten of niet? Ik zou het niet doen.

nando

Geplaatst door nando:

Zouden ze bij MF nu echt niet hebben nagedacht over de kabels die ze in een apparaat stoppen en zomar de eerste de beste dropveter erin solderen? Ze denken toch wel na over dat soort dingen?

In de tijd dat die MF ontworpen is, was dat hele audiofiele kabelgedoe nog niet in de mode. Toen moest een versterker gewoon goed zijn, punt uit :D

Mooie versterker Erik. Proficiat!

'T is dat ik dat gekachel van zo'n grote klasse-A bak er niet voor over heb anders stond er hier allang eentje.

cool.gif

Geplaatst door nando:

Mooie versterker Erik, ga je 'm constant aan laten of niet? Ik zou het niet doen.

nando

als ik ham constant aan laat staan ,wordt het hier wel erg warm .

na een avondje spelen stijgd de temperatuur in mijn kamer van 22 naar 25 graden .

daar wordt je niet echt vrolijk van .

maar ,

van de winter is het natuurlijk heerlijk h

Als hij gewoon goed is moet je er dan in gaan rommelen?

Gekachel? Je bedoeld het stroomverbruik? Je kan 'm toch uitzetten als je 'm niet gebruikt en dan verdoet het niets. Je zal het ding toch hoogstens een paar uur per dag gebruiken, lijkt mij.

nando

Beste,

Dat hij even nodig heeft om op klank te komen is normaal. De torren moeten in hun ideale werkgebied komen, en stabiliseren.

Het is raadzaam hem een ker per dag aan te zetten, en daarna als je voor de rest van de dag (avond) niet meer gaat luisteren uit.

Niet steeds aan en uit zetten, want dat is slecht voor je trafo en elco's. Die krijgen telkens een enorme piek te verwerken. Daarvan gaan je elco's slijten, en je trafowikkelingen los laten met mechanische brom tot gevolg.

Eric, heb je enig besef wat je dit aan stroomrekening gaat kosten? :) Maar jij gelooft me toch nooit...... :D wacht maar op de NUON afrekening, en je zult weer aan me denken :)

Groeten,

Bas