Jump to content

Infinity, Aragon en Array (voortrap).

WanFie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Een soort "spatial" geluid voor het laag   confused.gif

En dat terwijl het vanaf een bepaald punt niet richtingsgevoelig meer is :rolleyes:eek.gif

Het mooie metalen trafokastje van Bas zit er tussen, ik speel weer met de Array pre :)

Helaas is de Yamamura interlink in deze combinatie onbruikbaar, dus speel ik met de zilveren interlinks, een echt klankvergelijk kan ik nu niet maken.

Wat me als eerste opvalt is dat de eindversterkers stil zijn, de brommetjes (met de AR) ben ik kwijt.

Wel is er nog een zacht achtergrond brommetje, maar dat hoor je alleen met je oor op de speaker.

Het verschil in levendigheid dat ik eerder met de Krell hoorde is er nu ook weer, de AR pre is gewoon een relaxte pre.

Inmiddels staan de speakers weer op tegels, dit naar aanleiding van de luistersessie met Erik, die het laag hier en daar miste.

Een grote trom met sublaag, maar met weinig 'vel'-geluid, was zijn ervaring.

De zilveren interlink bevoordeelt het laag-midden iets, maar ook de tegels zorgen dat de R90 net wat 'completer' overkomt.

De grote trom is er nu in z'n geheel, bij diverse opnames van Erich Kunzel hoor ik het karakter, de dreun en het sublaag als een geheel.

Dit ging met de tegels en de AR al beter, maar nu is het echt mooi :)

Bij Also sprach Zarazustra word ik ingeleid door een vervaarlijk diep laag, dat aan rommelend onweer doet denken.

Zonder tegels is dit laag bijna zoek, alleen het sub deel voel je nog.

Het beeld staat losjes, breed en diep voor me, het wordt met een groot gemak neergezet.

Een enkele keer werd het geluid iets overstuurd, maar het ging dan ook om een mega Kunzel-klap waarbij het volume op -27dB stond volgens de Array pre.

Ik weet niet of de Amplimo trafo's een grens hebben, maar ook de AR pre krijg ik over z'n nek als ik de rca inputs gebruik.

Bij elkaar genomen vind ik de eerste indruk goed, wie weet hoe het met Jensen trafo's gaat :)

Andr

Geplaatst door JSA:

Ah, je hebt je airco uitgezet?    ;)

heerlijk 25 graden beneden, toch handig, aan een rivier wonen    :D

Da's NU wel handig ja :rolleyes:

De airco heeft gedraaid voordat ik gimg luisteren, daarna liet ik me verkoelen door een lekker briesje uit de speakers :D:P

De airco zit op een aparte groep btw ....

Andr