Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Geplaatst door telefunken:

maar eerst PP's nu koda's het moet nou niet veel gekker worden.    ;)

Kan het dan nog gekker? confused.gif;)

Ik moet ook regelmatig om mezelf lachen maar feit is dat die Koda's gewoon doen wat ze moeten doen. Ze klinken wellicht een beetje hard, dit viel Erik geloof ik ook al op, maar ze voldoen wel totdat ik ze ga modificeren of een andere eindversterker aanschaf.

Volgens mij druist dit in tegen alles wat er over de vermeende kwaliteiten van een voor de PePe geschikte versterker gezegd is, zoals een verdubbeling van de stroom bij halvering van de impedantie. Een steeds merkwaardiger wordend verhaal. Is hier geen sprake van elkaar corrigerende fouten?

Zeer juist, Kermit!

Het druist overal tegenin. Ik ga hier ook vooral niet lopen verkondigen dat die twee Koda's weloverwogen aankopen waren, het is gewoon zeer impulsief!

Vanavond ga ik eens luisteren of Herman van Veen en Anne Sofie von Otter beter door de King's weergegeven worden.

Tjonge jonge jonge ...

Het enige dat hier helpt is een compleet nieuw filter, 12 dB per octaaf, voor de middentoner zowel hoogaf (beslist niet hoger dan 4kHz !) als laagaf, alsmede een ander compartiment voor de middentoner.

Alle andere "oplossingen" vallen in de categorie tijdsverspilling en wishfull thinking. Die PP's zijn gewoon gemankeerde ontwerpen. Er moet alleen gezegd worden dat de kasten zeer goed zijn (maar niet hun afwerking).

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Tjonge jonge jonge ...

Het enige dat hier helpt is een compleet nieuw filter, 12 dB per octaaf, voor de middentoner zowel hoogaf (beslist niet hoger dan 4kHz !) als laagaf, alsmede een ander compartiment voor de middentoner.

Alle andere "oplossingen" vallen in de categorie tijdsverspilling en wishfull thinking. Die PP's zijn gewoon gemankeerde ontwerpen. Er moet alleen gezegd worden dat de kasten zeer goed zijn (maar niet hun afwerking).

Paul.

precies..... hou er maar mee op, het word toch niks.

:)

Geplaatst door Pjotr:

Lekker makkelijk Jopie, dat kan iedereen roepen. Vertel eens, wat is jouw visie/oplossing dan? En kom dan ook eens voor de verandering met iets inhoudelijks.

Maak het Jopie toch niet zo moeilijk, het gaat hem niet om de inhoud, maar om het babbelen :) :)

Andr

Geplaatst door Pjotr:

Je schreef er iig positief over toch? Afijn, hoop dat je dat nog steeds bent. Idd is zo'n beetje alles er nu over gezegd wat er over te zeggen valt.

ik hoop voor puur dat het goed komt.

wel vreemd dat spiekerboer nog steeds niet heeft gereageerd.(schaam)of is die weer een aanrijding aan het verzinnen.