Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Is dat hier het geval dan    confused.gif

Nee, dit is hooguit een minder slordige bouw, geen verbetering op zich :rolleyes:

Dat er hear over gecommuniceerd wordt vind ik wel een NEP-pluimpje waard :P

Andr

Geplaatst door Maurice:

IK zal blij zijn als voor Puur weer alles in orde is en hij door kan gaan met genieten van zijn muziek op zijn set.

(...)

Ik ook, Maurice! Maar voorlopig is Puur nog op vakantie.. in een warm land.

Kun jij je zoiets voorstellen?

Een n

Mag ik het optimisme nog een beetje temperen?

Nu er ongerechtigheden in de spleet zijn gevonden, ligt het zeer voor de hand om aan te nemen dat daarmee ook de oorzaak bekend is. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Als bijvoorbeeld de middentoner te ver door moet lopen, dan hoor je dat ook met een schone spleet...

Ook tijdens de luistersessie bij Erik werd door 8 man vastgesteld dat er goed hoorbaar vervorming optrad en zeker niet alleen bij de opname van Tuck & Patti. Ik herinner mij nog de 5e van Mahler (Radio Symfonie orkest Franfurt o.l.v. Inbal - Denon) en de opname van de 9e van Beethoven, gedirigeerd door Harnoncourt (Teldec?). Kort na de luisteravond wist Spido ons te melden dat Klaas verteld had de speaker doorgefloten te hebben en, afgezien van een losgetrilde luidsprekerklem, niets ongerechtigs gevonden had. Er zat toen dus kennelijk niets in de spleet. Misschien tijdens het vervoer er weer uitgevallen? Je weet het niet...

een beetje vreemd verhaal stof in de spleet en dat er zomaar in en tussen kan komen.

betekent dat dat er minimaal 3x per dag gestofzuigt moet worden omdat de middentoner units er gevoelig voor zijn.

en dan nog het verhaal van losgetrilde luidspreker klemmen.

je durf ze toch haast niet meer te gebruiken omdat je bang bent voor de volgende ellende.

iedereen hoop voor puur dat het in orde komt met de PP's maar ik heb sterk mijn twijvels.

Geplaatst door telefunken:

een beetje vreemd verhaal stof in de spleet en dat er zomaar in en tussen kan komen.

betekent dat dat er minimaal 3x per dag gestofzuigt moet worden omdat de middentoner units er gevoelig voor zijn.

en dan nog het verhaal van losgetrilde luidspreker klemmen.

je durf ze toch haast niet meer te gebruiken omdat je bang bent voor de volgende ellende.

iedereen hoop voor puur dat het in orde komt met de PP's maar ik heb sterk mijn twijvels.

Beste Telefunken,

Wanneer er niet meer aan de luidsprekers gewerkt wordt terwijl ze op hun rug liggen, zal er niet zo gauw een (hard) vuiltje in de spreekspoelspleet terecht komen, denk ik.

Dus rechtop staand, met het schuimpie d'r voor... lijkt me wel safe, hoor.

Hoewel...met die kamikazevliegjes van tegenwoordig weet je maar nooit, h

Geplaatst door spido:

Beste Telefunken,

Een losgetrilde aansluitklem kun je gewoon met de hand weer vastdraaien hoor.

Daar zijn die dingen ook voor ontworpen.

beste spido.

sorry dat ik hier even op ingaat,maar als een aansluitklem nu los trilt wat zou daar dan de oorzaak van kunnen zijn.

(of wil je dit op resonantie gooien)

Beste Telefunken,

Die luidspreker werd de dag na de luistersessie in Nieuw Beijerland aangesloten met banaanstekers en doorgefloten met behulp van de toongenerator.

Toen bleek er een aansluitklem niet goed vastgedraaid te zijn. (Of die was tijdens het vervoer in de auto losgetrild.)

Voor alle duidelijkheid: we hebben het over een schroefklem aan de achterzijde van de kast, waarin de luidsprekerkabel wordt vastgedraaid.

Dit was dus geen defect van de luidspreker, beste Telefunken.

Maar 't lijkt wel kenmerkend te zijn dat jij er een defect in wilt zien.

Beste JSA,

Mooie foto van Sherwin! Welbedankt!

't Is weliswaar niet zijn mooiste kant... maar toch nog heel fraai. :D

Enne... heel decent van je dat je de onderste helft van de foto hebt afgesneden, zodat die bloedvlek niet in beeld verschijnt. :P

Geplaatst door spido:

Beste Telefunken,

Die luidspreker werd de dag na de luistersessie in Nieuw Beijerland aangesloten met banaanstekers en doorgefloten met behulp van de toongenerator.

Toen bleek er een aansluitklem niet goed vastgedraaid te zijn. (Of die was tijdens het vervoer in de auto losgetrild.)

Voor alle duidelijkheid: we hebben het over een schroefklem aan de achterzijde van de kast, waarin de luidsprekerkabel wordt vastgedraaid.

Dit was dus geen defect van de luidspreker, beste Telefunken.

Maar 't lijkt wel kenmerkend te zijn dat jij er een defect in wilt zien.

beste spido.

ik vond dit een mooi en doordacht antwoord,hier komen we toch nooit uit.

of ik die luistersessie en de topic's over de PP's (kings)ooit gaat snappen is nog maar de vraag.

ik ben wel benieuwd hoe de volgende set die je ooit nog ga bouwen zal klinken,naar die luistersessie kijk ik al uit. ;)

Als het over spleten gaat, ben ik er als notoir vliesridder natuurlijk als de kippen bij.

Het verhaal over vuiltjes in de spreekspoelspleet, te dunne kabeltjes en niet toereikende versterking is natuurlijk een prima verklaring voor de Poor Performance van de PP's. Zeker ingeval van combinatie van al die narigheid. Toch ben ik pas gerustgesteld als Klaas zijn oren eens laat "doorfluiten" wanneer ie aan een nieuw ontwerp in de PP reeks gaat beginnen. Dat iedereen behalve Klaas de vervorming hoorde tijdens de luistersessie bij Erik zegt veel...

Waarschijnlijk zal Spido wel weer even bellen met Klaas en informeren naar hoe en wat. Als dan blijkt dat Klaas niet in de optimale luisterpositie verkeerde, dat hij net een borrelnootje zat te eten en dat bovendien de gordijnen bij Erik te dun waren, dan is dat ook weer opgehelderd. Uiteindelijk was ie ook nog niet erg bekend met de nieuwste bezetting van luidsprekerunits.