Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Geplaatst door Bob James:

Moet wel een bijzonder gezelschap geweest zijn, die Acht van Nieuw Beijerland!

Ik zou zeggen: zet dat stelletje op een mooi rijtje naast mekaar en spuit de oren maar eens goed door met de hogedrukspuit!

8 tegen 1 dat jij niet spoord. ;)

Moet wel een bijzonder gezelschap geweest zijn, die Acht van Nieuw Beijerland!

Ik zou zeggen: zet dat stelletje op een mooi rijtje naast mekaar en spuit de oren maar eens goed door met de hogedrukspuit!

waarschijnlijk heb jij hem het hardst nodig.......

Joepie , het hele gezelschap is weer compleet. Dat belooft veel gartis publiciteit voor de PP's.

Trouwens, wanneer ikzelf wordt geconfronteerd met vuiltjes in mijn spleet dan moet ik zeggen dat ik nog best verdienstelijk klink hoor ... Vreemd dat die PP's dan meteen de geest geven.

Paul.

Geplaatst door Sherwin:

Nee dat kan toch ook niet droplul, jij bent een non existing person (zei je zelf).. dus nu verraad je jezelf weer beetje voor beetje.

Platvloerse taal maakt je bericht niet leuker of stoerder... :(

Michel

Geplaatst door richard 1:

Dat heb je met pubers he?

Tja..., wat zal ik zeggen??

Zoiets?:

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb zelf "kleintjes" en ik snap niet waar je het over hebt  "Gewoon" af-en-toe meppe is mijn devies  

Geplaatst door Michel:

of effe met hun gezicht langs het granol...  

(of gaat dat te ver)

:D:D:D

Michel

Beste Kermit,

Welbedankt voor je vriendelijk welkom!

Ja, 't is altijd weer leuk oude vrienden te ontmoeten, vind je ook niet?

Ik herinner me dat jij de aanvoerder was van de Vliesridders. Bestaat die club nog steeds?

Jullie hebben er inmiddels allemaal soepwoefers bij gekocht, vermoed ik?

Was leuk bedacht van je: dat verhaal over de middentoner die te hoog moet doorlopen en daardoor bijgeluiden gaat produceren!

Maar 't verhaal klopt niet. Bij dit type, tenminste.

Ja, bij aluminium en titanium membranen komt zoiets wel voor.

Dan moet er een low-pass filter van de tweede orde (of hoger) minstens een octaaf onder die piekfrequente worden gelegd. En soms moet er dan nog een zuigkring (notch filter) aan te pas komen.

Maar die SPH-135KEP is ongelooflijk lineair en kan zonder bezwaar filterloos afvallen.

Elk overbodig filterdeel is een slecht filterdeel (vrij naar Spinoza).

Wat jullie hoorden was geen oversturing, maar het schuren van een paar harde korreltjes plamuur die in de magneetspleet waren gevallen.

Vrijdagmiddag ben ik even in Appelscha wezen buurten, en toen zag ik dat de fasekegels van een aantal middentoners waren afgehaald voor het schoonmaken.

Overigens vertelde Klaas me dat hij de aanmerkingen van Picoso, Erik Klijnsmit e.a. over de (te?) luide weergave van het middengebied bij de King ter harte had genomen.

"D'r zijn mensen bij, die echt wel goeie oren aan hun hoofd hebben en die ook wel weten waarop ze moeten letten!' zei hij.

Hij liet me een versie van de King horen, waarbij de woofer en de middentoner elkaar vrijwel niet meer overlappen.

Die versie kon ik direct vergelijken met de versie die bij Puur was beluisterd.

Maar nu vanzelfsprekend zonder vuiltjes in de spleet.

Ja, ik moet zeggen: het klonk allemaal weer wat opener, frisser en helderder; f

Beste Kermit,

Welbedankt voor je vriendelijk welkom!

Ja, 't is altijd weer leuk oude vrienden te ontmoeten, vind je ook niet?

Ik herinner me dat jij de aanvoerder was van de Vliesridders. Bestaat die club nog steeds?

Welnee Bobje, dat is echt te veel eer. Ik ben slechts iemand die enorm geniet van de kwaliteiten van zijn weergevers. Dat is niet zo moeilijk, want ESL's laten zelf wel horen hoe goed ze zijn. Daar hebben ze geen gecreeerde schertsfiguren voor nodig.

Jullie hebben er inmiddels allemaal soepwoefers bij gekocht, vermoed ik?

Ja, voor de filmpies, in combinatie met een Kef model 100 centre en 4 (ongebakken) Kef-eitjes.

Was leuk bedacht van je: dat verhaal over de middentoner die te hoog moet doorlopen en daardoor bijgeluiden gaat produceren!

Maar 't verhaal klopt niet. Bij dit type, tenminste.

Ja, bij aluminium en titanium membranen komt zoiets wel voor.

Dan moet er een low-pass filter van de tweede orde (of hoger) minstens een octaaf onder die piekfrequente worden gelegd. En soms moet er dan nog een zuigkring (notch filter) aan te pas komen.

Maar die SPH-135KEP is ongelooflijk lineair en kan zonder bezwaar filterloos afvallen.

Elk overbodig filterdeel is een slecht filterdeel (vrij naar Spinoza).

Wat jullie hoorden was geen oversturing, maar het schuren van een paar harde korreltjes plamuur die in de magneetspleet waren gevallen.

Oh oh oh, wat een woorden allemaal weer. Alles is fantastisch, van de beste kwaliteit, helemaal geweldig. Maar ik zou dat zo graag van de luidspreker z

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

"Hij liet me een versie van de King horen, waarbij de woofer en de middentoner elkaar vrijwel niet meer overlappen.

Die versie kon ik direct vergelijken met de versie die bij Puur was beluisterd."

MK 100 ?

Ik denk dat er niet meer dan 10 zijn gebouwd :)

Andr

Geplaatst door Kermit:

A  (...) Welnee Bobje, dat is echt te veel eer. Ik ben slechts iemand die enorm geniet van de kwaliteiten van zijn weergevers. Dat is niet zo moeilijk, want ESL's laten zelf wel horen hoe goed ze zijn. Daar hebben ze geen gecreeerde schertsfiguren voor nodig.

B (...) Goh, wat aardig. En hoe zit dat dan met die luisterpanels die gebruikt zijn bij de ontwikkeling van de PP's? Hebben die dat de afgelopen jaren dan allemaal niet gehoord? Is het o.a. dan uitgerekend een door jou verfoeide gebruiker van een ESL, die Klaas dat na jaren moet duidelijk maken?

Met vriendelijke groet

Kermie Le Frogue .

Hallo Kermie!

Ja j

Het constante streven naar verbetering hoort het wezenskenmerk van onze hobby te zijn.

Het verbaast mij dat sommigen hier dat streven afwijzen of ridiculiseren.

Hier wordt het commercieel belang van Spido, Bob James en Klaas Feenstra verward met "onze hobby". Het is walgelijk dat op dit forum onder valse voorwendselen wordt getracht prijzige luidsprekers aan de man te brengen die zonder enige kennis van zaken en zonder enig vakmanschap in elkaar worden geknutseld. Het is helemaal schunnig om vervolgens te verlangen dat de argeloze koper en andere forumleden voorstellen tot verbetering aandragen. Bob James, wees een vent, kom uit voor je echte identiteit en geef Puur zijn geld terug... Hij kan daar ook een mooie esl voor kopen cool.gif

Dat veel mensen hun eigen spullen de beste vinden is op zich geen verassend verschijnsel. Wat mij meer verbaasd is dat er speakers worden verkocht waar schijnbaar het een en ander aan moet worden bijgesleuteld voordat het een keer naar behoren functioneerd. En dan is het nog maar afwachten of het uiteindelijk een keer goed komt.

Dat de bouwer je met raad en daad bij staat is hartstikke leuk maar je bent als klant toch geen proefkonijn?

Persoonlijk zou ik snel weer met deze perfect misvormers in de winkel staan om mijn aankoopbedrag terug te vorderen.

Voor zover ik weet zijn er genoeg zaken waar wel afgeronde produkten te koop zijn.