Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Beste Henk,

Ben blij dat je het zegt.

Beweringen dat Klaas Feenstra onkundig is, vind ik ook onterecht. Klaas Feenstra weet echt heel veel van akoestiek, en weergevers. Inclusief de electronica kennis. Misschien is het wat warrig dat er zo nu en dan productie fouten in het systeem zitten. En ja dat hoort niet zo!. Maarja hoevaak heb ik dat wel niet meegemaakt met het gerenomeerde infinity..........!

En over de PP's kun je zeggen wat je wilt, maar ik geloof er wel heilig in dat Klaas dit perfect zal oplossen voor Puur.

PP's afkraken is natuurlijk leuk, maar ik hecht geen waarde aan deze oordelen daar ik weet dat ze met een Quad 606 zijn aangestuurd. Ik zal zo ook een hele topic kunnen wijden aan wat de Quad allemaal verkeerd doet. Zou je dat leuk vinden Kermit? Ik denk het niet.

Ik weet dat Klaas heel erg bereidwillig is voor zijn klanten. Zo is hij tig keer van Appelscha naar Nijmegen gereden.

En de PP's kunnen dan wel zo afgebrand worden hier op het forum, maar ik weet wel zeker dat ze ooit goed zijn geweest. Ik heb goede thuis gehad. Ik ken zat duurdere systemen die echt nergens naar klonken, en waarbij de PP (zoals die bij mij stond) toch heel wat homogener klonk.

Dus Puur, trek je er niets van aan. Ik heb alle vertrouwen in Klaas Feenstra.

Groeten,

Bas

Heb mijn bericht nog even aangepast :).

Picosso's mening kan ik ook helemaal waarderen. Het maakt mij echt niet dat mensen de PP's slecht vinden. Het gaat me om de manier waarop s'ommige mensen denken hoger te zijn dan KF. En de manier waarop ze respectloos de lol ermee maken.

Of je PP's nu mooi vind of niet. Het is wel de man zijn passie en trots. En zo ga je daar niet mee om vind ik!

Groeten,

Bas

Bas,

ik vind het bedenkelijk dat je suggereert dat de Quad 606 de oorzaak van de problemen geweest zou kunnen zijn, om zodoende de PP's vrij te pleiten.

Ik ben bij de luistersessie aanwezig geweest en wat ik hoorde was een totaal belabberd ontwerp luidsprekerbox met mogelijkerwijze een d

Beste Paul,

Dank voor je reactie. op die manier kan ik een mening dus wel waarderen, want je beargumenteerd het!.

Ik wil best geloven dat er iets mis was met de PP, en dat het geluid beneden de maat was. Maar ik weet ook dat ze ooit goed waren geweest.

Niettermin, ben ik altijd iemand die het voor de zwakste opneemt, en in dit geval klaas Feenstra, omdat s'ommige mensen hem niet meer in zijn waarde laten. Dan kriebelt het bij mij om flink tegengas te geven. Zit in mijn natuur :).

Over de figuren als Bob James en Spido etc. Ik heb daar wel een mening over wie dat nou zouden kunnen zijn :D, maar iemand (Klaas feenstra) is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het op de bewuste luistersessie ongezellig was met Klaas Feenstra of dat hij zich ongepast of onbeschoft gedragen heeft. Ik kan me ook niet voorstellen dat de aanwezige op deze toon tegen klaas Feenstra hebben gepraat als hier lekker verscholen achter hun PC op het forum. En vooral dat laatste vind ik erg zwak. Er viel wat voor te zeggen als ze precies zo deden tegen Klaas F op de bewuste avond.

Groeten,

Bas

BAs,

Klaas heeft zich allerminst ongezellig of onbeschoft gedragen op de betreffende luisteravond. Er is niemand die dat beweert. De aanwezigen waren het er over eens dat Klaas zo bij de eerste kennismaking een " aimabele man" leek te zijn. Ieder heeft ook gesteld dat het dapper van Klaas is om zich zo kwetsbaar op te stellen en zich in het hol van de leeuw te begeven.

Geen van de aanwezigen heeft Klaas op de betreffende avond onheus bejegend. Er ontstaat alleen hier op het forum wat consternatie omdat enkele ego's het voor Klaas menen te moeten opnemen op een dusdanige manier dat er wrevel onstaat. Daar ga ik mij niet in mengen. Ook mijn pogingen om van de begane grond omhoog naar de twaalfde verdieping te springen heb ik inmiddels gestaakt. Dat wil niet zeggen dat zwaartekracht weldegelijk bestaat, dat ontken ik ten stelligste, het is gewoon dat ik de laatste tijd niet zoveel zin meer heb om te springen ...

Paul.

Beste Ron, Paul en de Anderen,

Ongetwijfeld was er iets mis met de exemplaren die jij hebt gehoord.

Maar met een spleetschoonmaakbeurt valt dat te verhelpen.

Ontwerpfouten? Ondeskundigheid?

Ach, er zijn helemaal geen goede luidsprekers!

Er zijn alleen verschillende soorten rotluidsprekers.

Maar de Perfect Performer is lang de rotste niet. Wanneer er tenminste geen kikker in z'n keel zit.

En wat is jouw deskundigheid, Ron?

Jij hebt zelf gekozen voor luidsprekers waar geen draad echt laag uitkomt, en die hetzelfde geluid tegelijkertijd even hard in fase en uit fase weergeven.

Je "argumentatie" heeft nog nooit enig blijk gegeven van muzikale en technische kennis.

In je ongenuanceerdheid doe je extreme uitspraken, die in schril contrast staan met de oordelen van echte deskundigen.

Je tast hiermee je geloofwaardigheid sterk aan.

Hieronder een paar citaatjes van mensen die de Kings z

Beste Bas

De luisteravond bij Klaas is in een goede, ontspannen sfeer verlopen, zoals je ook in de verslaglegging hebt kunnen lezen. Klaas is gewoon een erg aardige man.

Tijdens de luisteravond is het probleem van de vervorming ook al onderwerp van discussie geweest.

Zelf heb ik ter plaatse tegen Klaas gezegd dat ik er weliswaar een aantal positieve zaken in de Kings gehoord heb, maar ook zaken die ik niet mooi vond. En dat ik die op het forum zou plaatsen. Hij vond dat uitstekend, want dat zou alleen maar aanleiding zijn voor verdere discussie. Dus ik kan mij niet vinden in jouw verwijt.

Ik denk dat wij allemaal ons zegje gezegd hebben en dat ook allemaal met onderbouwing. Nu kan toch licht de indruk ontstaan dat wij bij de eerste luistersessie alleen maar hebben gehakt en dat Picoso eigenlijk de enige is die met beargumenteerde kritiek is gekomen. Toegegeven: Picoso bezit een meer dan bovengemiddeld vermogen om dit soort dingen goed en duidelijk onder woorden te brengen, maar zijn conclusies wijken niet substantieel af van die van de deelnemers aan de eerste luisteravond.

Wij hadden zeker niet tot doel om de PP de grond in te boren: wij wilden gewoon kennis maken met de luidsprekers waar door sommigen heel positief over geschreven werd. Dat was ook een van de redenen om een gevarieerd gezelschap uit te nodigen. Jij zou er bij geweest zijn als er op het allerlaatste moment voor jou iets niet tussen was gekomen.

Ik heb mijn oorspronkelijke verhaal van de luisteravond bij Erik er nog eens bijgehaald...

Prelude

De naam Klaas Feenstra is al meer dan 20 jaar een opvallende naam in de luidsprekerbouwwereld. Aanvankelijk als redacteur van een zelfbouwrubriek in een bekend audioblad en daarna als geestelijke vader (ontwerper) van de Pied Pipers. Daarna heb ik een tijd niets meer van hem gehoord tot ik op de fora verscheen. In verschillende discussie

Beste Kermit,

Je laatste post vind ik een waardige en goede post. ik denk i.d.d. dat we er nu alles wel over gezegd hebben.

Is het aan klaas zeker zaak om consequent te zijn. Een product moet op een gegeven moment af zijn, en al vind je later verbeteringen, neem die mee in de researsch voor een (veel) latere MK2.

De nacontrole moet zeker beter. Als je ambachtelijk te werk gaat heb je ales in eigen hand. Het mag niet zo zijn dat er bij demo's of klanten weergevers arriveren met defecten.

In het jaar dat ik besta als bedrijf heb ik nog nooit een apparaat defect terug gekregen, en daar ben ik trots op! dat geeft de klanten vertrouwen in ozne diensten. Ik kan er maar niet genoeg op hameren hoe belangrijk het is.

Door mij gemodificeerde apparaten gaan in een extreme duur test gedurende 2 dagen. En voor versterkers geld. Die gaan een dag onder spanning. Worden verhit, afgekoeld gemarteld met burst tonen op de dummyload. Daarna nogmaals met de oortjes luisteren, en dan ben ik er zeker van dat een apparaat goed is. Zo'n duurtest moet klaas zeker in acht nemen voor zijn producten. Als er iets mis gaat, kan dat veel beter in je bedrijf gebeuren, dan bij de klant thuis.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Bob James:

Beste Ron, Paul en de Anderen,

Ongetwijfeld was er iets mis met de exemplaren die jij hebt gehoord.

Maar met een spleetschoonmaakbeurt valt dat te verhelpen.

Ontwerpfouten? Ondeskundigheid?

Ach, er zijn helemaal geen goede luidsprekers!

Er zijn alleen verschillende soorten rotluidsprekers.

Maar de Perfect Performer is lang de rotste niet. Wanneer er tenminste geen kikker in z'n keel zit.

En wat is jouw deskundigheid, Ron?

Jij hebt zelf gekozen voor luidsprekers waar geen draad echt laag uitkomt, en die hetzelfde geluid tegelijkertijd even hard in fase en uit fase weergeven.

Je "argumentatie" heeft nog nooit enig blijk gegeven van muzikale en technische kennis.

In je ongenuanceerdheid doe je extreme uitspraken, die in schril contrast staan met de oordelen van echte deskundigen.

Je tast hiermee je geloofwaardigheid sterk aan.

Hieronder een paar citaatjes van mensen die de Kings z

Geplaatst door Kermit:

Beste Bas

Ik ben toch altijd wel correct en genuanceerd in mijn postings, zeker als ik het over andermans spullen heb. Als ik de uitspraken zie waarmee Bob James de boel weer probeert te provoceren...

Zit niet zo te mekkeren, kikker! Stel je niet aan: wie kaatst moet de bal verwachten.

Wat het provoceren betreft: dat lukt Bob wel aardig, h

Geplaatst door jopie:

picasso blijft nog het meest rustig onder dit alles.

bravo...

Als je mij misschien bedoelt..? :rolleyes:

Oh ja, ik kijk buitenbewoon geamuseerd toe. Wat heb ik toch allemaal losgemaakt?

Soms grinnekend om de platte humor (pagina's 11-13), dan weer een paar ijzersterke bijdragen waarderend van Bas en Paul Jenner.

Dorpstaferelen uit Asterix en Obelix. Mocht ik vroeger al graag lezen. Uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed.

Dat is tenminste wel wat ik hoop voor Puur.

Ean dan ga ik maar weer eens luisteren. Bij Puur. Of op zo'n hotelshow, bij die blauwbloedige jonkheer Bob James-spido van Klaas Feenstra baron van Appelscha-of zo.