Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Geplaatst door Bob James:

Beste Kermit,

Nee, er is niet "flink gewijzigd". Heel geleidelijk werden steeds kleine verbeteringen aangebracht. De diverse uitvoeringen verschilden echter gehoormatig weinig van elkaar. Het eerste ontwerp was namelijk al fantastisch goed, en het systeem is in de loop van een paar jaar steeds een klein beetje beter geworden. De recensies dus allemaal nog te bescheiden, aangezien de huidige uitvoering nog beter is dan de vorige uitvoeringen, waar de recensies over gaan. In je tomeloze kwaadaardigheid probeer jij de positieve recensies te devalueren, maar je bereikt nu net precies het omgekeerde!

Best bobje

Hoe k

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Spido,

Optisch was een fout woord uit mijn beperkte vocabulaire  :). Ik bedoelde met optisch mechanische duurzaamheid. Of anders gezegd, dat het nooit kapot gaat.

Groeten,

Bas

Hahaha, Bas probeert zich er weer uit te lullen :)

Mannen zijn over het algemeen optisch ingesteld, het is geen schande om het uiterlijk belangrijk te vinden :)

Neem een voorbeeld aan Tannoy, sommige modellen doen denken aan meubelstukken en toch zijn ze hoekig.

Ik betaal liever wat meer voor een mooie afwerking, je kijkt tenslotte elke dag naar je speakers :rolleyes:

Andr

Beste Andre,

hahaha nee ik bedoelde echt niet hoe het eruit ziet. Ik bedoelde duurzaamheid.

En nogmaals mij maakt het niet uit hoe iets eruit ziet. Een Crown ziet er ook niet uit in tegenstelling tot bijv. krell en ML. Dus als het me om de look's ging had ik nooti voor Crown gekozen. Ik vind mijn huidige weergevers ook niet bijzonder fraai qua uiterlijk.

Er zijn voor mij maar twee dingen van doorslaggevend belang.

1: vind ik het goed klinken

2: nog belangrijker. is het degelijk (bouw componenten etc.)

Ik wil nooit de angst hebben dat er wat kapot gaat. Dat had ik met de IRS beta's. Elke keer bij start van mijn luistersessie's zat ik al met mijn vingers in mijn oren. Kwam er geen 20 Hz oscilatie, dan was het nog altijd afwachten of de servo het wel deed. Dat wil ik dus niet!

Met een eindtrap wil ik me ook niet afvragen of hij niet kan uitfikken. Ik wil ook niet dat hij te heet wordt.

Ik wil spullen waarvan ik weet...dat is zo degelijk, dit is onverwoestbaar.

Van Crown weet ik dat het dat is.

De Matrix 800's ook. Hoe ver ik ook ga, hoe absurd luid ik ook draai. Ze gaan nooit kapot. Dat hebben ze wel bewezen de afgelopen tijd :). Er zit qua dynamiek en akoetisch vermogen voor mijn ruimte gewoon geen limiet aan.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sherwin:

Voor die speakers zou ik een moord doen..

Ik houd zelf van nog iets vlakker midhoog, maar dat kan de kwaliteiten niet drukken, zo heeft elke speaker wat.. maar als je deze luidsprekers hebt gehoord op de juiste set dan branden die ESL's van ellende uitelkaar, echt waar   :D

Mvgr, Sherwin

tligt eraan wat voor muziek je opzet .

van die muziek van jullie gaan ze zeker wel branden

:D

maar ja ,das ook niet om aan te horen . ;)

maar toch ben ik nu nieuwsgierig geworden . :rolleyes:

btw :gaan ze laag???

Geplaatst door erik klijnsmit:

nu het topic toch alle kanten op dweilt

de b&w matrix 800

wat zijn dat voor speakers bas ?

toch niet die rare hoekige dingen ?

vertel ,

voordat ik kom luisteren bij je     ;)

Jawel, toch die hoekige dingen :)

Of het iets voor jou is betwijfel ik, bij mij noemde je de drive, bij de 800's is dat met 2x 12" woofers per kant net iets heftiger :D

Bas heeft geen versterkers staan momenteel, dus die moet je zelf meenemen :)

Ik zou voor de gein wel de Aragons erop willen aansluiten met de NS als bron cool.gif

Of ze laag gaan? is 18Hz laag genoeg? :rolleyes:

Andr

Beste,

Over niet al te lange tijd worden ze aangestuurd met 2 Crown's. En dan is iedereen weer van harte welkom!

Dan' Dagostino van Krell noemde het (in 1996) de beste weergevers ter wereld. En gebruikte ze als referentie om de FPB serie op te ontwerpen, en te demo-en. Dus op de toenmalige hifi show's stond krell met deze kasten gebiampt met twee Krell FPB-600's. En Krell heeft er een eigen Actief X-over voor ontworpen. De Krell BAF-800. De test van Stereophile was ook smullen. De recensent (lewis Lipnik) heeft ze zelf aangescaht. En deze man is klassiek hobonist.

Je kan wel roepen dat ze alleen voor mijn fusion goed klinken, maar ze zijn heel veel gebruikt in klassieke studio's. En met name de natuurgetrouwheid van strijkers is subliem. Eigenlijk op een manier zoals ik op geen enkele andere weergever heb gehoord.

Het laag gaat extreem laag, maar dat valt nooit op. Het is zo droog strak en gecontroleerd, dat het lijkt alsof je het kan vastpakken. Zo gedefineerd en massief.

De constructie is ook een verhaal apart. De mid-hoog collum, maakt geen contakt met de boven en onder geplaatste subwoofers. Deze zweeft ertussen, en zit bevestigd aan eens talen balk achter de midhoog collum.

Dit alles staat op een met beton ingegoten stalen plateau.

Met de Crown op het laag, is dit het beste laag wat je ooit zal horen, en daar valt voor mij persoonlijk niet over te discuseren.

De plaatsing van een subwoofer boven, en een onder, is om de aanstoting van de lucht (koppeling) beter te maken, en daardoor heb je veel minder last van staande golven. ZE vreeren hiermee een line source voor het laag.

Nog even geduld Eric, en je bent van harte welkom. Eerst heb ik andere dingen af te handelen, en dan ga ik weer verder met de audio.

Groeten,

Bas

Geplaatst door erik klijnsmit:

we kunnen een keer samen gaan speedy .

neem jij de aragons mee .

en ik de herman karton.

eens kijken of we die bunker van bas kunnen opblazen , met wat orgel

Beste Eric,

Maak er maar geen grappen over, want ik draai soms op nivo's daar wordt iedereen bang van :). Om een uur of vier snachts kan ik flusiterzacht draaien, met nog steeds een magisch totaal klankbeeld, met nog steeds gevoel van druk. En dat is nog zachter dan andre praat....dan heb je een idee :D.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Eric,

Maak er maar geen grappen over, want ik draai soms op nivo's daar wordt iedereen bang van  :). Om een uur of vier snachts kan ik flusiterzacht draaien, met nog steeds een magisch totaal klankbeeld, met nog steeds gevoel van druk. En dat is nog zachter dan andre praat....dan heb je een idee  :D.

Groeten,

Bas

Bas wil gewoon z'n kamer niet opruimen ;):D

Andr

Geplaatst door JSA:

Omdat andre geen rokende aragons wil   :o   ;)

Die dingen sturen met gemak de grootste Apogee's aan, kom maar op met die 800's cool.gif

In het kleine lijstje met geschikte versterkers voor Apogee speakers stonden o.a. Krell, ML en Aragon :)

Andr