JSA Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: en daar komt bij dat de aragons qua vorm best overeen komen met die 800,s allemaal van die maffe hoeken achja, aragon, arogan, arogantie het komt allemaal uit dezelfde hoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door JSA: achja, aragon, arogan, arogantie het komt allemaal uit dezelfde hoek Nu heb ik nog niets over Vincent gezegd, dus dat arogant zie ik zo niet Maar laat gerust je Vincent eens roken op de 800's Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Waarom zou ik, crown is toch het beste op het laag Vincent op het midden/hoog zou nog wel eens heel mooi kunnen zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:A. (...) Onze kleine B&W cdm2 SE's met fase plug hebben hetzelfde probleem gehad. Ik vind het ook best eng, dat er een zichtbare ruimte tussen spreekspoel en plug open is. Want hoe zijn ze toch aan de naam "stofkap" gekomen. (...) B. (...) Als ik fabrikant van PP's was, en maakte deze problemen vaker mee, had ik overwogen om de versie zonder faseplug te nemen. (...) Bas Beste Bas, Ad A: Heb je een idee hoe die stofjes daar in zijn gekomen? (Ik neem aan dat jij niet geplamuurd en geschuurd hebt terwijl het boksie op z'n ruggetje lag, zodat er vuiltjes de spleet in konden glijden...) Kamikazevliegjes? Ingedikte rochelspetters? Opgedroogde feestklodders? Vastgekoekte smijtresten? Gebruikte je die speakertjes met frontdoekjes ervoor? Waar een stofkap ontbreekt, is doek of schuim misschien wel vereist om de spleet schoon te houden... Ad B: Dat is vast ook wel overwogen! Maar die paar debee's winst in het grensgebied met de ribbontweeter zijn wel mooi meegenomen: zowel gehoormatig als vanwege de systeembelastbaarheid. In combinatie met een dometweeter zou die keuze meer voor de hand liggen. De voorkeur voor een ribbontweeter ligt bij Klaas nogal dogmatisch vast. Hij is ervan overtuigd dat dometweeters altijd iets "zanderigs" hebben, en dat ze voor een luchtige, frisse weergave van belletjes en schelletjes te "langzaam" (dank je, Game) zijn. Mis jij dat aspect niet bij je B&W 800? Met de enims en emits was je toch een betere stootspanningsweergave in midden en hoog gewend? Beste Kermit, Nou vooruit, heb j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Beste, De Aragon's kunnen zeker de Matrixen wel aansturen. De kleinere Aragon 4004 van een klant van mij kon dat ook. De enige amp die meteen in de beveiliging vloog was mijn Accuphae E305, maar dat zegt meer over het overvoorzichtige beveiligings circuit van de accuphase, dan de werkelijke prestatie's van de Accuphase. Maargoed, als het zover is, wil ik de set laten horen, zoals ik weet dat ie kan klinken, en dat is met de Crown's Waarom Crown op het laag Eric? Simpelweg (ik heb al een Crown thuis gehad) omdat het beste is in het laag wat je kan vinden. Ik heb al tig amps gehad. Ook krells' zoals je weet. Crown sloeg alles. Nog nooit eerder ben ik zo geschokt en lyrisch geweest over laag controle, drive en fundament. En nee juist niet boom boom, maar vooral de definitie, losheid en echtheid van het laag. Sublaag hebben slechts enkele weergevers op deze aardkloot. Maar dan nog klinkt het vaak als een ongedfineerde lage brom, die geenzins lijkt op de gecontroleerde klap van de grote trom. De tik van een DW kickdrum..... Dat is dus niet het geval met de Crown B&W combi. Waneer er een toon van 20 Hz. komt is die nog steeds snoeistrak en puntig. En geen walm of pseudo dreun. Dat is dus wat ik bedoel met echt laag. Het enige systeem waar ik deze mate van strakheid en controle heb terug gehoord was de Klipsch hoorn (ja andre hou je vast ) met Aragon Palladium monoblokken in Frankfurt, en in iets mindere mate de Grote Tannoy Kingdom ook in Frankfurt. Frank Derks weet daar ook nog alles van. Zei het dat ik de klipsch op andere fronten verre van ideaal vind. Voor de rest, ik heb al zoveel in mijn leven mogen beluisteren, en veelal is het niet om over naar huis te schrijven. Dan ben ik veel meer gecharmeerd van hele goede kleine minimonitors die het gebied tot 50 Hz strak en met de juiste impuls weergeven. Het Grote IRS Beta systeem wat ik daarvoor heb gehad, was op zijn manier ontzettend kicken, maar dat laag was nooit zo goed geweest als met de B&W's, en het midden-hoog al helemaal niet. Kortom, ik wil niet pronken (heb het toch ook bijna nooit over mijn eigen spullen. Crown telt niet mee, want dat heb ik nog niet in mijn bezit ) maar het moge duidelijk zijn dat ik na vanaf mijn 12 al zoveel amps, weergevers etc. heb gekocht. Altijd aan het kloten was, nu echt heb gevonden wat ik altijd zocht. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door JSA:Waarom zou ik, crown is toch het beste op het laag Vincent op het midden/hoog zou nog wel eens heel mooi kunnen zijn Tja, nu ga je volgens mij blind af op wat Bas het mooiste laag vindt Ik heb de 800's ook met Krell versterking gehoord en de stootkracht (thanks Bob ) was indrukwekkend. Echter miste ik het allerdiepste laag dat zelfs bij mijn speakers (en in mijn kamer) nog goed hoorbaar is, maar dat kan aan de akoestiek (bij Rene) liggen. Ik wil trouwens alles goed hebben en dan ben ik net een verwend kind met m'n Emims en Emits, veel sneller is er niet Maar goed, de omstandigheden waren bij Rene niet optimaal, hopelijk gaat het straks bij Bas wel helemaal goed, al blijft die bunker erg smal .... te smal naar mijn idee. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Beste Andre, Ik wil zeker niet rene's geluid afvallen. Maar het diepste laag komt er niet uit in zijn ruimte. het gebied tussen de 18 en 30 Hz verdwijnt in zijn ruimte door een agresieve staande golf in het midlaag. Daar kan noch de set noch rene iets aan doen, is helaas een natuurwet. EN ik wil ook Krell niet afvallen, het is immers allemaal smaak gebonden, maar de controle van een Crown heeft Krell niet. Ik heb de Renesaince 90's ook gehad. Tot op zekere hoogte zijn de emit's en emmim's fantastisch, maar met een hobo en clarinet hebben ze moeite. Toen ik ze nog had draaide ik nog veel klassiek, en dat was een van de redenen dat ik ze ook weer weg heb gedaan. Met 95% van de muziek presteren ze uit de kunst, maar bepaalde instrumenten met een bepaalde golfvorm gaat niet goed. Groeten, Bas Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Oja, over mijn bunker. Ik heb van 18 tot 20 Khz. bijna een kaarsrechte karakterestiek. Ik heb een piekje bij 22 Hz en 70 hz. maar nog nieteens schrikbarend. Weergevers staan gericht op de volle lengte van 8 meter. en al lijkt het smal door die grote kasten, heb toch bijna 4 meter breedte. Ik heb het de hele oppervlakte van ons woonhuis, maar dan eronder. En ik denk met een prive lusiterruimte van 8 bij 3.95 meter dat ik niet mag klagen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Tja, ik luister niet veel naar klassiek, dus mij hindert het niet zo als een enkel instrument er niet helemaal uit komt. Voor mijn huidige situatie zijn de R90's perfect, in een grotere woning ga ik alles herzien, omdat de middelen er dan ook zijn Ik heb al snode plannen om een groot pand te kopen en op te knappen, samen met m'n broer is dat op korte termijn te doen. Aan de andere kant is het ook mogelijk dat ik het straks uit andere middelen kan opbrengen, maar zover is het nog niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 augustus 2003 Report Share Posted 12 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Andre, Waarom zou je alles herzien, als je immens tevreden bent met je set? ik denk dat de R90's profiteren van een grotere ruimte. Denk niet dat de ruimte er snel te groot voor is. Maar ik begrijp je wel hoor op een dag wil je het echte werk en dan komt er Wishdom Als je op die laag kasten van Wishdom Crown's zet, pis je in je broek....... Groeten, Bas Ahum, dit klinkt naar mijn einddoelstelling, vrij wonen en maximaal genieten van muziek Al ga ik het misschien bijstellen, want de Adrenaline Rush is niet meer de grootste van Wisdom Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Sodemieter toch op met die KWATS@! Een en al dezelfde persoon die loopt te stangen hier! Smerige produkten met opengeragde spleten (vol met rare goed) en een vulkaan van ellende; Als ik de kans zou hebben, had ik een paar knapen van 'Hells angels' jullie het licht uit de ogen laten PORREN! Stelletje 1 en dezelfde 'leer-nichten'... MVGR Gossie Sherwin, wat een nijd! Lege spleet zeker, vanavond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Bob James: Beste Bas, Ad A: Heb je een idee hoe die stofjes daar in zijn gekomen? (Ik neem aan dat jij niet geplamuurd en geschuurd hebt terwijl het boksie op z'n ruggetje lag, zodat er vuiltjes de spleet in konden glijden...) Kamikazevliegjes? Ingedikte rochelspetters? Opgedroogde feestklodders? Vastgekoekte smijtresten? Gebruikte je die speakertjes met frontdoekjes ervoor? Waar een stofkap ontbreekt, is doek of schuim misschien wel vereist om de spleet schoon te houden... Ad B: Dat is vast ook wel overwogen! Maar die paar debee's winst in het grensgebied met de ribbontweeter zijn wel mooi meegenomen: zowel gehoormatig als vanwege de systeembelastbaarheid. In combinatie met een dometweeter zou die keuze meer voor de hand liggen. De voorkeur voor een ribbontweeter ligt bij Klaas nogal dogmatisch vast. Hij is ervan overtuigd dat dometweeters altijd iets "zanderigs" hebben, en dat ze voor een luchtige, frisse weergave van belletjes en schelletjes te "langzaam" (dank je, Game) zijn. Mis jij dat aspect niet bij je B&W 800? Met de enims en emits was je toch een betere stootspanningsweergave in midden en hoog gewend? Beste Kermit, Nou vooruit, heb j Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Heeej sher vertel eens wat je ervan vond Binnenkort dus met de Crowns op het laag, jij kunt dan goed de verschillen gaan horen, maar zoals de set nu is is bijna al optimaal PS : bedankt nog voor de chinees Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin:(...) Ik vraag mezelf af of de spreekspoelhouder niet een soort van kringspier is die continue op de poolkern vastknijpt (...) Lieve Sherwin, Gut, jongen... wat een romantisch beeld! Je bedoelt: een spreekspoelhouder die echt van de poolkern h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Beste, en he Rene Sher: Het zijn allemaal maar woorden, en woorden doen mij zelden pijn. :)Ik ben zelf iemand die van discuseren houdt, dus zal ik op dingen van Bob james en aanhang in blijven gaan, gewoon omdat ik het leuk vind. Op de een of andere manier ben ik dol op provocerende mensen (zolang het binnen bepaalde normen blijft) en bekijk ik dit soort teksten met een glimlach. Rene, toch niet boos over wat ik over krell zei hoop ik . Ps. Die staande golf gaan we ook wat aan doen, je weet wel wat Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Nee, Zeik jij maar op, ######! bedankt sherwin nou heb ik mijn vrouw wakker gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Nou nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Beste, Hier toch wel de extreemste setup met de matrix 800's die ik ooit gezien heb. http://www.ac2.jp/user01.html Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Nee, is optimaal.. meen ik uit de grond van mijn hart dat dit het beste is wat ik ooit gehoord heb (geen klagen over), Iedere speaker heeft een karakteristiek, maar het knappe ervan is dat zelfs DAT helemaal wegvaagd in de kwaliteiten van de weergever en de set. (met andere woorden, het goede weegt veel zwaarder tegenover de paar kritieke puntjes, die er toch altijd zijn waar dan ook) Mvgr heee geloof dat we rond de 104 dB zaten met dat laatste nummer, en het stond nog als een rots dat kan natuurlijk alleen maar met een matrix contructie Leukste is, direct met de CD speler op de eindtrappen is zo fantatisch veel beter met welke pre-amp dan oook, gaf precies de verbeteringen die ik nog zocht, rust, snelheid en plaatsing... ik word een rijk man Heej Bas, niks loos over je opmerking betr de krell, iedere amp zijn karateristiek. Als je snel bent kun je precies het verscjil horen dadelijk met de crown en de 600 op het laag, anders weten alleen Sher en ik het geheim Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Hier toch wel de extreemste setup met de matrix 800's die ik ooit gezien heb. http://www.ac2.jp/user01.html Groeten, Bas hehe ja die had ik laatst ook al eens gezien , schandalig gewoon ! maar kun je die Matrix 800 nou zo strak tegen de achter wand plaatsen ? Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Beste Rene en sher, Sher: tuurlijk heb ik gelachen.....wat denk jij dan . Ik weet zeker dat Bob ook zit te lachen . Rene, Ik ben nog voor je bezig, morgen weet ik meer, en dan bel ik je. Ik weet het geheim allang. Heb nu al zoveel FPB600's gehoord. En jij weet het ook, want jij hebt de Crown bij mij gehoord op dezelfde weergevers als jij hebt. Wel zal ik eerlijk zeggen dat de Crown waarschijnlijk niet de absolute verfijndheid heeft in het midden en hoog als de Krells. Wil ik zeker niet zeggen dat de Crown kill is, of platter, maar die warme fluwele klank van krell in het midden-hoog ben ik altijd erg van gecharmeerd geweest. Kortom in jou sitatie. Crown op het laag, Krell FPB-250's op midden en hoog. Als je dat hebt staan wil je jezelf zo snel mogelijk arbeidsongeschikt laten verklaren, omdat je dan alleen nog maar wilt luisteren.......... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: (...) Ik wist niet dat er zoveel uitvoeringen er van waren, maar goed.. het is top. (...) Mvgr Sherwin Ach ja, net als bij de PP: ze blijven er aan verbeteren, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Beste Rene en sher. Maar wil je eht het onderste uit de kan. Dan twee Crowns op het laag. Een per kant, maar niet gebrugd, maar elk kanaal per kant op een woofer. Bruggen kan natuurlijk wel, maar dan zit je ineens op 2,5 Kw op het laag per kant! Maar ongebrugd elk kanaal een woofer per kant is het meest ideaal. De dempingsfactor zal zo het hoogst zijn want de impedantie van de woofers wordt hoger, dus dempingsfactor 2 x zo hoog. Heb je wel minder vermogen, maar dat is met de Crown geen issue Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Bob James: Ach ja, net als bij de PP: ze blijven er aan verbeteren, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts