telefunken Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Bob James: Ach ja, net als bij de PP: ze blijven er aan verbeteren, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste Rene en sher. Maar wil je eht het onderste uit de kan. Dan twee Crowns op het laag. Een per kant, maar niet gebrugd, maar elk kanaal per kant op een woofer. Bruggen kan natuurlijk wel, maar dan zit je ineens op 2,5 Kw op het laag per kant! Maar ongebrugd elk kanaal een woofer per kant is het meest ideaal. De dempingsfactor zal zo het hoogst zijn want de impedantie van de woofers wordt hoger, dus dempingsfactor 2 x zo hoog. Heb je wel minder vermogen, maar dat is met de Crown geen issue Groeten, Bas Zat ik ook aan te denken, anders is het zo'n enorme omschakeling kwa grootte, 2 Crowns begint erop te lijken Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Bob, We hebben het over verschillende uitvoeringen in kleur. De Matrix 800 is door de jaren heen ongeweizigd identiek gebleven, zonder enige verandering. Hij was namelijk van het begin af aan goed ontworpen Groeten, Bas Schei uit, Bas! Ik weet namelijk dat Robert Trunz in die tijd de R&D afdeling saneerde (het bloempie van wijlen John's toko in Worthing). Veel van die jongens zag ik later terug in Coatbridge! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Beste, Bob: Saneren of niet. B&W gebruikt geavenceerde laser metingen. Kasten worden met laser gemten, en de units ook. Puur en alleen voor de Matrix-800 hebben ze een nieuwe tweeter ontwikkeld. Deze tweeter heb ik daarna (en daarvoor) nooit meer terug gezien in een andere B&W. De Matrix-800 was een statement ontwerp voor ze (tevens ook het grootste wat ze ooit gemaakt hebben). Zoals het hoort krijg je bij het Matrix-800 systeem een groot boekwerk, met het hele verhaal achter de speaker, maar veel belangrijker nog, en dat is uniek. Alle CAD/CAM tekeningen van het ontwerp. De lasermetingen, meetgrafieken van de units zelf. Deze mensen gaan zo ver, en diep daar kun je als zelfbouwer gewoon niet aan tippen. En het resultaat mag er zijn. Het hele ontwerpt klopt gewoon, en dat is het meest kenmerkende van het geluid. Het klopt! Beste Rene, hahaha qua vermogen is een Crown al genoeg om je achtergevel eruit te blazen. Grote zalen voor 500 man worden versterkt met slechts 1 K2. Dus daar zeg ik het niet om. Het gaat me puur om, als je 2 Crowns hebt, dat je op 3 manieren de controle nog verder verbeterd. 1 per weergever een Crown, dus kortere ls kabels=hogere dempingsfactor 2 De elke versterkerkant van een Crown ziet nu geen 4 Ohm maar 8 Ohm impedantie (9,5 precies dacht ik). En dat verdubbeld de dempingsfactor. 3 Elke woofer heeft nu een eigen versterker gedeelte, waardoor ze onafhankelijk van elkaar aangestuurd worden. Dit lijkt misschien heel ziek, maar geeft wel de uiterste resultaten voorspel ik. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Bob: Saneren of niet. B&W gebruikt geavenceerde laser metingen. Kasten worden met laser gemten, en de units ook. Puur en alleen voor de Matrix-800 hebben ze een nieuwe tweeter ontwikkeld. Deze tweeter heb ik daarna (en daarvoor) nooit meer terug gezien in een andere B&W. De Matrix-800 was een statement ontwerp voor ze (tevens ook het grootste wat ze ooit gemaakt hebben). Zoals het hoort krijg je bij het Matrix-800 systeem een groot boekwerk, met het hele verhaal achter de speaker, maar veel belangrijker nog, en dat is uniek. Alle CAD/CAM tekeningen van het ontwerp. De lasermetingen, meetgrafieken van de units zelf. Deze mensen gaan zo ver, en diep daar kun je als zelfbouwer gewoon niet aan tippen. En het resultaat mag er zijn. Het hele ontwerpt klopt gewoon, en dat is het meest kenmerkende van het geluid. Het klopt! Beste Rene, hahaha qua vermogen is een Crown al genoeg om je achtergevel eruit te blazen. Grote zalen voor 500 man worden versterkt met slechts 1 K2. Dus daar zeg ik het niet om. Het gaat me puur om, als je 2 Crowns hebt, dat je op 3 manieren de controle nog verder verbeterd. 1 per weergever een Crown, dus kortere ls kabels=hogere dempingsfactor 2 De elke versterkerkant van een Crown ziet nu geen 4 Ohm maar 8 Ohm impedantie (9,5 precies dacht ik). En dat verdubbeld de dempingsfactor. 3 Elke woofer heeft nu een eigen versterker gedeelte, waardoor ze onafhankelijk van elkaar aangestuurd worden. Dit lijkt misschien heel ziek, maar geeft wel de uiterste resultaten voorspel ik. Groeten, Bas Hi Bas, tijd voor slaap ik bedoel de grootte van de versterkerkast binnenkort (dit weekend?) maar de crowns plaatsen Groetjes Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 We bellen morgen even rene. ben trouwens op de zaak, dus als je in de buurt van Hilversum bent........er is koffie! Trusten allemaal De mensen die morgen dit topic openen hebben heel wat te lezen Trusten en handjes boven de dekens Groeten, Kras Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Bob: Saneren of niet. B&W gebruikt geavenceerde laser metingen. Kasten worden met laser gemten, en de units ook. Puur en alleen voor de Matrix-800 hebben ze een nieuwe tweeter ontwikkeld. Deze tweeter heb ik daarna (en daarvoor) nooit meer terug gezien in een andere B&W. De Matrix-800 was een statement ontwerp voor ze (tevens ook het grootste wat ze ooit gemaakt hebben). Zoals het hoort krijg je bij het Matrix-800 systeem een groot boekwerk, met het hele verhaal achter de speaker, maar veel belangrijker nog, en dat is uniek. Alle CAD/CAM tekeningen van het ontwerp. De lasermetingen, meetgrafieken van de units zelf. Deze mensen gaan zo ver, en diep daar kun je als zelfbouwer gewoon niet aan tippen. En het resultaat mag er zijn. Het hele ontwerpt klopt gewoon, en dat is het meest kenmerkende van het geluid. Het klopt! Groeten, Bas Beste Bas, Verd Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Bob James: Wat is dat toch voor exhibitionistische onzin, dat men wil spelen zonder frontdoek? (Je rijdt toch ook niet met een open motorkap, om je twaalf cilinders te showen?) Als ik twaalf cylinders had ECH WEL die motorkap eraf!!!!!!!!!!!!!!!! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Beste Sherwin Ik maak met klem bezwaar tegen de kwalificatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Lul maar lekker raak opblaasfl*kker.. er is toch niemand die dat domme advies aanneemt, wij doen waar wij zin in hebben, en jij (klaas, spido en alle andere) dwingen ons tot zin; Mvgr even wat genuanceerder graag....... dank u.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 twordt tijd voor een nieuwe AA club . Agressieve Audiofielen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Kermit: als ook de Brul-tak aanwezig is.. Gelukkig heb je ook een gezellige tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Gelukkig heb je ook een gezellige tak reken ik goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door jopie: reken ik goed. ik wist niet dat jij kon rekenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 even denken hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 damn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Jullie kunnen posten! daar kan ik niet tegenop... Sebastiaan, jij bent ziek En bob james, je had niet meer gereageerd, heb je nog vragen over de snelheid van een esl? Ehm, wat gebruik jij als bron sebastiaan? ps: wat is je favoriete fusion album allertijden? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin:Ik wacht nog steeds op reacties van; spido, bobje of klaas.. zodat de vulkaan weer kan barsten esl,s zijn niks !! sherwin is een vies mannetje kermit is een arrogante kikker andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 shit wat doet dat plaatje onder mijn posting weg met dat stink orgel Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door spido/bob/klaas:shit wat doet dat plaatje onder mijn posting weg met dat stink orgel grappig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin:Spido bob klaas = erik kleinshit hoe weet jij dat nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 Geplaatst door jopie: grappig... je wilt zeker ook met mij dansen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 zo , nu weer serieus . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2003 Report Share Posted 13 augustus 2003 heeft iemand mijn orgel gezien ?? hij is weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts