Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Rene en sher.

Maar wil je eht het onderste uit de kan.

Dan twee Crowns op het laag. Een per kant, maar niet gebrugd, maar elk kanaal per kant op een woofer. Bruggen kan natuurlijk wel, maar dan zit je ineens op 2,5 Kw op het laag per kant! Maar ongebrugd elk kanaal een woofer per kant is het meest ideaal. De dempingsfactor zal zo het hoogst zijn want de impedantie van de woofers wordt hoger, dus dempingsfactor 2 x zo hoog. Heb je wel minder vermogen, maar dat is met de Crown geen issue

Groeten,

Bas

Zat ik ook aan te denken, anders is het

zo'n enorme omschakeling kwa grootte,

2 Crowns begint erop te lijken :D;)

Groetjes

Rene

Beste Bob,

We hebben het over verschillende uitvoeringen in kleur. De Matrix 800 is door de jaren heen ongeweizigd identiek gebleven, zonder enige verandering. Hij was namelijk van het begin af aan goed ontworpen  :D

Groeten,

Bas

Schei uit, Bas! Ik weet namelijk dat Robert Trunz in die tijd de R&D afdeling saneerde (het bloempie van wijlen John's toko in Worthing). Veel van die jongens zag ik later terug in Coatbridge!

Beste,

Bob:

Saneren of niet. B&W gebruikt geavenceerde laser metingen. Kasten worden met laser gemten, en de units ook. Puur en alleen voor de Matrix-800 hebben ze een nieuwe tweeter ontwikkeld. Deze tweeter heb ik daarna (en daarvoor) nooit meer terug gezien in een andere B&W. De Matrix-800 was een statement ontwerp voor ze (tevens ook het grootste wat ze ooit gemaakt hebben).

Zoals het hoort krijg je bij het Matrix-800 systeem een groot boekwerk, met het hele verhaal achter de speaker, maar veel belangrijker nog, en dat is uniek. Alle CAD/CAM tekeningen van het ontwerp. De lasermetingen, meetgrafieken van de units zelf. Deze mensen gaan zo ver, en diep daar kun je als zelfbouwer gewoon niet aan tippen. En het resultaat mag er zijn. Het hele ontwerpt klopt gewoon, en dat is het meest kenmerkende van het geluid. Het klopt!

Beste Rene,

hahaha qua vermogen is een Crown al genoeg om je achtergevel eruit te blazen. Grote zalen voor 500 man worden versterkt met slechts 1 K2. Dus daar zeg ik het niet om. Het gaat me puur om, als je 2 Crowns hebt, dat je op 3 manieren de controle nog verder verbeterd.

1 per weergever een Crown, dus kortere ls kabels=hogere dempingsfactor

2 De elke versterkerkant van een Crown ziet nu geen 4 Ohm maar 8 Ohm impedantie (9,5 precies dacht ik). En dat verdubbeld de dempingsfactor.

3 Elke woofer heeft nu een eigen versterker gedeelte, waardoor ze onafhankelijk van elkaar aangestuurd worden.

Dit lijkt misschien heel ziek, maar geeft wel de uiterste resultaten voorspel ik.

Groeten,

Bas

Beste,

Bob:

Saneren of niet. B&W gebruikt geavenceerde laser metingen. Kasten worden met laser gemten, en de units ook. Puur en alleen voor de Matrix-800 hebben ze een nieuwe tweeter ontwikkeld. Deze tweeter heb ik daarna (en daarvoor) nooit meer terug gezien in een andere B&W. De Matrix-800 was een statement ontwerp voor ze (tevens ook het grootste wat ze ooit gemaakt hebben).

Zoals het hoort krijg je bij het Matrix-800 systeem een groot boekwerk, met het hele verhaal achter de speaker, maar veel belangrijker nog, en dat is uniek. Alle CAD/CAM tekeningen van het ontwerp. De lasermetingen, meetgrafieken van de units zelf. Deze mensen gaan zo ver, en diep daar kun je als zelfbouwer gewoon niet aan tippen. En het resultaat mag er zijn. Het hele ontwerpt klopt gewoon, en dat is het meest kenmerkende van het geluid. Het klopt!

Beste Rene,

hahaha qua vermogen is een Crown al genoeg om je achtergevel eruit te blazen. Grote zalen voor 500 man worden versterkt met slechts 1 K2. Dus daar zeg ik het niet om. Het gaat me puur om, als je 2 Crowns hebt, dat je op 3 manieren de controle nog verder verbeterd.

1 per weergever een Crown, dus kortere ls kabels=hogere dempingsfactor

2 De elke versterkerkant van een Crown ziet nu geen 4 Ohm maar 8 Ohm impedantie (9,5 precies dacht ik). En dat verdubbeld de dempingsfactor.

3 Elke woofer heeft nu een eigen versterker gedeelte, waardoor ze onafhankelijk van elkaar aangestuurd worden.

Dit lijkt misschien heel ziek, maar geeft wel de uiterste resultaten voorspel ik.

Groeten,

Bas

Hi Bas, tijd voor slaap ;):D

ik bedoel de grootte van de versterkerkast :);)

binnenkort (dit weekend?) maar de crowns plaatsen :)

Groetjes

Rene

Beste,

Bob:

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Verd

Geplaatst door Bob James:

Wat is dat toch voor exhibitionistische onzin, dat men wil spelen zonder frontdoek?

(Je rijdt toch ook niet met een open motorkap, om je twaalf cilinders te showen?)

Als ik twaalf cylinders had ECH WEL die motorkap eraf!!!!!!!!!!!!!!!!

:D:D:D

Groet Michel ;)

Geplaatst door Sherwin:

Lul maar lekker raak opblaasfl*kker.. er is toch niemand die dat domme advies aanneemt, wij doen waar wij zin in hebben, en jij (klaas, spido en alle andere) dwingen ons tot zin;

Mvgr    :)

even wat genuanceerder graag.......

dank u....

:rolleyes::)

Jullie kunnen posten! daar kan ik niet tegenop... :D

Sebastiaan, jij bent ziek :)

En bob james, je had niet meer gereageerd, heb je nog vragen over de snelheid van een esl?

Ehm, wat gebruik jij als bron sebastiaan?

ps: wat is je favoriete fusion album allertijden?

game

:)cool.gif