Ruud Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 En wordt steeds smakelozer Dus Picoso......werk aan de winkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 14 augustus 2003 Author Report Share Posted 14 augustus 2003 Geplaatst door Ruud:En wordt steeds smakelozer Wie als Klaas Feenstra zijn eigen ontwerp als wereldtop wil verkopen en onder kritiek tegengas geeft in de geest van spido et all, die mag heel stevige kritiek terug verwachten. Een kwestie van afmaaien. En sommigen zijn er hier heel goed in. Wat ik ga doen is straks bij Puur opnieuw luisteren, zelfde CD's, en nog wat ander kritisch materiaal, misschien nog wat kabels wisselen, misschien gaan m'n eigen loopwerk en DAC mee om een goede bron te hebben. En dan gewoon weer opschrijven wat ik gehoord heb en wat ik daarbij heb ervaren. Er zit nu een overvloed aan SPAM in deze draad, maar ik zal niet (zoals Erik het ooit presteerde) deze topic verwijderen. Nooit. Alleen www.hear.nl kan iets doen (maar die zal het niet doen, want ik denk dat de officiele handel prachtig vind wat er in deze topic gebeurt en is gebeurd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Groningen heeft een reputatietje wat dat aangaat. Ik herinner mij nog een 'wet-fun' poster. O o o o , wat was dat schokkend zeg (voor sommige dan...) Ik kreeg er toch een beetje vreemde smaak van in mijn mond... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 maar ik zal niet (zoals Erik het ooit presteerde) deze topic verwijderen. Nooit. Alleen www.hear.nl kan iets doen (maar die zal het niet doen, want ik denk dat de officiele handel prachtig vind wat er in deze topic gebeurt en is gebeurd).[/QB] Denk dat Crown en B&W heel erg blij worden als ze dit zouden lezen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 toch is het een beetje triest allemaal . ik vind klaas (en dit meen ik echt ) een schappelijke man . zoals hij overkwam toen hij bij mij thuis de pp,s demonstreerde . gewoon rechtoe rechtaan ,geen flauwekul over kabels of iets . gewoon speakers neerzetten en luisteren . ook zijn gedachtengang omtrent weergevers en hoe die zouden moeten klinken spreken mij aan (lees zijn site maar eens door). alleen het probleem is ,dat zijn speakers niet klinken . maar , heel ver in mijn achterhoofd ,zit ik nog steeds te denken om er een paar aan te schaffen . waarom ?? omdat iedereen al van die suffe tingeltangelmuziek speakers heeft van het merk x waar je op iedere show mee overdonderd word . en daar 10k voor neerlegd omdat er van die goede recencies over worden geschreven . en omdat ze door hun loudnessachtige frequentieverloop zo lekker in het gehoor liggen . de pp is een eerlijke speaker ,van een bouwer die nuchter is en nuchter denkt . niks geen mooie gepolijste afwerking of schuine kanten ,of achteroverhellende vlakken . nee gewoon een kast ,, klaar . en geloof me ,als dat middenprobleem is opgelost ,zijn er dan wil je niet weten hoe dat ding speeld . en zo denk ik erover Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:toch is het een beetje triest allemaal . alleen het probleem is ,dat zijn speakers niet klinken . Tja , beetje lullig als je dan speaker bouwer bent . Wat ik ook best triest vind, is dat er onder 3 of 4 pseudoniemen door de heer KF gepost wordt op verschillende fora. Ik bedoel dat als je van jezelf vindt dat je een wereldproduct neerzet moet je daar ook zelf voor uit durven komen hier (op deze manier komt het namelijk niet erg professioneel over). Verder vraag ik me af of deze speakers niet veel te vroeg in de markt gezet zijn , daar voorzover ik weet er verschillende versies in omloop zijn (bv de versie die Bas had geluisterd is totaal anders). Ik heb zelf deze speakers nooit gehoord dus je zult mij niet horen zeggen dat het niets is, maar gezien de recensie van Picoso en de luisteravond bij eric lijkt het mij verstandiger om het ontwerp nog eens goed onder de loep te nemen. En dat piccie dat ik postte is gewoon humor en moet kunnen vind ik Groeten JazzLuva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door JazzLuva:(...) Wat ik ook best triest vind, is dat er onder 3 of 4 pseudoniemen door de heer KF gepost wordt op verschillende fora. (...) Hoe k Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Ja,hoe h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Eerst een heel jaar lang een grote muil open trekken hier op het forum, en nu met staart tussen de benen gaan zitten posten.. wat een figuur.. Mvgr Beste Sherwin, Er is een groot verschil tussen de geintjes en grapjes tussen fictieve, anonieme, apocrieve forumfiguren en het op een hatelijke manier denigreren van werkelijk bestaande personen. KF forumt niet. Niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Bob James: Beste Sherwin, Er is een groot verschil tussen de geintjes en grapjes tussen fictieve, anonieme, apocrieve forumfiguren en het op een hatelijke manier denigreren van werkelijk bestaande personen. KF forumt niet. Niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Zelden zo'n partij onzin gelezen.... Waar gaat dit over..???? Het kostte me bijna een uur van m'n tijd net terug van vakantie, om er een beetje van te snappen. Ik mis alleen Puur in het verhaal, laten we eens wachten wat hij (en niet te vergeten John Picoso) te melden hebben. Ik ben ondertussen wel overtuigt dat er veel mensen zijn die denken de wijsheid in pacht te hebben. Maar dat deze er mijlen ver naast zitten. Natuurgetrouw geluid is heel wat anders als wat er tegenwoordig gepromoot wordt onder de kreet "High End". Erik is de nuchterste onder de schrijvers..... Je weet het niet, je weet het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 wat IS natuurgetrouw geluid???????????? wat HOORT iemand anders...? [hoe hoort] hoe BELEEFD iemand geluid? is ons gehoor ECHT heel anders? [individueel] denk daar maar eens over na, als je eruit bent hoor ik het wel....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door jopie:wat IS natuurgetrouw geluid???????????? wat HOORT iemand anders...? [hoe hoort] hoe BELEEFD iemand geluid? is ons gehoor ECHT heel anders? [individueel] denk daar maar eens over na, als je eruit bent hoor ik het wel....... mijn beste jopie . als ik anders hoor dan jij ,dan zegt dat niks over de klank van onze installatie . want jij hoort het live ook anders dan ik . en klinken onze installaties nu heel natuurgetrouw ,dan zullen wij allebei het zelfde horen ,ondanks dat we anders horen . ander voorbeeld . een mooie boom in het veld . ik zie hem ,jij ziet hem . ik vind die boom dik jij vindt hem dun . nu maken we een foto van die boom . (hetzelve als een opname in de audio) die foto ontwikkelen we (hetzelvde als de weergave in de audio ) jij vind de boom nog steeds dun ik vind hem nog steeds dik . dus wat jij live ziet ,zie je ook op de foto . misschien wel anders dan ik ,maar dat maakt voor de reproduktie niks uit . dus iedereen (hoe hij ook hoort )kan zeggen of iets natuurgetrouw is of niet . omdat hij altijd zijn eigen oren als referentie heeft . snap je Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:nu maken we een foto van die boom . (hetzelve als een opname in de audio) die foto ontwikkelen we (hetzelvde als de weergave in de audio ) Juist en die foto van die boom is geen boom, maar blijft een foto van een boom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door richard 1:Juist en die foto van die boom is geen boom, maar blijft een foto van een boom. Ik kan me nog goed die foto van jou herinneren met dat pijpje. Met de tekst: Dit is geen pijp. {maar dan in het latijns geloof ik.} Hij stond op het oude hifi.nl forum en kan hem daarom niet meer terugvinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door richard 1:Juist en die foto van die boom is geen boom, maar blijft een foto van een boom. en sommige installaties maken er een struik van toch ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Kermit:En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Volgens mij zijn dat geen geintjes. {Geintje} Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: en sommige installaties maken er een struik van toch ?? Wel consequent blijven: Een foto van een stuik dan. Maar foto's van struiken kunnen toch ook mooi zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Wel consequent blijven: Een foto van een stuik dan. Maar foto's van struiken kunnen toch ook mooi zijn ? als ik een boom opzet ,, wil ik geen struik horen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Zou Puur zijn luidsprekers alweer thuis hebben? Ik ben reuze benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: als ik een boom opzet ,, wil ik geen struik horen . Dat gebeurt vanzelf als je een orgel-cd opzet :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 augustus 2003 Report Share Posted 19 augustus 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Ik kan me nog goed die foto van jou herinneren met dat pijpje. Met de tekst: Dit is geen pijp. {maar dan in het latijns geloof ik.} Hij stond op het oude hifi.nl forum en kan hem daarom niet meer terugvinden. Voor de liefhebbers van een (plaatje van) een goede pijp: Het is een schilderij van Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts