Jump to content

Luistersessie bij Puur: (opnieuw) de Perfect Performer King

Recommended Posts

Geplaatst door Sherwin:

Dat klopt, vraag maar aan Bas.. mits je hem goed aanstuurd (alleen jammer dat het er niet uit ziet, maargoed, kan de pret niet drukken natuurlijk   :D)

Mvgr

Als het perfect klinkt, dan mag het wat mij betreft zo lelijk als de nacht zijn..

:D

Geplaatst door Sherwin:

Voor mij niet, het moet nog wel een 'klein beetje' aantrekkelijk blijven.. maargoed, daarom ontwerp ik mijn speakers ook zelf!

Mvgr   :D

Natuurlijk zie ik ook liever een mooie speaker, maar ik bedoel eerder in de categorie "form follows function" if you begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb ook semi-zelfbouw staan en de grootste discussies gaan over de afwerking :D

Geplaatst door cgm:

Ik heb ook semi-zelfbouw staan en de grootste discussies gaan over de afwerking      :D

Dat heet het "Frontplaat effect". Ook op professioneel ontwerpniveau, en het doet er niet toe om wat voor apparaat het gaat, wordt meestal 90% van de tijd gespendendeerd aan gediscussieer over de kleur van de knopjes en 10% aan de functionaliteit. Over de kleur kan n.l. iedereen mee lullen, over de funtionaliteit en kwaliteit niet. Al meent iedereen natuurlijk overal verstand van te hebben.

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren......  :D

Groeten,

Bas

Bas,

Laat dat nu maar aan mij over.............

;) Groet Jitze confused.gif

Geplaatst door Michel Romijn:

kijk eens naar een nachtegaal!

hij ziet er niet uit maar zingen dat dat beestje kan!!!!!!

Groet Michel   ;)

Okee, dan zet ik 2 vogelkooitjes in de huiskamer. Is er dan nog een beest dat voor subwoofer kan spelen? :)

Geplaatst door cgm:

Okee, dan zet ik 2 vogelkooitjes in de huiskamer. Is er dan nog een beest dat voor subwoofer kan spelen?    :)

Een olifant schijnt met subsoon geluid over kilometers afstand met soortgenoten te communiceren... Dat werkt wel als subwoofer denk ik ;):D

Geplaatst door Henrie:

Een olifant schijnt met subsoon geluid over kilometers afstand met soortgenoten te communiceren... Dat werkt wel als subwoofer denk ik    ;)    :D

Ze schijnen ook als blaasinstument veel decibellen te kunnen produceren.

Als supertweeter zou je vleermuizen kunnen overwegen. Zien er niet uit maar gaan wel erg hoog (kwa geluid dan).

De luidsprekers zijn wel iets verandert terwijl ik op vakantie was. Ten goede denk ik. Het midden is wat slanker geworden en met meer detail ook.

Wat ook opvallend is is dat de Creek weer lekker draait, de Koda's zijn inmiddels buiten dienst, die ga ik proberen te modificeren voor het laag.

Geplaatst door Henrie:

Een olifant schijnt met subsoon geluid over kilometers afstand met soortgenoten te communiceren... Dat werkt wel als subwoofer denk ik   ;)   :D

Zou jij ze dan op spikes zetten?

Geplaatst door Puur:

De luidsprekers zijn wel iets verandert terwijl ik op vakantie was. Ten goede denk ik. Het midden is wat slanker geworden en met meer detail ook.

Wat ook opvallend is is dat de Creek weer lekker draait, de Koda's zijn inmiddels buiten dienst, die ga ik proberen te modificeren voor het laag.

hoi puur.

je denkt ten goede, betekend dat dat klaas geslaagd is met modificeren of wacht je af wat anderen er van vind.

misschien een vreemde opmerking over dat de creek lekker draait, maar je bent net terug van vakantie gun jezelf de tijd om te luisteren.

ik ben wel benieuwd of je het over 2 weken als je wat meer gewend bent aan de sound of je nog tevreden bent.

Geplaatst door telefunken:

je denkt ten goede, betekend dat dat klaas geslaagd is met modificeren of wacht je af wat anderen er van vind.

Weet je wat het is, Telefunken? Het is allemaal zo verwarrend. Echt! Belangerijk voor mij is dat ik gewoon lekker m'n muziek kan draaien, en dat doe ik al sinds de komst van de Kings.

Er zijn zeer veel opmerkingen over het middengebied gemaakt en vaak was ik het hier niet helemaal mee eens. Waarschijnlijk ligt dit aan mijn smaak. Ik denk dat de smaak van Feenstra en die van mij behoorlijk overeen komen. Toch is er denk ik geprobeerd de de erg goede feedback van Picoso te verwerken, en dat is volgens mij gelukt. Natuurlijk heb ik het dan niet over de pure vervorming, want dit mocht gewoon niet voorkomen en is herstelt, maar meer over de klanksignatuur.

Geplaatst door telefunken:

misschien een vreemde opmerking over dat de creek lekker draait, maar je bent net terug van vakantie gun jezelf de tijd om te luisteren.

ik ben wel benieuwd of je het over 2 weken als je wat meer gewend bent aan de sound of je nog tevreden bent.

Ja, dat is ook zo iets vreemds. Ik zit met Yoyo te luisteren en de Koda's brengen een lekkere stap vooruit. Later komt Feenstra, we sluiten de Kings eerst aan op de Creek en ik zeg: "Moet je nu eens luisteren naar die gekke Koda's", sluit de Koda's aan en het geheel zakt gewoon in en klinkt hol. Heel raar.

Maar ik denk niet dat jullie je er t

Geplaatst door Puur:

Ja, dat is ook zo iets vreemds. Ik zit met Yoyo te luisteren en de Koda's brengen een lekkere stap vooruit. Later komt Feenstra, we sluiten de Kings eerst aan op de Creek en ik zeg: "Moet je nu eens luisteren naar die gekke Koda's", sluit de Koda's aan en het geheel zakt gewoon in en klinkt hol.

Wat zegt ons dat over de akoestische kwaliteiten van Yoyo en Klaas als ze een ruimte betreden ??? ;)