SpeedyAndr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door padi:Array heb ik vaak genoeg gehoord om er een oordeel over te geven, en ik vond de recencie nogal frapant in vergelijk wat ik gehoord heb. Mischien lijkt het erop dat ik een enorme krellfanaat ben maar het tegendeel is waar, wel is het zo dat ik jarenlang met krell gedraait heb in combinatie met een c.a.t. voortrap inderdaad wel een oudere krell namelijk de MDA-300 ( mono versie van de KSA-150) ik ken de nieuwere series en ik weet waar ze nu toe in staat zijn qua muzikaliteit met behoud van de enorme dynamiek. Sinds ik met de buizenvoortrap draaide ben ik me meer gaan verdiepen in buizen en ik draai nu al jaren met een 23 watt single ended buizenversterker en ik zou niet meer anders willen... Padi Dus zelf stap je van Krell af en kies je voor het gemoedelijke buizengeluid. Stel dat er iets bij mij zorgt dat de Krell klinkt zoals Hans stelt, ligt dit dan niet aan andere dingen zoals bijv. de netvoeding bij mij? Dit heb ik op het netsnoer na niet verbeterd, hij zit in een wcd op flinke afstand van de stoppenkast en waarschijnlijk is de groep niet schoon. Ik bedoel dus, stel dat de Krell nu niet presteert zoals hij volgens jou kan doen, waar moet ik dat dan zoeken? Overigens heeft de Array gespeeld met een filterend netblok, dat kan ook een behoorlijk verschil maken. Bij Hans wil ik dit ook testen, hoe klinkt de Array zonder filter? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Het lijkt wel een "Soap" Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Ik heb jarenlang met volle tevredenheid gedraaid met Krell. Wat ik nu heb staan is volledig anders en ik vind het muzikaler, moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel maar de muziek pakt me meer. De krell combi is op veel punten "technisch" absoluut beter en met name dynamiek, exacte plaatsing van instrumenten, breedte, diepte. Wat ik nu heb ademt meer en is natuurlijker qua timbre van instrumenten en stemmen, het is net waar je voor kiest. Dat de krell in jouw combinatie beter zou kunnen presteren zou ik niet weten, wat wel eigenlijk een must is is dat je de krell gebalanceerd aansluit op je AR voortrap maar dit had je waarschijnlijk al gedaan. Wat ik niet zou doen in combinatie met een krell is zilvere bekabeling, ik weet dat in het verleden dit namelijk bij mij niet goed uitpakte en toch heb ik serieuze kabel (siltech) geprobeerd. Mijn keus is uiteindelijk gevallen op Cardas waar ik momenteel nog meedraai, dit klonk in vergelijk met Siltech een stuk minder gestresd, natuurlijker en evenwichtiger. Niks slechts over Siltech maar in mijn set geen goede match. Ik denk niet dat een netfilter op de krell een verbetering zal zijn, bij dit soort versterkers denk ik dat je verlies krijgt in dynamiek maar je zou het moeten proberen maar let wel op dat het filter de Krell aankan ( Tice Powerblock..? ). Het is niet zo dat ik Array af wil kraken maar ik heb vaak produkten van Array gehoord maar nooit onder de indruk geraakt, wel altijd bepaalde minpunten gehoord en zoals ik al eerder vermelde een nogal dun geluid. Het heeft natuurlijk ook altijd met de combinatie van komponenten te maken, ik denk dat de Array minder laag weergeeft dan een krell ( zeker in combinatie met AR) waardoor het mischien aangenamer en minder massief overkomt dan met een krell. Gegarandeerd dat met veel proberen ( denk aan bijv een andere voortrap kabels,tuningprodukten...etc...etc..) Een combinatie met je Krell kunt vinden die heel erg overtuigend kan klinken. In ieder geval veel succes. Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Wat ik nog even kwijt wil, als je serieus gaat vergelijken probeer dan de Arrays zeker een week thuis te houden en "wen" aan het geluid. Als je daarna terug gaat naar je eigen set dan kun je makkelijker een vergelijk maken en waarschijnlijk worden de verschillen duidelijker. EEn half uurtje naar de ene set luisteren en meteen terug maakt het vergelijk naar mijn mening moeilijk en op den duur weet je het niet meer. Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door padi:Wat ik nog even kwijt wil, als je serieus gaat vergelijken probeer dan de Arrays zeker een week thuis te houden en "wen" aan het geluid. Als je daarna terug gaat naar je eigen set dan kun je makkelijker een vergelijk maken en waarschijnlijk worden de verschillen duidelijker. EEn half uurtje naar de ene set luisteren en meteen terug maakt het vergelijk naar mijn mening moeilijk en op den duur weet je het niet meer. Padi Die week luisteren ben ik met je eens, alles wat we nu hier lezen is gebaseerd op Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door joopie: jij bent geen audiofiel andre maar een audio PIEL. En daar ben ik trots op ook, zonder dat gepiel is audio maar saai Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 volgende maand kom ik weer langs met een koda bij andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:volgende maand kom ik weer langs met een koda bij andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Of buizen op het mid/hoog en het laag aan de krell laten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2003 Author Report Share Posted 1 maart 2003 kijk eens bij "wat is nu precies muzikaler" hier heeft Jitze zijn mening geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Gezien zijn ervaring (Hij werkt in een Audiozaak) kan dit voor ons geen beter compliment zijn. Dit soort conclusies moet je toch niet al te snel trekken, het werken in een audio zaak is zeker geen kwaliteits kenmerk............. Het lijkt mij vreselijk zinvol eerst eens te kijken hoe iemand met muziek omgaat. Groet jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door padi: Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik de indruk heb dat de Array dunner klinkt en dat dit juist in jouw oren goed matched met de Kappa's. De R90's dan natuurlijk Ik had meer het idee van "dit past erg goed bij elkaar", maar dat heb ik ook met de Krell, beide spelen moeiteloos. Vanmiddag hoor ik hoe de Kappa 9 klinkt op de Array en met zo'n speaker hoor je ook makkelijker of de Array er moeite mee heeft. Een dunner geluid wekt de indruk van meer details, ik ga speciaal letten op piano's, stemmen, het uitklinken en natuurlijkheid. Overigens mag je ook je oor te luisteren leggen als ik de Arrays op zicht heb, ik wil dat spoedig gaan regelen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Iets in de trend van: Minder/dunner laag wordt beleefd als strakker laag Sneller en strakker laag, is dunner, waardoor ook meer detaillering is te horen........ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Iets in de trend van: Minder/dunner laag wordt beleefd als strakker laag Precies een versterker met minder/dunner laag kan bij een bepaalde speaker worden ervaren als een strakker/meer gedefinieeerd laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door padi: Precies een versterker met minder/dunner laag kan bij een bepaalde speaker worden ervaren als een strakker/meer gedefinieeerd laag. Stel dat ik dit laag als prettig ervaar, dan is er toch niets aan de hand Ik ga The Hunter van Jennifer Warnes eens draaien, hier staat geboost laag op, net als het hoog btw, dit moet dan ook tot uiting komen in deze set. Zijn er bij jullie meer opnamen bekend die een typisch "vet" (en natuurlijk) laag laten horen? Ik kan ook een vetmeter meenemen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Ja leuk, die overdrijft het goed ja Zeg Hans, heb je ook een 75 ohm interlink voor aan je eigen cdspeler naar de Northstar (rca-rca)? Of zit er toevallig XLR (aes/ebu) op, dan kunnen we dat ook eens testen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Wat ik me nu afvraag, ligt het probleem nu bij de Krell eindtrap of aan je infinity's ( en/of je ruimte...?).De Kappa's ken ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 2 maart 2003 Report Share Posted 2 maart 2003 waar gaaaaaaaat dit over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart 2003 Author Report Share Posted 14 maart 2003 Over een week of zo nog eens proberen. Ik ben weer benieuwd..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2003 Author Report Share Posted 25 maart 2003 Het werd iets langer dan 'n week of zo. maar komend weekend gaat het dan toch weer gebeuren. Nu met twee mono's voor het laag, en een stereo voor het hoog. Andre, Ik kan eventueel wel een paar stukken "Monster" kabel meebrengen. Ook zal ik de gevlochten meebrengen (de ingekorte koperen versie). M.b.t. de interlink tussen de Nordstar en pre('s), ik denk dat we dit met een kortere kabel moeten zien te regelen. Al die stukken aan elkaar was niet echt High end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 maart 2003 Author Report Share Posted 25 maart 2003 Uiteindelijk is het gebeurd.... Ze zijn middendoor. Ik bedoel m'n spiekerkabels. Lang heb ik getijfeld, maar het is gebeurt. Dus deze kan ik ook meebrengen. Doordat deze de helft van de lengte hebben, en nog eens dubbel gebruikt worden is er erg veel veranderd. 1. Het stereobeeld is nog beter. 2. De focusering in nog precieser. 3. Het laag is nog strakker, zonder dun te zijn. 4. De kast van de gitaar is terug. 5. Het hoog komt veel beter over (was al lang een zwakker punt). Kortom is had dit veel eerder moeten doen. Ik breng ze zondag wel mee, ze zijn nog niet gesoldeerd, dus aansluiten moet altijd lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 maart 2003 Report Share Posted 25 maart 2003 Ik kan aan nog wat andere interlinks en evt een goed y-kabeltje komen (rca naar 2x female rca). Een SW Crescendo gaat niet lukken, dus 2 dezelfde speakerkabels zijn welkom. Bas gaat ook naar de Doelen, zie je PB Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts