Kermit Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Is gebeurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door Kermit:Ok Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Hallo allen, Wat zie ik nu gaan twee kemphanen het bij leggen???? Fijn te zien dat het eindelijk gebeurdt, en dat beide inzien dat het ook anders kan. Praat het goed uit (dikke vrienden worden duurt wel wat langer, of zal nooit gebeuren) Maar de eerste stap is al gezet moet je maar denken. Nou Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 snif snif.... Geweldig weer en dat allemaal live op HEAR.nl .... en een applausje voor Rob, die het onmogelijke voor elkaar kreeg!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door Audiopaul: .... en een applausje voor Rob, die het onmogelijke voor elkaar kreeg!! Snik, snik, zo zie je maar, wonderen bestaan nog. Ze hebben alleen een beetje tijd nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Mooi..Ja, je hoeft niet met elkaar naar bed,als je maar on speaking terms bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 zeg kermit wat voor soort muziek wil je gaan gebruiken toch niet weer de hele tijd beethoven en chopin of bach en hoelang wou je de muziek nu laten spelen weer 2 minuten of ...... vertel eens ik ben toch wel nieuwsgierig naar jouw opzet van de dag.(of mogen we mee beslissen) het zou leuk zijn als er een interlink bij zou zijn van XTC. maar jij zei eerder al dat je al wat interlinks had kun je daar al iets meer over kwijt (merk of type) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door telefunken:maar jij zei eerder al dat je al wat interlinks had kun je daar al iets meer over kwijt (merk of type) Blind Test: Niemand van het panel kent de te testen producten. Double Blind Test: Noch het panel noch de "operators" kennen het product. De producten zijn alleen genummerd om ze uit elkaar te houden. Iemand die NIET bij de test aanwezig werkt de resultaten uit a.d.h. van een checklist/scorelist die het panel invult. Deze perso(o)n(en) kunnen ook de producten alleen voor hen herkenbaar merken/nummeren. Beter is als weer iemand anders de kabels nummert (en die de kabels niet kent) om be-invloeding te voorkomen. Die stelt van te voren ook een willekeurig volgorde lijstje samen waar de operators zich aan te houden hebben. Ja een echt objectieve test valt niet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 De meeste informatie kun je terugvinden in de eerste posting van de draad en eenmailtje wat ik je gestuurd heb. Het is de bedoeling een drietal kabels a-select te kiezen uit het beschikbare aanbod, zodat niemand weet welke kabels er in de test zitten. Ik denk dat als volgt te doen: voor elke beschikbare kabel is er een blanco dichtgeplakte enveloppe met een briefje waarop de naam van een kabel staat. De deelnemers trekken elk een enveloppe en de verwisselaar zet daar een 1, een 2 of een 3 op. Buiten de kamer worden de enveloppes opengemaakt en de verwisselaar is dus de enige die weet welke kabels uiteindelijk in de test zitten. Ik weet het zelf dus ook niet... Dus ik kan als begeleider jullie ook niet beinvloeden... Muziekkeuze heb ik nog niet gemaakt. Dat zal in overleg met de luisteraars gaan,. Ik stel eigenlijk maar een paar eisen: de muziek moet zo duidelijk mogelijk verschillen kunnen laten horen en zoveel mogelijk akoestisch. Omdat er dan wellicht ook iets objectiefs over de kwaliteiten van kabels gezegd kan worden. Zeker niet allemaal klassiek, maar dat was bij de vorige sessies ook niet zo (was maar 20% klassieke muziek) Het is de bedoeling om steeds een kabel langere tijd aan een stuk te beluisteren, ik dacht zelf minimaal een half uur. Resultaten en opmerkingen noteren, even iets drinken en wellicht wat achtergrondmuziek met een nader vast te stellen 'geluids-wen-kabel' Ik overweeg nog om een avond vlak voor de sessie de luisteraars hier uit te nodigen om alvast een keer naar de te gebruiken muziek te luisteren... Zoiets dacht ik dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Peter Dat is dus precies zoals ik het voor ogen heb. Ik heb al een kabelverwisselaar en Rob wil ik als onbevooroordeeld waarnemer inzetten, zodat zeker is dat de test volkomen betrouwbaar wordt uitgevoerd.... Of Rob bedient de knoppen en ik neem waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door telefunken: EN ZE LEEFDE NOG LANG EN GELUKKIG En ze leefden gelukkig nog lang.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Kermit, uit welke interlinks zal er gekozen gaan worden (blind ??). Ik bedoel welke merken en types zijn er al ingebracht. En is het mischien een idee om vooraf een aantal interlinks te diskwalificeren. Ik bedoel, als er twintig ingebracht worden zullen er zeker een aantal bij zijn die mensen perse niet willen horen. Als er b.v. uit maximaal 8 interlinks gekozen gaat worden kan vooraf het kaf van het koren worden gescheiden. B.v. zou je kunnen kiezen voor een set "slechte" en een set "goede" (wat algemeen zo gezien wordt). Anders bestaat n.l. de kans dat je toch naar intelinks zit te luisteren die vrijwel hetzelfde zijn (b.v. drie dropveters). Is er verder al iets bekent van het tijdstip waarop e.e.a. gaat plaatsvinden.??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Dat is alleen maar uitvoering, dat komt later wel. We kunnen bijvoorbeeld van te voren afspreken dat een bepaalde paring niet mag voorkomen. Gebeurt dat toch, dan kan de verwisselaar ingrijpen en een nieuwe enveloppe laten trekken. Wat mij betreft zijn er geen kabels die op voorhand gediskwalificeerd moeten worden. Als er een mindere tussen zit, dan moeten de luisteraars de verschillen kunnen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 En ze leefde nog lang en gelukkig...,kun jij in de toekomst kijken??? Wie legt er binnen afzienbare tijd het loodje en wie ondergaat er plastisch chirurgische ingrepen? IKKE Alles is afhankelijk van interpretatie en interpolatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Goed te zien dat jullie het weer een beetje hebben bijgelegd. Is er trouwens een datum geprikt voor de luistersessie of heb ik iets gemist? Ik zie de uitkomst trouwens in blind vertrouwen tegemoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 26 juli 2003 Report Share Posted 26 juli 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 juli 2003 Author Report Share Posted 26 juli 2003 Don Verschillen horen tussen kabels is op mijn set niet zo moeilijk hoor. Het is veel lastiger om te bepalen wat goed of beter is en wat niet. Dat komt omdat er zoveel verschillende aspecten een rol spelen. Verandering in het ene heeft gevolgen voor het andere. Overigens denk ik dat het niet de kabels op zich zijn die voor klankverandering zorgen. Volgens mij beinvloeden de specifieke eigenschappen van een interlink de met elkaar verbonden apparaten en daar zouden dan de klankverschillen vandaan komen. Verklaart ook meteen, waarom toepassing van kabels zo situationeel is. Maar daar gaat het hier niet om. Het is juist de bedoeling om onbevangen naar verschillende interlinks te luisteren en daar een mening over te geven. Zonder dat je weet waar je naar luistert, zodat beinvloedin uitgesloten is. Ik heb het aantal luisteraars op 3 gesteld, omdat er anders minder goede luisterplaatsen gebrukt moeten worden. En ik heb al genoeg luisteraars en testbegeleiders. Niettemin hoop ik je graag een keer hier te ontvangen en ik wil graag mijn ervaring in de strijd werprn om jouw akoestische problemen aan te pakken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Ach, als Don voor de gezelligheid komt, dan is dat toch geen probleem? Sterker nog, Don's aanwezigheid zou de akoestiek wel eens zeer ten goede kunnen komen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 don is goed gezelschap. en nog veel meer........ en dat meen ik RECHT uit mijn hart............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 Geplaatst door Kermit:Dat is alleen maar uitvoering, dat komt later wel. We kunnen bijvoorbeeld van te voren afspreken dat een bepaalde paring niet mag voorkomen. Gebeurt dat toch, dan kan de verwisselaar ingrijpen en een nieuwe enveloppe laten trekken. Wat mij betreft zijn er geen kabels die op voorhand gediskwalificeerd moeten worden. Als er een mindere tussen zit, dan moeten de luisteraars de verschillen kunnen horen. Ik ben op vakantie van 2-08 tot 24-08 op een paar dagen na. Behalve de gevlochten (8 draadjes) interlinks, heb ik eventueel ook nog een paar van Siltech G3 draad gemaakte gevlochten interlinks (met drie draden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 ik wil me niet mengen met jouw dag of wat jij van plan bent die dag maar is het niet interesanter om te kiezen uit 3 verschillende kabelsoorten zoals zilver koper en carbon. want 3 kabels van of koper of zilver lijkt mij minder interesant. zo'n kabeltest is altijd leuk maar met verschillende soorten materiaal hoor je ook goed de karakter verschillen. of je selecteerd in een paar avonden thuis al wat interlinks uit die je die zaterdag kan gebruiken. dit is maar een idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 zit wat in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 Natuurlijk zit er wat in, maar dan komen we weer in een situatie die ik juist wil vermijden: de luisteraars weten dan dat ze naar een koper, een zilver en een Carbon kabel zitten te luisteren, ook al weten ze niet in welke volgorde. En dan zullen ze ongetwijfeld anders luisteren om de kabel te kunnen herkennen. Als ze niet weten dat er een zilverkabel tussen zit, zullen ze hem ook niet gaan 'zoeken'. Zelfs als we alleen koperkabels zouden nemen, dan zullen de verschillen tussen de kabels goed hoorbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts