Ruud Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door Jitze: Ja, Ruud deze heeft voor een setje Aitos gehangen, bedroevend mooi................... Groet Jitze Zie je wel dat jij w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 maart 2003 Author Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Zie je wel dat jij w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Jullie hebben gelijk, het is Thelma Houston. Tussen de twee berichten zit nogal wat tijd, en een andere phonepre. Op de Array phono blijkt dat veel andere platen beter zijn opgenomen dan de Sheffield platen. Er is minder plaatsing, ruimte en natuurlijkheid aan de Sheffield platen. Jitse heeft dit o.a. kunnen horen. En nu terug naar de CD spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Tussen de twee berichten zit nogal wat tijd, en een andere phonepre. Op de Array phono blijkt dat veel andere platen beter zijn opgenomen dan de Sheffield platen. Er is minder plaatsing, ruimte en natuurlijkheid aan de Sheffield platen. Even nog, dus de LP was eerst een topper en ruim een maand later(inderdaad een hele tijd )maar dan met de Array phonostage een middelmatige LP Dus de Array haalt de kwaliteiten die eerder wel te horen waren......weg M.a.w. als ik dus een topper van een LP heb en die door een nieuwe phonostage gedegradeert wordt tot een middelmatige opname, zou ik eerder gaan twijfelen aan de phonostage dan aan de LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Direct to disc's ,t'ja wat wil je ,er zit veel te weinig electronica in de signaal keten. En dan nog het nadeel dat je de diverse instrumenten niet kunt isoleren. De spelers willen mekaar zien. Nee niks mis mee,oeps,sorry minder waard dan een opname die een live hapening weergeeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Als je het zo bekijkt heb je gelijk..... echter. Als je beter hoort wat er precies op 'n plaat staat, kan het toch best tegenvallen. Een van de stellingen van een highend kennis is: Hoe beter de installatie, hoe minder, goed opgenomen platen en CD's je hebt. Deze is er een van. Het klinkt allemaal erg spectaculair, maar heeft weinig echte highend eigenschappen. Over muzieksmaak ga ik niet discussieren deze is voor iedereen anders. Zo ook met Jennifer Warnes "Hunter" Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Ruud: Even nog, dus de LP was eerst een topper en ruim een maand later(inderdaad een hele tijd )maar dan met de Array phonostage een middelmatige LP Dus de Array haalt de kwaliteiten die eerder wel te horen waren......weg M.a.w. als ik dus een topper van een LP heb en die door een nieuwe phonostage gedegradeert wordt tot een middelmatige opname, zou ik eerder gaan twijfelen aan de phonostage dan aan de LP Je hebt helemaal gelijk Ruud. Die Hans zorgt wel voor de humor op dit forum.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Neeeee.... jullie zijn er voor de humor. Ha ha ha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Wat bedoel je, Array, Infinity, Linn, Piedpiper, Sony, Micro Benz. Ken jij dan al deze merken zo goed ??? Ik ken er in elk geval een van, en wel van haver tot gort. Ik sta open voor Jadis, Nordstar, Holfi, Krell, Mark Levinson, Magnepan, Master, Apogee enz. Als het beter klinkt wil ik ik dat graag beamen, veel anderen geven blijkbaar iets moeilijker toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Ik heb natuurlijk erg veel ervaring met Array, dat kan ik niet onder stoelen of banken steken. En dat ik achter dit product sta is ondertussen ook wel duidelijk. Echter niet blind........ Het blijkt zo vaak dat er met een heel ouderwets klinkende set naar muziek wordt geluisterd. Of wel allemaal het gevoel van de Kever willen vasthouden. Ik houd meer van modernere techniek. Iets wat meer presteert dan alles wat we hadden. Ik zie meer in 16 kleppers, geblazen diesels en dat soort dingen. Array heb ik al zo vaak vergeleken met andere merken, en bijna altijd komt het er op neer dat deze mensen overstappen op Array of hier eigenlijk wel heel graag mee zouden draaien. Door de modernere techniek die hierin verwerkt is krijgt het geluid toch een extra dimensie. Je hoort dingen die eerder niet opvielen. Ik weet dat dit als een "in de wolken verhaal" klinkt, mensen die weten wat ik bedoel en die de verschillen gehoord hebben begrijpen dit waarschijnlijk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Kom maar langs..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: M'n speakers zijn moeilijker te verplaatsen dan de Array spulletjes bij Gamma zijn de Steek wagentjes in de uitverkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Als je het zo bekijkt heb je gelijk..... echter. Als je beter hoort wat er precies op 'n plaat staat, kan het toch best tegenvallen. Een van de stellingen van een highend kennis is: Hoe beter de installatie, hoe minder, goed opgenomen platen en CD's je hebt. Op de Nordstar b.v. was dit heel goed te horen. Op de Jadis, (waar het hier over gaat) hebben we die CD niet gedraaid. Maar is daarom een Nordstar of Jadis CD speler slechter ??? dus als ik het goed heb begrepen heb je jaren lang een platen /cd collectie opgebouwd. en nu je een andere installatie heb klingt de muziek niet meer! vreemd. en die highend kennis zit die toevallig ook op deze forumsite. (sorry binnenpretje) dan zal er wel weinig muziek overblijven om naar te luisteren dan ben ik benieuwd wat je dan gaat doen met je spullen. en niemand zal hier vertellen dat de nordstar en de jadis slecht is, alleen als ik jouw verhaal lees vraag ik me af of je nog wel kan genieten van een lekker stukje muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Die platen zijn niet slecht, zeker niet.... Ook zijn die CD's niet slecht. Maar ik hoor nu wel beter wat er mis is aan de opname. Terwijl ik bij andere platen juist meer details, rust, diepte en dat soort dingen hoor. Overigens die "high end kennis" is een dorpsgenoot. Ik weet niet of hij hier aan mee doet, ik denk het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 -------------------------------------------- Die platen zijn niet slecht, zeker niet.... Ook zijn die CD's niet slecht. Als je beter hoort wat er precies op 'n plaat staat, kan het toch best tegenvallen Hoe beter de installatie, hoe minder, goed opgenomen platen en CD's je hebt. Op de Nordstar b.v. was dit heel goed te horen -------------------------------------------- het is me allemaal vrij duidelijk. maar mijn vraag was of je nog van de muziek kunt genieten. en hoeveel cd's/elpee's hou je nou over wat wel het goede geluid geeft. dus als ik het goed heb begrepen hoor je op de nordstar hoe slecht de opname techniek was in die tijd. voor mijn dus geen nordstar want ik wil me niet blijven irriteren aan de opname, maar focussen op de muziek. en gelukkig laat mijn audiofielen verstand dit toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 eigenlijk is het best behoorlijk doordraven, dit gemeut over opname kwaliteit, op het moment dat een installatie in staat is heel duidelijk goede van slechte opnamen te scheiden, is hij namelijk in staat een goede opname op een fantastische wijze ten gehore te brengen............ Dit is onbetaalbaar, een slechtere opname hoeft ook nog niet direct in de vuilbak geworpen te worden, zelf heb ik er een handje van meer met de inhoud bezig te zijn, hetwelk niet wil zeggen dat je bij het beluisteren van zulk een opname niet eens zult verzuchten, jammer toch............. Zo is het ook met de speler, dat ik heb mogen meemaken dat er betere spelers zijn, maakt de Symphonia niet in een klap waardeloos, ik blijf derhalve achter deze keuze staan. Zonder nu al te politiek correct te willen overkomen, met de Jadis zit ik al op het randje van mijn kunnen, zodat de North Star gewoon onbereikbaar is, in elk geval op dit moment. En zou ik eerst ook nog eens een langere periode met het apparaat willen samenwonen............ Ik geniet ook van slechtere opnamen, zelfs op een speler die ook beperkingen heeft, blijft dit niet altijd gaande, wat je ook doet, je zult altijd wel eens ingehaald worden. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Jitze, als de plaatsing en het laag de problemen zijn, moet je eens denken aan een superklok van Guido Tent. Dit ding verbeterd n.l. beide punten (mits er al niet een heel goede klok in zit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Verder ? De Trichord Research Clock3 gaat er in, zal een weekje of 2 duren, moet besteld worden................. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Jitze:Verder ? De Trichord Research Clock3 gaat er in, zal een weekje of 2 duren, moet besteld worden................. Groet Jitze Dit is toch niet te geloven, een speler in deze prijsklasse die een "slechte" clockgenerator heeft Let wel op dat je de garantie niet verspeelt met zo'n ingreep..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door Jitze: Het eerste komt toch heel erg veel voor, eigenlijk zijn er nauwelijks spelers te vinden met een fatsoenlijke klok aan boord. De importeur zet 'm erin, lijkt me dat de garantie dan geen probleem zal zijn. Groet jitze gewoon afblijven/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 april 2003 Report Share Posted 6 april 2003 Geplaatst door jopie: gewoon afblijven/ Volgens mij is de Jadis sinds 2 april gemodificeerd en al weer terug bij Jitze Geeft niet verder, maar let eens wat beter op Jopie Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 inderdaad andre ik zat te slapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 april 2003 Author Report Share Posted 14 april 2003 Speler is inderdaad terug met een nieuwe klok en zonder mute torren. Inderdaad een strakker laag, meer rust en ook is weer enige scherpte verdwenen. Niet dat de verschillen met het orgineel enorm groot zijn, wel is hij plezieriger om naar te luisteren. jammer genoeg zijn beide ingrepen tegelijk uitgevoerd, echter het laag en de rust wijt ik geheel aan de klok, terwijl het verdwijnen van een beetje scherpte heel goed aan de mute torren kan worden toegeschreven. Al met al een operatie waar ik heel goed mee uit de voeten kan. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 april 2003 Report Share Posted 14 april 2003 Mooi zo, nu komt de totaalprijs n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts