Jump to content

Master Base

Jitze
 Share

Recommended Posts

ik ga daar even op koegelen!

Sorbothane Design Guide een PDF en een Windows App om e.a. uit te werken.

Een verkoper op Amazon

Vergeleken met goed toegepaste Sorbothane is de rest "prutswerk", behalve natuurlijk een actieve luchtgedempte tafel, maar we hebben het hear over speakers, dan is dat een beetje overkill.

Oh ja, leg een papiertje of folietje tussen de Sorbothane en je dressoir, de weekmaker die er in zit maakt anders vlekken in het hout / lak / wax en is een beetje plakkerig.

Eierdopjes met bonken, of houten ballen, doen het bij mij uit de kunst op de houten zoldervloer. Nu zijn mijn speakers van het type vedergewicht in vergelijk met die doodskisten van jou, maar je kunt het proberen.

M :ph34r: rc

zoiets bedoel je? Eierdoppen van de Hema en een knikker http://www.mijnalbum...to-AVITYXBV.jpg

Ja. Ben even weggeweest h

Nou Marc dat lijkt het proberen waard. En een bom/stuiter/bonk/grote knikker lijkt mij wat beter dan een knikker wat radius betreft. Alleen die eierschaaltjes he die moeten dan 18 kg per stuk aankunnen. Daar moet vast wat onder om kringen in het hout te voorkomen.

Hema ?

Nou Marc dat lijkt het proberen waard. En een bom/stuiter/bonk/grote knikker lijkt mij wat beter dan een knikker wat radius betreft. Alleen die eierschaaltjes he die moeten dan 18 kg per stuk aankunnen. Daar moet vast wat onder om kringen in het hout te voorkomen.

Hema ?

Ja, 90 cent per stuk.

ik heb er per ding drie onder zitten. Niks is hier echt vlak :angry:

Bierviltje?

M :ph34r: rc

Hema ?

Ik zou ook een plaat (metaal of natuursteen) onder de luidsprekers leggen.

Anders drukken de kogels in het speksteen en werkt het nog niet.

:)

Mijn pc voel ik nu trillen bij op normaal niveau afspelen van Dames des Sables (Hadouk Trio).

Hadouk Trio, genoteerd Marc!

Pure muziek, fiel, dat valt op een laptopje al te beoordelen

Deze tip komt oorspronkelijk van Sander (Live

Vandaag een stel eierdoppies en wat bonken/stuiters/bommen/grote knikkers gekocht...

Per luidspreker 3 bonken. Het ontkoppeld, maar op meer dan normale luistersterkte voel ik de muziek wel in de kast doordreunen.

Even verder luisteren...

Opgelost dus... gewoon niet "op meer dan normale luistersterkte" luisteren. Ergens begint het n.l. altijd te trillen. Is het niet door contactgeluid, dan is het via de lucht.

:)

• 5 years later...

Leuk topic dit. Om nog eens door te lezen. Ooit begonnen in 2002.

Bestaat dat eigenlijk nog, dat Masterbase?

Ja hoor, iig nog in de vorm van inlegzooltjes. Oh nee dat was Sorbothane :mellow::)

Maar dat vliegtuigplaat zal tegenwoordig wel een meer bomvrij karakter hebben denk ik.

Edited by Pjotr

Ik zag dat het inderdaad nog te koop is. €43,- voor 4 plaatjes.

Je hoort er verder weinig meer van. Dat is zeker gezien de opzienbarende eigenschappen die er in dit topic aan worden gegeven, bijzonder.

Ik zocht eigenlijk naar een topic over het opstellen van apparatuur in racks. Maar vond weinig. Toch maar een topic openen.

Edited by Hans van Liempd

Ik zocht eigenlijk naar een topic over het opstellen van apparatuur in racks. Maar vond weinig. Toch maar een topic openen.

Er is iemand op dit forum die iets over eierdopjes en knikkers heeft geschreven. Moet je terug kunnen vinden.

Edited by Pjotr

• 2 weeks later...

Ik heb nog steeds 3 plaatjes masterbase onder mijn speakers liggen. Misschien heb ik er nog wel meer ergens liggen. Zou misschien wel een keer wat anders onder de speakers willen proberen. Ben alleen bang dat een eirdopje en een knikker niet stabile genoeg is.

Bovendien heb ik de befaamde eierdoppen nooit bij de HEMA zien liggen en mooie stalen kogels of keramische kogels liggen ook niet voor het oprapen.