depeter Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld: Wel goed lezen hoor. Aerogels are nanoporous, light weight materials that exhibit extraordinarily low thermal and acoustic conductivity. Aerogels have the highest thermal insulation value, the highest specific surface area, the lowest density, the lowest speed of sound, the lowest refractive index, and the lowest dielectric constant of all solid materials. Waar heb je dit nou weer gevonden??????? DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 juni 2002 Report Share Posted 7 juni 2002 Beste Liefhebbers, MasterBase werkt echt ,het spul ontkoppeld alles wat erop geplaatst wordt. Dit komt, omdat het van een honinggraat structuur gemaakt is, die onregelmatig is alle andere zijn regelmatig . Deze onregelmatigheid werkt als een sandwich constructie. En een regelmatige structuur geeft alle frequenties gewoon door, maar door de onregelmatigheid onderdrukt het de signalen die er op losgelaten worden. Dat betekent, dat bv een luidspreker die erop is geplaatst voor frequenties lijkt te .........zweven. Daarom is het ook van belang ,niet te grote stukken MasterBase te gebruiken ,want dan komen er gelijke structuren in voor die het effect een beetje teniet kunnen gaan doen. Omdat dit materiaal allang bestaat, maar niet in de onregelmatige vorm en alleen voor audio wordt geproduceert in een kleine oplage, kan de prijs niet laag zijn . Maar het is wel geweldig dat zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 7 juni 2002 Report Share Posted 7 juni 2002 Geplaatst door Haudio:Beste Liefhebbers, MasterBase werkt echt ,het spul ontkoppeld alles wat erop geplaatst wordt. Dit komt, omdat het van een honinggraad structuur gemaakt is, die onregelmatig is alle andere zijn regelmatig . Deze onregelmatigheid werkt als een sandwich constructie. En een regelmatige structuur geeft alle frequenties gewoon door, maar door de onregelmatigheid onderdrukt het de signalen die er op losgelaten worden. Dat betekent, dat bv een luidspreker die erop is geplaatst voor frequenties lijkt te .........zweven. Daarom is het ook van belang ,niet te grote stukken MasterBase te gebruiken ,want dan komen er gelijke structuren in voor die het effect een beetje teniet kunnen gaan doen. Omdat dit materiaal allang bestaat, maar niet in de onregelmatige vorm en alleen voor audio wordt geproduceert in een kleine oplage, kan de prijs niet laag zijn . Maar het is wel geweldig dat zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 7 juni 2002 Report Share Posted 7 juni 2002 Geplaatst door depeter: Waar heb je dit nou weer gevonden??????? DEPETER Op het internet,de link is een paar postjes terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 7 juni 2002 Report Share Posted 7 juni 2002 Ik word een beetje schijtziek van deze discussie,zoals gewoonlijk is het weer niet belangrijk om gelijk te hebben maar om gelijk te krijgen. Dit is wat ik denk,alle electronica is wolgens mij wel in een zekere mate microfonisch(juiste term?).Wie heeft niet het electro-experiment gedaan met de spoel en de magneet,magneetje heen en weer halen in de spoel en je hebt wisselspanning.Stel nu eens voor dat niet een magneet maar lucht door de spoel beweegt,dit zou ook invloed moeten hebben en aangezien een je een draad kunt beschouwen als een uitgerekte spoel zou je kunnen beredeneren dat een trillende draad in de lucht een wisselspanning opwekt afhankelijk van de frequentie waarmee de draad trilt. Dit zou gelden voor alle electronica die trilt,dus zou het streven zijn om de versterker zo trillingsvrij mogelijk te plaatsen,maar ook de ls-kabel,interlinks en het filter in de speaker(nogal lastig) moet trillingsvrij worden gemonteerd. Ik weet de ballen van electronica maar dit lijkt me nogal logisch.Toch?Of zoiets meetbaar,laat staan hoorbaar is...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Ja maar dat heeft geen dominante rol !?!? Zucht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Nou laat ik het zo zeggen,Ik ben blij dat deze mensen geen kerncentrales ontwerpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 juni 2002 Author Report Share Posted 8 juni 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Ik word een beetje schijtziek van deze discussie,zoals gewoonlijk is het weer niet belangrijk om gelijk te hebben maar om gelijk te krijgen. Gelijk is ook erg moeilijk te krijgen met het opvoeren van links en het consquent niet ingaan op vragen................ Gerrit je denkt gelijk te hebben, welnu : overtuig ons......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Hallo allemaal, Geloof niet teveel, verbaas U niet te weinig. Hiermee is het wel gezegd denk ik. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Jitze,ik heb al genoeg argumenten aangevoerd,kom jij maar eens over de brug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Gerrit, Je wilt data en spec's. Ga naar de site van euro-composites. Kun je vanalles vinden. leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Geplaatst door leobus:Gerrit, Je wilt data en spec's. Ga naar de site van euro-composites. Kun je vanalles vinden. leobus Acousticore,honingraat specifiek voor geluisisolatie,heeft bij een dikte van 1,27 cm een geluidsreductie van 40%(zie grafiek),dit lijkt veel maar 6dB is toch 50% geluidsreductie.Kan je beter bij de Gamma een stapel groene dempingsplaten voor onder parket kopen,heeft een demping van 10dB bij een dikte van 6 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Gerrit, Wie zegt dat er gedempt moet worden. Probeer Master Base gewoon even uit. In een aantal situaties werkt het materiaal uitstekend. Bij geen resultaat breng je het toch gewoon weer terug. MVG, Music man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 juni 2002 Author Report Share Posted 9 juni 2002 Geplaatst door music man: Bij geen resultaat breng je het toch gewoon weer terug. Kon dat maar met meer zaken.......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 10 juni 2002 Report Share Posted 10 juni 2002 HAHAHAHAHAHAHA,als er niet gedempt moet worden wat dan wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 juni 2002 Report Share Posted 19 juni 2002 Hallo pro- en anti master basers, Na het lezen van al julie verhalen werd ik toch wel nieuwsgierig. Wat wil nou het geval; het bedrijf waarbij ik werk is ooit eens betrokken geweest bij het maken van masterbase met aramide als boven- en onderlaag. Bij de meeste mensen zal de naam Kevlar wel wat zeggen, maar wij maken dat spul in Nederland net zo goed en dan heet het Twaron. Toevallig lagen in het magazijn nog een paar restanten aluminum honingraat en Twaron doek en epoxy was ook nog aanwezig. Tussen de middag een beetje geknutseld en na een paar dagen had ik een plaatje "Masterbase"; echter wel 2 cm dik i.p.v. 1 cm. Toch maar onder de CD speler gelegd (granieten plaat op dempers eronder uit) omdat ik denk dat dat de zwakste schakel in de mijn keten is. Zo!! dat werkt dus echt. Meer en gedetailleerder laag, scherper gestoken beeld, met stemmen die niet als een wolkje afgebeeld worden maar als een punt en alles lijkt iets sneller. Ook nog met de dempers eronder: alles dus nog een ietsie pietsie beter. Vraag niet hoe het werkt; maar bij mij werkt het. Een aanrader. groeten, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 1 juli 2002 Report Share Posted 1 juli 2002 Dat is 't 'm nu juist,je moet je WEL afvragen hoe dat kan,mischien leer je wel iets over je eigen vermogen om objectief te oordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 1 juli 2002 Report Share Posted 1 juli 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Dat is 't 'm nu juist,je moet je WEL afvragen hoe dat kan,mischien leer je wel iets over je eigen vermogen om objectief te oordelen. Over master base kan je geen subjectief oordeel hebben, het is een vaststaand feit dat master base werkt. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 2 juli 2002 Report Share Posted 2 juli 2002 Bewijs?Welk bewijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2002 Report Share Posted 2 juli 2002 Gerrit, ga buiten spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juli 2002 Report Share Posted 2 juli 2002 Geplaatst door sodejuu:Gerrit, ga buiten spelen Mag 'ie dan nog wel z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2002 Report Share Posted 2 juli 2002 Geplaatst door Audiopaul: Mag 'ie dan nog wel z Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 2 juli 2002 Report Share Posted 2 juli 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Bewijs?Welk bewijs? Er valt niks te bewijzen, het is gewoon zo. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 juli 2002 Author Report Share Posted 2 juli 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:mischien leer ik wel iets over m'n eigen vermogen om objectief te oordelen. Goed idee Gerrit.................... Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 2 juli 2002 Report Share Posted 2 juli 2002 Geplaatst door sodejuu: Alleen als het heel hard regent en je nog geen hond naar buiten zou sturen He jongens, niet zo grommen tegen Gerrit! We hadden hem bijna handtam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts