Jump to content

Master Base

Jitze
 Share

Recommended Posts

Tja,...Jopie & Erik K... wat kan ik zeggen.

Da's prima natuurlijk.

Als ik geen verschil zou hebben gemerkt, dan had ik 't hier ook wel gemeld, maarja... 't verschil is te opvallend om te negeren.

dat een ander dat niet hoort/geloofd...prima :rolleyes:

Groeten,

Alco

Geplaatst door music man:

Muziek, muziek, muziek

Rust, rust, rust

Lucht, lucht,lucht

Focus, focus, focus

dit alles met Master base

MVG

Music Man

I know! Vorige week de zelfde ervaringen opgelopen met masterbase onder een Meridian (en ja heb ook zonder masterbase beluisterd).. Ik en medeluisteraars hoorden toch zeker verschil! Het werd analytischer, opener, veel scherper gefocused.. Ach, nog net dat laatste stukje verfijning! :) Leuk spul!

groeten, PD Hogeterp

en die lui maar lachen die het verkopen.

Ik hoop 't voor ze :P;)

De kopers lachen vast niet veel minder dan de verkopers :rolleyes:

Maar goed, mijn motto is 'eerst zien/horen, dan geloven', en niet andersom!

Groeten,

Alco

• 2 weeks later...

Ooit dit on derwerp gestart, heb MasterBase onder mijn speakers, regelmatig ook onder andere componenten geprobeerd, onder de platenspeler heeft het heel erg lang gezeten, moet ik binnenkort maar weer eens proberen, ben er nog steeds niet uit.

Onder m'n CD speler echter is het definitief verdwenen, de Feet of Silence hebben hier beslist gewonnen, is wel een wat prijziger oplossing, maar ziet er ook veel beter uit :lol:

Ivm met de hoogte hier even gespeeld met de Discs van dezelfde fabrikant, echter dit bevalt duidelijk minder, mogelijk zijn de metalen veren hier debet aan.

Groet Jitze

• 2 years later...

Zaterdag in Sneek een stel masterbase opgehaald. Zondag was ik met 3 hifi freaks bij elkaar gekomen om dit wonder eens onder de loep te nemen.

Ten eerste hebben wij de masterbase onder de CD-speler gelegd. Dit resulteerde in een betere plaatsing van de stemmen en instrumenten. Het gaf een grotere overzicht in details en het dynamiek nam behoorlijk toe. Wij hadden allemaal zoiets van; "hoor ik dit goed".

Vervolgens hebben deze onder de Ortofon phono prepre gedaan. Dit gaf ongeveer dezelfde ervaringen.

Dan hebben wij dit onder de platenspeler gelegd. Dit gaf een nog betere resultaat. We hoorde zelfs geluiden die we nog nooit gehoord hadden op de LP. Heel bijzonder.

Toen hebben wij dit onder de buizen voorversterker gelegd. Man dat was het grootste verschil. Het was zelfs zo groot dat ik mijn subwoofer behoorlijk terug moest schroeven in volume. De plaatsing van de stemmen was veel groter dan de masterbase onder CD speler. Ook kwam het geluid geheel los van de luidsprekers en vooral het dynamiek nam met grote stappen naar voren. Ik was behoorlijk onder de indruk, zelfs een vriend die net begonnen is met Hi-Fidelity en dus nog leerend is in geluid ervaringen kon al verschillen horen en was onder de indruk van dit wonder.

Hoe gaat dit nu klinken onder mijn AV-installatie?

Masterbase onder de Denon AV versterker gelegd en een goede muziek DVD opgelegd en luisteren maar.

Wederom waren wij onder de indruk die de masterbase bracht in het geluid. De stage nam toe, het dynamiek was ongekend. Ook de solo stem kwam veel meer uit het centrum dan zonder masterbase.

Geluiden in de surround omgeving was veel getailleerder en was met meer kracht aanwezig.

Een drumstel klonk met mer attack dan zonder masterbase.

Ook hier moest ik de subwoofer terug zetten in zijn volume omdat hij te overheersend is.

Conclusie:

Masterbase is een top top product. Het geeft een groot oplossend vermogen. Dynamiek neemt toe en de stemmen en instrumenten hebben een betere plaatsing.

De masterbase gaf bij mij het grootste effect op de buizen voorversterker en AV-versterker. Ongelooflijk dat zoiets kan.

Het is zeker aan te raden om een setje te kopen voor de grap.

Ik ben over het algemeen zeer skeptisch over dit soort zaken, maar de volgende keer in Sneek koop ik Henk zijn winkel leeg.

U moet dus snel naar Sneek gaan voor een setje Masterbase.

Test opstelling:

Linn draaitafel, Akito arm en Micro Benz Ace L

Marants SA-8400

Kebschull eind versterker

Audio Innovations 200 MM

Ortofon MCA-76 prepre

B&W Nautilus 805

Monster Z1R speakercable

Nordost Red Dawn RCA (tussen voorversterker en CD speler)

Kimber cable tussen prepre en voorversterker

Geen audiofiele netkabels, gewoon standaard.

Verder informatie:

Masterbase zal naast Engeland en Zweden ook binnen Belgi

Laat ik nou toevallig morgen lekker naar Snits gaan.

Zal ik mezelf gelijk maar ook eens op zo'n setje masterbase trakteren.

He Onno.

Ik hoop dat Henk ze nog heeft want ik kon zaterdag 1 set kopen. Maar dit product is geweldig.

Tot gauw.

Hank

Ik heb er zelf ook hele positieve ervaringen mee en heb ze praktisch overal onder. Het mooiste effect vond ik een setje tussen mijn speakers en stands. Hierdoor komt de muziek ahw losser van de speakers.

Onder mijn andere componenten (versterker en phono pre) geeft het "meer lucht" en een strakker laag.

Onder CD speler heb ik nu een setjes Vibrapods en die hebben ook een hoorbaar effect. Ik wil nog wel eens uittesten wat mooier is, maar nu even niet. Voorlopig even flink wat plaatjes draaien om mijn nieuwe element in te spelen.

Onder mijn draaitafel heb ik een zwart Callas Soundboard en persoonlijk vind ik dit de fraaiste oplossing (zowel optisch als klankmatig), maar wel wat prijziger. Het was in het begin even wennen omdat de muziek iets minder levendig leek te worden, maar wat er gebeurt is dat sound veel strakker en minder druk wordt en er veel meer subtiliteiten hoorbaar werden. Ron Ploeger van Callas Audio raadde me aan om ook eens uit te proberen wat het onder mijn CD speler doet.

Ik heb er zelf ook hele positieve ervaringen mee en heb ze praktisch overal onder. Het mooiste effect vond ik een setje tussen mijn speakers en stands. Hierdoor komt de muziek ahw losser van de speakers.

Onder mijn andere componenten (versterker en phono pre) geeft het "meer lucht" en een strakker laag.

Onder CD speler heb ik nu een setjes Vibrapods en die hebben ook een hoorbaar effect. Ik wil nog wel eens uittesten wat mooier is, maar nu even niet. Voorlopig even flink wat plaatjes draaien om mijn nieuwe element in te spelen.

Onder mijn draaitafel heb ik een zwart Callas Soundboard en persoonlijk vind ik dit de fraaiste oplossing (zowel optisch als klankmatig), maar wel wat prijziger. Het was in het begin even wennen omdat de muziek iets minder levendig leek te worden, maar wat er gebeurt is dat sound veel strakker en minder druk wordt en er veel meer subtiliteiten hoorbaar werden. Ron Ploeger van Callas Audio raadde me aan om ook eens uit te proberen wat het onder mijn CD speler doet.

Hoi Gerald,

Jeetje zeg,je bent wel op dreef de laatste tijd,zeg.

Volgens mij heb je nu zo'n beetje een complete andere set in je huis. :D;)

Zodra ik ook in het Almeerse woon (nu nog een weekje of 9) en een beetje op orde ben dan maken we maar es een luisterafspraak.

Met groet,

:cool2:

Zie hier een foto van m'n draaitafel op Callas Soundboard

379744IMG_0234.jpg

Het Callas Soundboard is een MDF of HDF board dat opgevuld is met een materiaal dat dempende eigenschappen heeft (zilverzand). Dit is er onder hoge druk in geperst.

Ik geloof dat audiopaul er een heel rack van heeft.

http://www.callas-audio.nl/callassoundboardpage.htm

[Edit: de link even wat specifieker gemaakt]

Edited by gruiter

ik heb al enige jaren masterbase onder:

Cd speler

eindversterker (dubbel met rubber dempers ertussen)

speakers (op spikes).

tuner staat op masterbase en SCC pucks, voorversterker op masterbase en siliconen-cones.

en dan nog hier en daar een berg rubber dempers onder steen-platen.

binnenkort een demo van harmonix producten. ik hoop echt dat het niet geweldig klinkt, anders wordt het nog duur :huh:

maar ja het is wel het verschil tussen leuk en geweldig geluid.

groet

[......]Toen hebben wij dit onder de buizen voorversterker gelegd. Man dat was het grootste verschil. [....]

Ha die Hank,

Buizen zijn natuurlijk ook een stuk gevoeliger voor trillingen. Je zou ook eens kunnen kijken naar Duende Criatura buizendempers. Dit zijn een Teflon ringetjes die de microfonische werking van buizen vermindert.