telefunken Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 nee het moet vaak duizenden euro's kosten wil men een 1 verbetering krijgen. maar na 1 verbetering komt ook 1 verslechtering maar dat word dan weer opgelost door weer euro's uit te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 maart 2003 Author Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:joopie heeft gelijk al die onzin . en er zijn er die het nog geloven ook die hebben het waarschijnlijk al gekocht . en dan moet je wel anders naai je je zelf Moet me van het hart dat dit proza me behoorlijk vreemd voorkomt. Als met een dergelijke instelling in het leven staat doe je jezelf behoorlijk tekort. Plaats je jezelf ook wel erg eenzaam aan de top. blij dat ik niks zeker weet, aan alles twijfel en dus me gedwongen voel eerst eens zaken te onderzoeken voor ik een stellige uitspraak doe. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Jitze: Moet me van het hart dat dit proza me behoorlijk vreemd voorkomt. Als met een dergelijke instelling in het leven staat doe je jezelf behoorlijk tekort. Plaats je jezelf ook wel erg eenzaam aan de top. blij dat ik niks zeker weet, aan alles twijfel en dus me gedwongen voel eerst eens zaken te onderzoeken voor ik een stellige uitspraak doe. Groet Jitze ik sta nog niet aan de top maar sluit mij wel aan bij deze doelstellling ... eerst proberen heren voordat je .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door joopie:masterbase is je pure geldklopperij. Mensen met dit soort uitspraken hebben er nooit naar geluisterd, ze durven er niet naar te luisteren bang dat het toch een verbetering is ( en dat kan natuurlijk niet als je bekijkt hoe het uitziet). Pas als je een component vervangt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Een beetje relativeren mag best hoor, er is dure zweverigheid genoeg in dit wereldje. Leg eerst maar eens uit wat Masterbase precies doet, wat het voor invloed heeft op de apparatuur en waarom een gehoorde klankverandering een verbetering zou zijn. Voorkomt dat we straks allemaal naar olie- gekoelde netsnoeren gaan luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 maart 2003 Report Share Posted 7 maart 2003 Geplaatst door Kermit:... Voorkomt dat we straks allemaal naar olie- gekoelde netsnoeren gaan luisteren... Hehe... dat die dingen nog niet bedacht zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 is er iets wat ik niet heb geprobeerd? btw waarom wordt alle apparatuur niet standaard met masterbase geleverd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:is er iets wat ik niet heb geprobeerd? btw waarom wordt alle apparatuur niet standaard met masterbase geleverd? Dat heb ik ook al eens gevraagd. Juist dat schijnt de prijs omhoog te drijven... en dat terwijl masterbase juist zo goedkoop is... Ik snap het ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door Jitze: Moet me van het hart dat dit proza me behoorlijk vreemd voorkomt. Als met een dergelijke instelling in het leven staat doe je jezelf behoorlijk tekort. Plaats je jezelf ook wel erg eenzaam aan de top. blij dat ik niks zeker weet, aan alles twijfel en dus me gedwongen voel eerst eens zaken te onderzoeken voor ik een stellige uitspraak doe. Groet Jitze ik spreek uit ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 Geplaatst door joopie: ik spreek uit ervaring. Ervaring bij jezelf thuis zeker..... Als ik iets nieuws heb gun ik ook anderen die ervaring, op die manier bouw je een basis op die heel wat beter gefundeerd is dan een eenmalig testje thuis. Het enige wat je van Masterbase kunt zeggen is dat het niet onder alle omstandigheden goed werkt, zie dit topic Een slimme vent koopt trouwens een grote plaat van het materiaal en verzaagt het dan, want meer materiaal is altijd relatief goedkoop. Maar ja, het is v Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 8 maart 2003 Report Share Posted 8 maart 2003 veel wijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door joopie:veel wijzer. en nuchterder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 allemaal onzin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 maart 2003 Author Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door jopie:allemaal onzin Goh, die gedachte bekruipt me ook wel eens.................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Ik heb een paar setjes van de winkel thuis uit mogen proberen voor ca. 2 maanden (m.i. de tijd die je toch echt wel nodig hebt) En ik hoorde inderdaad verschil.Helaas heb ik het verschil nooit kunnen definieren als zijnde mooier of beter. Ik weet niet of het gewenning was maar ik heb ze uiteindelijk toch maar meer teruggebracht. Ik heb nu voor de lol eenseen tijdje de isocoins die ik destijds speciaal voor onder de audiostatics heb aangeschaft onder de speler en de eindversterker geprobeert (moest dan voor referentie wel met de koptelefoon testen) en dat scheelde echt dag en nacht. Helaas zijn de isocoins niet meer in de handel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 ook onzin en puur onrust klopperij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door jopie:ook onzin en puur onrust klopperij. ja ik wete het ook niet . mijn esl,s staan lekker op de vloerbedekking te wiebelen. niks spikes of andere troep. mijn vrouw wil ze nog wel eens de hoek in schuiven . dat gaat niet met spikes . dus .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 24 maart 2003 Report Share Posted 24 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik zie ze nog wel eens tweedehands opduiken. Ik heb nu ook al2 setjes aan kunnen schaffen tweedehands, maar ikblijf het jammer vinden dat de produktie gestopt is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Zo,...tijd om 't Master Base topic weer eens uit de kast te halen Vandaag had ik een vrije dag, en heb weer eens een bezoekje gebracht aan de (helaas) enige HiFi-zaak in Assen. Ik heb namelijk onlangs die lovende verhalen over MasterBase weer eens terug gelezen, en m'n nieuwsgierigheid was gewekt. Ik wist dat 't spul werktte, aangezien ik dat gelukkig al een keer heb mogen ervaren, bij AS in Sneek, tijdens een show/meeting. Goed, na wat te hebben bijgekletst, verliet ik de winkel weer, met 't (laatste!) zakje Masterbase. Thuis eerst de versterker even laten opwarmen, en toen de Masterbase plaatjes onder m'n Naim CDX CD-speler geplaatst. M'n god, wat een lelijk, rommelig gezicht,maar... eveneens was 't direct duidelijk dat MasterBase z'n werk deed! 42,- euro mag dan veel geld zijn voor 4 erg slecht afgewerkte 'blokjes' waar je bijna je handen aan openhaald, maar als je dan de verbetering incalculeert, dan valt 't erg mee, vind ik! Ik heb meerdere CD's gedraaid, en bij alle CD's was 't effect overduidelijk te merken. - details vallen meer/duidelijk op. - meer lucht. oftewel stemmen lijken meer te ademen. - In veel gevallen een (iets) strakker laag. - Bij complexere stukken in muziek, blijft 't geheel overzichtelijk, en makkelijk te volgen. Als ik de verbetering van Masterbase in mijn set, in 2 woorden zou moeten samenvatten, word 't: lucht & gemak Een ieder mag ervan denken/vinden wat ie er van wil, maar bij mij werkt 't dus zondermeer! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Geplaatst door Alco: Bij complexere stukken in muziek, blijft 't geheel overzichtelijk, en makkelijk te volgen. Groeten, Alco Dat is gelijk mijn grootste bezwaar tegen 2-weg systemen, ik heb er behoorlijk wat beluisterd, met complexe stukken gaan de meeste de fout in Ik had indertijd echter geen MasterBase, zou dat het verschil hebben gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Dat is gelijk mijn grootste bezwaar tegen 2-weg systemen, ik heb er behoorlijk wat beluisterd, met complexe stukken gaan de meeste de fout in. Ik ben zelf meer een voorstander van (kleinere) 2-weg systemen. Nu moet ik toegeven dat ik zelf niet vaak erg complexe muziek draai. Daar versta ik bijvoorbeeld onder: (heavy) rocknummers of groot klassiek orchestraal geweld, of drukke jazzmuziek. Ik had indertijd echter geen MasterBase, zou dat het verschil hebben gemaakt Mwaaa, dat denk ik niet zozeer. Als je meerdere keren heb geluisterd en steeds weer teleurgesteld was in 2-weg systemen, dan betwijfel ik of Masterbase daat DE oplossing voor zou zijn. De effecten zijn duidelijk waarneembaar, maar 't blijven natuurlijk kleine verbeteringen. Het leuke van Masterbase vind ik, dat 't meerdere kleine verbeteringen zijn, in zowel 't laag (iets strakker), midden (meer lucht/ruimte) als 't hoog (details). Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Geplaatst door jopie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 november 2003 Report Share Posted 6 november 2003 Geplaatst door jopie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts