Jump to content

Master Base

Jitze
 Share

Recommended Posts

Ze hebben me laatst uitgelegd dat op basis van wetenschappelijke argumenten aangetoond kan worden dat een bromvlieg niet kan vliegen. Kan je zien hoe je met subjectieve waarnemingen de fout in kan gaan.

Geplaatst door carl:

Ze hebben me laatst uitgelegd dat op basis van wetenschappelijke argumenten aangetoond kan worden dat een bromvlieg niet kan vliegen. Kan je zien hoe je met subjectieve waarnemingen de fout in kan gaan.

Een bromvlieg vliegt ook niet. Hij spartelt in de lucht. Daarbij snapt hij niet dat ie eigenlijk op de grond zou moeten vallen :P:D;)

• 1 month later...

Toen ik dit spul zag, had ik de neiging om in de lach te schieten. Flauwekul - dacht ik toen nog.

Bij het afleveren van mijn eindversterkers heb ik met de dealer samen - bij mij thuis dus - een setje onder de CD speler en de voorversterker gelegd. En.. ik hoorde verschil met name in plaatsing en het laag. Dus bij mij is het simpelweg te horen, of het komt omdat ik een rack met glasplaten heb, ik weet het niet, maar het werkt gewoon.

Geplaatst door Carlo:

Bij het afleveren van mijn eindversterkers heb ik met de dealer samen - bij mij thuis dus - een setje onder de CD speler en de voorversterker gelegd. En.. ik hoorde verschil met name in plaatsing en het laag. Dus bij mij is het simpelweg te horen, of het komt omdat ik een rack met glasplaten heb, ik weet het niet, maar het werkt gewoon.

---------------------------------------------

Heb je die plaatjes gelijk met je nieuwe eindversterkers geplaats ?

Het lijkt mij zo een beetje vreemde test.

GretZzzzz cool.gif

Geplaatst door Carlo:

---------------------------------------------

Heb je die plaatjes  gelijk met je nieuwe  eindversterkers geplaatst ?

Het lijkt mij zo een beetje vreemde test.

GretZzzzz  cool.gif

Mij ook, eerst maar eens een poosje je eindversterkers beluisteren, en daarna maar eens experimenteren met Masterbase of iets dergelijks.

De eindversterkers kende ik al in mijn combinatie maar waren tot voor kort nog te duur om aan te schaffen. We hebben zonder en daarna met Master Base geluisterd. Ook nu - nadat de eindtrappen zijn ingespeeld - ze hebben nu een week continu gedraaid, blijft het verschil hoorbaar. Zelfs mijn vrouw (en dat wil wat zeggen, die vindt het vaak bij voorbaat onzin) hoort het. Enne..het was geen test, ik had ze gewoon op proef meegenomen.

Guest Huub Derkx

Ik heb vandaag Masterbase gezien. Ik vind het een slecht afgewerkt produkt. Of het een klankverbetering inhoudt weet ik niet. Maar om gewoon een plaat van een bepaald materiaal in stukken te zagen en zo aan te bieden vind ik te simpel. Ik zie graag een goed afgewerkt produkt.

Groetjes,

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

Of het een klankverbetering inhoudt weet ik niet.

Groetjes,

Hubertinus

Welnu, volgens mij gaat het juist hierom, overigens is hierover wel nagedacht, echter elke - rand - afwerking heeft een verwoestende werking op het effect van dit, slecht afgewerkte, product.

Groet Jitze

Hallo jitze,

Dit is wel een erg makkelijke smoes om met zo weinig mogelijk werk zo'n hoog mogelijk financieel rendement te halen.

Dat geloof je toch zelf ook niet?

Ik heb zelf trouwens ook een paar van dit soort plaatjes. Alleen heet het geen master base, gekregen van een kennis die ze zelf maakt van honingraat ALU met Twaron (kevlar van een andere leverancier) boven en onderlaag.

Ik heb ze onder de CD-speler gelegd. De klankmatige eigenschappen die jij beschrijft kan ik wel onderschrijven; wat het meest opvalt, is dat het laag minder opgeblazen klinkt; veel strakker en met meer detail.

Wel heb ik de indruk dat er een zeer lichte resonantie in het middengebied hoorbaar is. Ik weet niet of dat door de plaatjes wordt veroorzaakt, of dat het er al was en door de klankverandering nu ineens hoorbaar wordt?

Verdere luistertesten zullen dit aan het licht moeten brengen.

Groeten,

Stefan

PS. De mijne zijn ook niet afgewerkt, ik heb mijn vinger er al aan opengehaald mad.gif

Dag luitjes,

De resonantie is eruit hoor!

Ik heb een plaat rubber van 8mm onder de honingraat gelegd, dit gaf een subtiel verschil in het midhoog.

Daarna herrinnerde ik me dat ik in het luidsprekerfilter een Hovland condensator van 2,7uF over de 3x33uF MKP's had gesoldeerd. Deze eruit gesloopt; en ja hoor!! Piekje in het middengebied weg!!! Zo zie je maar weer: vooraan (onder de CD-speler) verander je iets in je set, en achteraan ga je bijschaven!

Beschouw dus altijd de gehele keten wanneer je klankmatige conclusies trekt uit een modificatie ;)

Groeten,

Geplaatst door carl:

Ik vind die Master Base wel duur voor iets wat waarschijnlijk een afvalprodukt is.

Ik hoop het nog eens te horen want jullie maken me nieuwsgierig.

Hallo Carl,

voor je verder gaat is het misschien wel zinnig eerst eens te onderzoeken wat het effect van het spul is, op basis hiervan zijn uitspraken over de prijs te doen.

Overigens bemoei ik me niet met de prijsstelling, heb geen enkel persoonlijk belang en moest ook mijn eigen masterbase betalen.............

Groet Jitze :rolleyes:

Guest okki-nokki

Wel, ik heb 4 stukjes van een drinkbroeder gekregen.Liggen nu veilig onder mijn pick-up motortje.Ik zal in de toekomst nog wel meer nodig hebben,want die lulligheid functioneert natuurlijk wel.Al zijn er ongetwijfeld wel meer wegen die naar Rome leiden.En zoals je het maakt heb je het.

okki-nokki. dus.

Geplaatst door Audiopaul:

Ziezo, ik heb gisteren uit Amsterdam twee zakjes met vier van die Masterbase-blokjes op proef mee naar huis genomen! ;):D

Ik ben, na alle verhalen hier, zeer benieuwd of, en zo ja welke, veranderingen deze blokjes in mijn set te weeg brengen! ;)

Dat was 17 augustus Paul ;)

Hoe klinkt het nu bij jou? :D

Greetinx

Andr

Ah, over het algemeen positieve ervaringen dus cool.gif

Even iets over de lokatie en het soort audiorack.

Mijn rack (metaal met glazen leggers) staat naast de speakers en ondervindt zodoende weinig (trillings)invloed van de speakers, terwijl ik veelal de set tussen de speakers zie staan (he Henk?).

Masterbase vermindert de eigen trilling van de apparatuur en/of ontkoppelt deze met het meubel waarin deze staat.

Zo'n rubber voetje doet eigenlijk ook zoiets ;)

Hoe zou ik het kunnen aanpakken met mijn glazen leggers, ik wil geen krassen en de blokjes moeten hun werk ook blijven doen.

Misschien bierviltjes op het glas confused.gif

Dan de Wadia, deze staat op rubberen plakvoetjes, zou ik de blokjes er naast kunnen plaatsen zonder de werking te be