music man Posted 22 november 2002 Report Share Posted 22 november 2002 Gek spul die Master Base, via mijn dealer hoorde ik dat het beeldverbetering geeft wanneer Master Base onder een DVD-speler geplaatst wordt. Ik geloofde het niet tot ik deze proef zelf geprobeerd heb Het werkt echt. Probeer het maar Het is ongelofelijk Master Base is de best betaalbare tweak allertijden. MVG Music Man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Master Base geplaatst onder onze piano geen hinderlijke bijgeluiden voor de buren. Jitze bedankt.... Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 hallo ik heb klipschorns speakers,ik heb een tjoeb cd speler met upsampling,nog een rega planar3,een in gewicht zware unison research s6 buizen versterker,een tascam audio cd brander. Ik heb het verhaal over masterbase gelezen en ben benieuwd wie er wat weet te vertellen over het nut masterbase bij een of meerdere componenten te proberen. Mijn klipsch zijn erg zwaar en groot en heeft het zin bij hoorn speakers. Waar hangt het vanaf of masterbase nut heeft.Heeft het ook met de grootte van de kamer te maken. Verder ben ik aan het overwegen om een transrotor of NA te kopen,en wat is jullie ervaring met masterbase daarbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door rene1950:hallo ik heb klipschorns speakers,ik heb een tjoeb cd speler met upsampling,nog een rega planar3,een in gewicht zware unison research s6 buizen versterker,een tascam audio cd brander. Ik heb het verhaal over masterbase gelezen en ben benieuwd wie er wat weet te vertellen over het nut masterbase bij een of meerdere componenten te proberen. Mijn klipsch zijn erg zwaar en groot en heeft het zin bij hoorn speakers. Waar hangt het vanaf of masterbase nut heeft.Heeft het ook met de grootte van de kamer te maken. Verder ben ik aan het overwegen om een transrotor of NA te kopen,en wat is jullie ervaring met masterbase daarbij. Ik heb onder elk component in mijn set (ook onder de 90kg zware Krell KSA300S amp) Masterbase geplaatst en elke keer hoor je direct dat het apparaat makkelijker en vloeiender werkt. Je ervaart een beter gecontroleerd laag, de ruimtebeleving neemt sterk toe en het holografisch afbeelden lijkt vanzelfsprekend te worden. Ook vind ik het geluid een stuk transparanter, alsof bepaalde rommel (storing, trilling) niet meer hoorbaar is. Veel winst heb ik met het middengebied, kleine details uit de opname-omgeving komen goed uit de verf en ik vind diverse blaasinstrumenten heel schoon en natuurlijk klinken, op het warme (aangename) af. Het maakt bij mij niet uit waar het apparaat op staat, of het nu een glazen plaat, metaal, hout of zelfs vloerbedekking is, het effekt wordt zonder meer sterker naar mate je meer Masterbase blokjes gebruikt. Onder mijn speakers (60kg) heb ik geen Masterbase, maar granieten tegels en de speakers rusten hier op met hun vaste spikes. Ik kan hier dus eigenlijk geen Masterbase toepassen, of het moet onder de tegels zijn. Voordeel van spikes is dat de bodem van de kast vrij komt van de ondergrond en dat kasttrillingen worden afgevoerd. De tegels zorgen weer voor een stuk stabiliteit door hun gewicht. Klein nadeeltje van Masterbase is dat een apparaat wat makkelijker wegglijdt op een glad oppervlak, want het materiaal is keihard. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Kun je de speakers (ondanks de hardheid van de MB) niet met spikes op masterbase zetten of prikken ze daar gelijk doorheen... Ik ben bang dat ze daar niet tegen kunnen Henk Misschien met een muntje ertussen, want die gebruik ik nu ook om krassen op de tegels te voorkomen. De druk van een spike met 15kg massa op z'n kop lijkt mij niet bevorderlijk voor zo'n arm blokje Masterbase Ik wil wel een test uitvoeren, liefst met nog meer blokjes en anders door blokjes te verplaatsen. Dan moet ik wel eerst de nieuwe situatie beluisteren en daarna met Masterbase onder de speakers. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 januari 2003 Report Share Posted 6 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Kun je de speakers (ondanks de hardheid van de MB) niet met spikes op masterbase zetten of prikken ze daar gelijk doorheen... Lijkt me niet Henk, zakken waarschijnlijk er een stukje in, dus niet doen. Tweezijdig plakband , wel erg definitief Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door rene1950: Dus ook onder draaitafel,zijn er bepaalde apparaten waar het zeker niet onder werkt. Spikes onder mijn klipschorns zijn mij door de importeur f de vries van audio import sterk afgeraden,is het toch verstandig master base onder de klipsch te proberen. Ik heb vandaag de site van zin en onzin gelezen op de homepage van audiopaul. Tja wat moet je ermee,zijn we nou met z'n allen gek dat we in de truckjes van de winkels,importeurs tuinen of is de meneer jan wel erg kort door de bocht en slaat het nergens op.Moeilijk hoor het doolhof wat hifi heet. Het is van beide een beetje denk ik... Jan gaat wel erg kort door de bocht en hier wordt het wel eens sterk overdreven... Laat verder iedereen maar voor zichzelf uitmaken wat ie wel en niet nuttig vind als upgrade voor z'n set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door rene1950: Dus ook onder draaitafel,zijn er bepaalde apparaten waar het zeker niet onder werkt. Spikes onder mijn klipschorns zijn mij door de importeur f de vries van audio import sterk afgeraden,is het toch verstandig master base onder de klipsch te proberen. Ik heb vandaag de site van zin en onzin gelezen op de homepage van audiopaul. Tja wat moet je ermee,zijn we nou met z'n allen gek dat we in de truckjes van de winkels,importeurs tuinen of is de meneer jan wel erg kort door de bocht en slaat het nergens op.Moeilijk hoor het doolhof wat hifi heet. Ik heb geen ervaring met draaitafels, maar bijv. Multifoon stelt dat het ook daarmee goed werkt Dat bovenste ding bij Multifoon moet je maar vergeten, da's echt geldklopperij En Jan's (vaak slecht onderbouwde) stellingen werken op mijn lachspieren Elke "hifi" versterker klinkt hetzelfde, duh! Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Da's eenzelfde stelling als zou elke vrouw... Uhhh, tsja leuk commentaar over je laatste opmerking zou een leuke discussie zijn op te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door rene1950: je bedoelt die furetech toch zeggen testen heel wat anders ,zo zie je maar. Al zou het toch nog een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jernst Posted 12 januari 2003 Report Share Posted 12 januari 2003 Leuk draadje hoor, ik overweeg mijn hele huis op masterbase te zetten. Niks geen gepiel met kleine stukjes onder c.d. speler etc. Als je het doet, doe het dan goed Ik ben altijd weer blij, dat dit soort "tweaks" bij mij geen effect hebben. Weet ik tenminste zeker dat er in mijn spullen geen dramatische ontwerpfouten zitten Stel je toch voor dat je een kapitale installatie hebt en je hem met een stukje afval aan het klinken moet krijgen. Daar moet ik niet aan denken, what a nightmare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Na de vele verhalen onder mijn audioset Masterbase geplaatst. Meer betrokkenheid met de muziek meer lucht tussen de instrumenten Groet, Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 januari 2003 Author Report Share Posted 21 januari 2003 Geplaatst door rene1950: Spikes onder mijn klipschorns zijn mij door de importeur f de vries van audio import sterk afgeraden,is het toch verstandig master base onder de klipsch te proberen. . Lijkt me dat je toch nog eens met Frits de Vries zou moeten praten, ook z'n eigen speakers staan op Spikes en over Master Base is hij zeer te spreken. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Vroeger had ik altijd veel last een drukkend gevoel om mijn hoofd, als of er een band om zat. Sinds ik mijn bed op mb heb gezet heb ik veel meer lucht, meer transparantie. Ook mijn vrouw heeft er baat bij kortom twee tevreden mb gebruikers. PS wordt mijn provisie automatisch overgemaakt of moet ik een factuurtje sturen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 masterbase is je pure geldklopperij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door joopie:masterbase is je pure geldklopperij. en je reinste onzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 en zeker geschikt voor de wat minder stabieler soort onder ons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 gaat 'ie lekker, Jopie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 joopie heeft gelijk al die onzin . en er zijn er die het nog geloven ook die hebben het waarschijnlijk al gekocht . en dan moet je wel anders naai je je zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:joopie heeft gelijk al die onzin . en er zijn er die het nog geloven ook die hebben het waarschijnlijk al gekocht . en dan moet je wel anders naai je je zelf Ach, jij gelooft toch ook dat je zomaar ff een ander model esl kunt bouwen door er een paneeltje hier en daar bij te zetten? Kost ook allemaal nix en werkt ook niet echt zoals het moet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts