Jump to content

Als Ome Henk het niet vertelt ......

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door berend:

misschien moet hij eens andere speakers kopen want infinity zijn niet van die geweldige luidsprekers

Dat kun je op zijn minst toelichten :)

De nieuwe series (na overname door HK) zijn niet de mooiste, de klassiekers schrijven geschiedenis in de audiowereld.

Andr

Ik doel op de lengte tussen het kozijn en de overstaande muur, die achter de bank en recht tegenover de speakers staat.

Deze muur zal de meeste akoestische invloed hebben.

Maar ook de breedte direct voorbij de gang kan invloed hebben, evenals de hoogte van de kamer.

Onder al deze lengtes heb je het liefst geen onderlinge veelvouden of 2 gelijke lengtes.

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Oh ja, de hoogte is 270cm     :)

Pfff, dat komt dus neer op 475cm van het kozijn tot de korte muur.

Er is een relatie tussen 360 en 270cm.

Je kunt denk ik met die 475cm een golflengte herleiden rond de 50Hz :rolleyes:

De formule luidt λ= v/f

Golflengte = (snelheid geluid 340m/s) / frequentie.

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Ja, ik heb ook nog een donatiepot   :D

Dat bedoelde ik niet eigenlijk :rolleyes:

Ik kom aan 775cm van gevel tot gevel, dat komt neer op zo'n 44Hz.

De speakers hebben in principe "zicht" op de andere gevel.

Andr

Geplaatst door Sodejuu:

Het "laagprobleem" is idd een ruimte probleem. IMHO zit je op de luisterplek gewoon te dicht tegen de achterwand, waardoor je bij bepaalde (lage) frequenties in een buik terech komt. De bank naar voren schuiven zou helpen, maar dan staat ie midden in de kamer       eek.gif. Ik denk wel dat er met akoestische lenzen wel wat te halen is, maar of Tiny daar blij mee zal zijn       confused.gif       ;).

Ik moet wel toegeven dat ik Henk zijn set met de Usher's (nog) niet beluisterd heb. Wel met de AP's en die waren wel heel dynamisch en het laag was minder. Echt geluisterd heb ik eigenlijk niet, want ik was me toen op een brom in de versterker aan het concentreren die af en toe aanwezig is/was (       confused.gif ), maar dat is een ander verhaal       ;)

Ik meen dat ik dat ruimteprobleem cq resonantiegeval al eens had aangehaald, maar misschien iets anders heb omschreven.

En waar gaat de discussie nu ineens over confused.gif;)

Ach Berend, er is genoeg aan een set te beoordelen als je maar niet zo de nadruk op het laag en de snoertjes legt.

Ruimtelijke afbeelding en breedte van de sweetspot, dichtlopen bij hogere volumes, zijn zo een paar van die aspecten die niet veel met laag te maken hebben. Heb zelf voor speakers gekozen waarbij die zaken in orde zijn maar die bij 50Hz wel ophouden. Dat geeft mij althans veel meer luisterplezier dan die resonerende bassen.

Vind het jammer dat ik mij na zoveel pagina's nog steeds geen beeld van die Ushers van Henk kan vormen. Lees op ander fora toch erg enthousiaste verhalen over wat die rare Chinezen gebakken hebben.

Geplaatst door berend:

misschien kun je wel geen set beoordelen   het kan ook zo wezen dat je denkt dat je er verstand van maar het niet zo is .

ik vind je mag je persoonlijke mening geven maar je hoeft het op hear niet af te kraken.

je moet ieder in zijn waarde laten. misschien is henk wel heel tevreden met zijn set.

zulke figuren als jij komen er daarom bij mij niet in

Je kunt al van verre zien dat je een gezellig en amicaal persoon bent :):o

Ik laat Henk (en anderen) echt in z'n waarde, anders had hij al lang iets daarover gezegd!

Jouw opmerking zegt meer over Berend dan over Henk of mij......

Daarom ben ik erg blij dat ik er bij jou niet in kom :)

Gelukkig hechten anderen w

Geplaatst door berend:

Geplaatst door Ome Henk:

maar goed ook heb alleen nog maar negatieve testen gelezen  volgend mij kunnen ze niets anders hoe goed het ook is volgens hun is er altijd iets fout

mad.gif

Tja,het is ook errug moeilijk om het spul van een ander goed te bevinden.

Dan zou de indruk weleens gewekt kunnen worden dat de schrijver z'n eigen set minder presteert en dus slechter is.

En dat moet tenkoste van alles worden voorkomen.

Gewoon nog een muziekje opzetten Henk,en lekker onderuit met een palmpje.

Geplaatst door berend:

Geplaatst door Ome Henk:

Ik ben onkreukbaar Berend (en dus nog steeds kraakvrij)  

maar goed ook heb alleen nog maar negatieve testen gelezen  volgend mij kunnen ze niets anders hoe goed het ook is volgens hun is er altijd iets fout

mad.gif

Volgens mij kijk je met een zeer negatieve inslag naar de recensies.

Ook de bezoekers die bij mij komen luisteren hebben altijd wel iets aan te merken, waar ik dan mee aan de slag ga wanneer het commentaar hout snijdt.

Bij Henk zit het grotendeels wel goed, de punten die ik noemde hebben anderen bij Henk ook opgemerkt, dus waarom zou ik ze verzwijgen confused.gif

Ik ben geen hifi.nl auteur die alles de hemel in prijst omdat de importeur anders boos wordt ......

In de onderlinge bezoekjes zie ik meerwaarde, want aan een "positief" gekleurde recensie heb je helemaal niets.

Andr

Wel, dan zit je met de Ushers goed Maurice, ook in Frankfurt was de projectie laidback :)

Wat bij mij een beetje een handicap is, is dat ik graag een spetterende set hoor en dan is het bij een ander al gauw "minder", terwijl ik "anders" bedoel te zeggen.

Het is dus wel wat lastig voor mij om enthousiast over een set te schrijven die vrij relaxt overkomt.

Ik neem dit mee in een volgende review van welke set danook, hopelijk komt het dan beter en/of positiever over ;)

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Shit, wordt m'n set afgekraakt   confused.gif Gutteguttegut, dan moet ik toch maar eens iets beters, want kennelijk is dit klote. Zou ik dan toch voor Quad moeten kiezen   confused.gif   :rolleyes:

IK zat zelf meer aan de Idealized Intention te denken! Strak laag, helaas wat problematisch mid bij wat hogere volumes... :D

Geplaatst door Ome Henk:

Shit, wordt m'n set afgekraakt   confused.gif Gutteguttegut, dan moet ik toch maar eens iets beters, want kennelijk is dit klote. Zou ik dan toch voor Quad moeten kiezen   confused.gif   :rolleyes:

Ach...

ik ben klote,

m'n vrouw is klote,

m'n kinderen zijn klote,

m'n set is klote,

uhhh, eigenlijk is mijn hele leven klote   :o    ;)

Henk...wat kan ik zeggen/doen om je op te beuren :D:D;)